Logo
Právě je 28. bře 2024 23:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10. říj 2016 12:33 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Prosim zkusenejsi uzivatele o radu. Dlouhodobe mame u Clubbyho (N14) vyssi spotrebu oleje. BMW primo rika, ze je mozne ze spotreba muze byt az 1l oleje na 1600km. Ono to mozna i sedi, ale me to je nejake divne.
Mam tady nekolik moznych pricin a potrebuju poradit.

1) Turbina - je mozne, ze turbina by si zaslouzila repas. Nemame s ni zasadni problemy, auto jede stale jako z praku, ale mozna je to prave ona, ktera propousti vice oleje. :!: Repase cele trubiny cca 10t, repase funkcni turbiny cca 2500,- (musi ale ven z auta)

2) Viko ventilu - myslim ze existuje ofiko vyjadreni, ze viko ventilu se mam po nejakych xx.xxx-kilometrech menit. Je pravda, ze posledni dobou je horni strana kolem civek orosena olejem. Co je ale zasadnejsi, tak oba odvetravaci otvory + navazujici hadice jsou uplne plne oleje. Je mozne, ze tam nefunguje nejaky separator, ktery brani olejove mlze prostoupit do vedeni ? Mam pocit, ze nic takoveho uz mi nefunguje. :!: nove viko ventilu cca 7000,-

V zasade kdyz odpojite hadice odvetrani, tak jsou plne oleje. Uz to ani neni olejova mlha, ale proste tekouci olej. Nejak nevim, co by bylo vhodnejsi - obavam se, ze nejlepe bude vymenit oba prvky viz vyse a to je sakra draha zalezitost.

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10. říj 2016 16:22 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Tak prvni reseni prislo od OKCZ. Peugeot dava na sve vozy vybavene stejnym motorem zaslepky na zadni odvetrani - takze zakoupim to a zaslepim zadni vyvod + privod do saciho potrubi. Vice info na odkazech nize:

Northamericanmotoring
Norcalminis

Na odvetrani vedene do sani k turbu osadim Oil catch can, ktery uz mam koupeny a mam vyresene viko. Pak zbyva uz jen turbina :bigups:

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10. říj 2016 16:37 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 06. dub 2013 22:38
Příspěvky: 101
Bydliště: Chlum u Třeboně
Ahoj, řešil jsem stejný problém.. V těch trubkách je to normální, je to u každýho auta. OCT schvaluji a rozhodně to pak pomůže čistotě na klapce.
Musíš si na 105% být jistý, že to není turbína. Koukni na vůle radiální a i axiální. Jestli tam něco bude, tak když je turbína zahřátá, tak olej zřídne a prostoupí přes ložiska.
Já měl vůle minimální a tak jsem rozdělal motor, nechal jsem udělat hlavu a pár špatných gufer na ventilech tam bylo.. ale největší problém byl s pístníma kroužkama. Nestíral ani jeden a těsnil jenom jeden :D Takže sranda asi za 8t v BMW. Teď je všechno v cajku :)

Hodně štěstí :)

_________________
06' Mini Cooper S R56 JCW by OKCZ, 17'' OZ, Katt-Off, Forge Blow Off, Alta CAI


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10. říj 2016 21:05 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 12. lis 2015 22:03
Příspěvky: 3
Bydliště: brno
Zdravím,
stejné auto, stejný problém :-) Řešil jsem to v servisu a řekli turbo nebo těsnění na ventilech nebo pístní kroužky. Tak jsem začal turbem, repase v (Special turbo a.s.) mimochodem super přístup, do týdne opravené, stačilo pouze přetěsnit. A dle vyjádření mechanika, když jsem popsal problém, tak řekl, že to tím turbem být nemůže, protože rozsah opravy tomu nenaznačoval. Další bod těsnění na ventilech a pístní kroužky, ale koukám že do hry vstupuje odvětrání motoru takže to taky zkusím. Říkám si auto nemá zas tak najeto (80 000 km), aby odešly kroužky a těsnění na ventilech. Ale nejsem první majitel, takže znáte to. :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. říj 2016 08:59 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Zaslepky objednany, stoji cca 70,- jedna :bigups:

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. říj 2016 20:18 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
Mně po dolití do plna zmizí olej cca na půlku poměrně rychle, ale pak už dál pouze velmi pomalu. Takže jsem spokojený, že to je v polovině :)
Nemáte to náhodou stejně? Nebo je to horší?

