Nedávno som riešil retrofit PDC pre druhú generáciu, tak sa podelím o pár zážitkov a skúseností. Retrofit je celkom jednoduchý, detailný návod priamo od Mini v nemčine je k dispozícií.
Návod:https://dl.dropboxusercontent.com/u/29247971/R56/r56_pdc.pdf.
Aké diely sú potrebné na retrofit? Diely si pred objednaním dajte overiť v kombinácií s vaším VIN!66200415488 - Kabeláž + senzory (cca 260EUR)
66209252640 - PDC modul (cca 180EUR)
Zadný nárazník/spojler - v prípade klasického nárazníku stačí vymeniť spodný spojler za spojler s dierami. Pri JCW nárazníku sa musí meniť komplet nárazník.
Nebudem to rozpisovať nejako detailne, pretože v hore uvedenom PDF je všetko potrebné. Bohužiaľ som mal extrémne naponáhlo, a tak som nestíhal vôbec fotiť.
Demontáž interiéru:-
prahová lišta spolujazdca (stačí povoliť skrutku pásu a lištu následne vytrhnúť von - drží na plastových klipoch).
-
zadné sedačky - spodný sedák sa vytrhne dohora, zadné operadlo sa v strede zapáči skrutkovačom a sedačka sa do boku vytiahne.
-
čalúnenie kufra - treba povoliť niekoľko plastových skrutiek a potom to ide už samo.
-
plastový tapacír na zadnej časti - najskôr je potrebné demontovať plastové kryty stĺpikov (jedna skrutka pod nápisom airbag, potom ťahať). Na tapacíre samotnom sú (ak ma pamäť neklame) len dve skrutky - jedna pri B stĺpiku a druhá pri C stĺpiku). Potom už len ťahať smerom k sebe a hore.
Demontáž exteriéru:- zadné svetlo - demontovať chrómový rámik svetla pod ktorým sú tri torx skrutky a svetlo vybrať von a odpojiť z konektora.
Montáž PDC:- ako som napísal... postup v PDF je jasný.
- PDC modul sa spojí s reproduktorom a držiakom, namontuje sa cez dieru po svetle.
- zväzok káblov sa pretiahne cez prechodku v karosérií smerom k nárazníku.
- jednotlivé káble sa zacvaknú do pinov v konektoroch (párovanie farby vodiča s pinom - podľa PDF).
- keď skončíme s konektormi pre senzory, presunieme sa na druhú stranu kábla.
- kábel sa ťahá popri hlavnej elektro inštálacií, ktorá už v aute je (na uchytenie sa použijú sťahovacie pásky dodané v retrofite).
- v poistkovej skrini sa jeden vodič zacvakne na samostatný pin horného konektora a dva vodiče sa musia "parazitnými" konektormi pripojiť k už existujúcim vodičom dolného konektora.
- zapojenie by týmto malo byť hotové. Ak máte možnosť PDC hneď naprogramovať, tak to urobte a overte funkčnosť.
Nejaké tipy:- odporúčam nechať PDC senzory na noc v mrazničke kvôli tomu aby sa trošku stiahli. Vďaka tomu pri montáži do dier nárazníka nedôjde k odlúpeniu laku z hrany diery na senzor.
- pri montáži dvoch vodičov cez "parazitné" konektory (môj super názov!) si dajte bacha aby ste vodiče pripojili čo najdalej od konektora... to kvôli tomu aby sa to tam celé vošlo.
- nebáť sa toho... interiér je na montáž/demontáž šialene jednoduchý. A treba sa riadiť pravidlom - keď to nejde silou, pôjde to ešte väčšou silou
Stálo to za to?Pravdepodobne ma väčšina z vás vysmeje... ale mne sa aj v tak malom aute PDC hodí. Obvzlásť výhľad dozadu je pre mňa ubohý a pozdĺžne parkovanie bolo utrpením, pretože som nikdy nevidel koľko miesta mi ešte zostáva. Ale prakticky som bol do retrofitu donútený, pretože som kúpil JCW nárazník s dierami na PDC. Ale inak toho neľutujem a odporúčam!
Tak snáď sa to niekomu bude v budúcnosti hodiť... Ak by boli nejaké otázky, tak ak budem vedieť... odpoviem.