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12. říj 2016 17:07 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 06. dub 2013 22:38
Příspěvky: 101
Bydliště: Chlum u Třeboně
Taky mi pořád nepatrně mizí, objednám záslepky a uvidíme. Dám pak vědět za pár km :)

_________________
06' Mini Cooper S R56 JCW by OKCZ, 17'' OZ, Katt-Off, Forge Blow Off, Alta CAI


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10. lis 2016 12:00 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 09. pro 2014 12:26
Příspěvky: 9
Bydliště: Slovensko
Ahojte,

riesil som podobny problem. Ak sa jazdilo v meste, spotreba oleja obcas vysla aj na 1l/1500 km - tj hrozna. Zaroven po stati s nastartovanym zohriatym motorom isiel z vyfuku pri pridani plynu (rozjazde) modry dym cca 1/2 sekundy - to zjavne ukazovalo na prienik oleja do spalovacieho priestoru.

Podla informacii od technicky zdatnejsich mali byt priciny v nasledujucich vadnych dieloch:
1 PCV ventil (veko motora),
2 simmeringy na ventiloch,
3 turbo,
4. piestne kruzky.

Zacal som cislom 1, to nic nevyriesilo, ale nastastie som mohol skoncit pri cisle 2 - po vymene simmeringov ventilov, ktore som dal spravit spolu s novymi rozvodmi, je problem u mna vyrieseny. Ryska oleja za poslednych cca 3500 km ukazuje rovnaku hodnotu a z vyfuk bez modreho dymu :banana:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. črc 2017 16:12 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. srp 2012 11:01
Příspěvky: 199
Bydliště: Praha
Jak moc je to financne narocny?? Vypada to ze mamstejny problem, obcasne zakoureni od vyfuku treba pri popojizdeni v kolone
Toto jsem nasel na netu a rekl bych ze to je presne to co to dela me

Featured Image
Výměna těsnění dříků ventilů, lidově gufer, je velmi dobrý příklad pro servis, který se vyplatí udělat si sám, jelikož cena dílů je minimální, zato časová náročnost (a tedy i platba za “odbornou” práci v servisu) je velká.

Gufera jsou těsnění ve tvaru kloboučku, která obepínají dříky ventilů v místě, kde ventil prochází hlavou a zamezují tomu, aby se olej škvírou mezi ventilem a hlavou dostával do spalovacího prostoru. Pokud se gufera ošoupou nebo prasknou, bude motor žrát olej a to zejména skrze sací ventil díky podtlaku při sání. Mizení oleje může mít samozřejmě i jiné příčiny, takže je potřeba nejdříve určit, že jde opravdu o gufera a ne o cyklistu naraženého do olejové vany.

Nejlépe je to poznat po dlouhém stání, do válců steče větší množství oleje a po nastartování z výfuku chvíli vychází namodralý kouř. Další typická situace je jízda z táhlého kopce bez plynu se zařazeným rychlostním stupněm, kdy do motoru se vstřikováním neproudí palivo a ten si tak cucá jen olej. Po sešlápnutí plynu se spálí naakumulovaný olej a za autem by opět měl být vidět namodralý dým

_________________
MCS R56 2007 červeno-bílý mazlík


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 12:52 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Ja tedy podle tech kroku zatim udelal jenom dva.

1) vymenil jsem viko motoru za nove
2) vymenil jsem turbinu za repasovanou (+ olejove vedeni k turbine)

Rovnou mohu rict, ze situace je lepsi, ale ne vyresena. Viko motoru zlepsilo muj subjektivni pocit opravy, protoze to stare uz propoustelo olej vsude okolo. Takze tam je znatelny ubytek "prusaku" ale situaci to rozhodne nezachranilo. Vymena turbiny a vsech hadic situaci zase zlepsilo, ale take nevyresilo. Drive mne trapilo obcasne "vynechani" motoru pod plnym plynem, kdy se otevrenou klapkou nasal nakumulovany olej kdesi v sani. Toto se znatelne omezilo a uzuz jsem si rikal, ze vyresilo. Ale prd, nedavne rychlejsi pripojeni se na dalnici a uz to zase "zaskobrtlo" A to jsem vycistil cele vedeni, dal jiny intercooler a novou turbinu. Ale je to opravdu vyjimecne - drive to bylo pokazde po plnem seslapnuti plynu, ted je to jen obcas.

Co se tyce ubytku oleje, tak je nizsi, ale stale znatelne. Takze se obavam, ze gufirka jsou dobry napad. Rozhodne to ale nenei nic snadneho, jak se pise v tom textu. :bigups:

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 13:31 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. srp 2012 11:01
Příspěvky: 199
Bydliště: Praha
No az budu u Ondry tak chceme na to viko mrknout,jenze jak tak koukam tak pres viko zapatlanej motor az tak nemam,aspon me to tak prijde... v sobotu jsem popojizdel v kolone na dalnici a tam to kourilo dost..vcera jsem jel taky a to bylo naopak uplne bez koure, uplne v pohode..turbo se me zda na poslech uplne ok a taky myslim ze byt to turbo tak to kouri porad,ne jen nekdy.. tak uvidime treba dekarbonizace pomuze a kdyz ne zkusim ty gufera na ventilech vyresit,oni jsou levny zda se, jen ty prace na tom bude asi dost,ale servis by si s tim mel poradit :)

_________________
MCS R56 2007 červeno-bílý mazlík


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 13:45 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. srp 2012 11:01
Příspěvky: 199
Bydliště: Praha
To viko jsi kupoval novy??

_________________
MCS R56 2007 červeno-bílý mazlík


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 14:07 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. srp 2012 11:01
Příspěvky: 199
Bydliště: Praha
To jakoby zaskobrtnuti znam taky,ale vazne jen hodne obcas

_________________
MCS R56 2007 červeno-bílý mazlík


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 15:06 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 09. pro 2014 12:26
Příspěvky: 9
Bydliště: Slovensko
Ako pisem vyssie - mne nove gufera na ventiloch nateraz vyriesili cely problem. Mam od ich vymeny najazdenych cca 6000 km a ubytok oleja je okom nepostrehnutelny.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 15:13 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. srp 2012 11:01
Příspěvky: 199
Bydliště: Praha
Kolik te to stalo?

_________________
MCS R56 2007 červeno-bílý mazlík


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 16:22 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Stav vika nepoznas - jde o ty vnitrni membrany, pokud propousti nebo nepropousti vetsi mnozstvi oleje. Neco je videt na hadicich co z vika vedou do sani, neco nevidis dokud nekuchnes viko. Mrkni do meho vlakna - tam stare viko bylo rozebrany a hnus velebnosti. Turbina mi slapala do posledni chvilky bez problemu, ale kdyz jsi sahnul na turbunky, tak mely celkem slusnou axialni vuli. Takze tam mohl byt duvod uniku. Kdyz jsem menil turbunu, vymenil jsem i chladici trubky k oleji, protoze ta spodni hodne propoustela olej ven.

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 17:17 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. srp 2012 11:01
Příspěvky: 199
Bydliště: Praha
Tak to bude jeste zajimavy :) turbo se da v nemecku sehnat celkem za dobry penize,viko nevim vubec

_________________
MCS R56 2007 červeno-bílý mazlík


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 21:50 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. čer 2011 15:18
Příspěvky: 1156
Bydliště: Ústí nad Labem
Me bere tak nejak oleje i atmosfera. Na emisich je to poznat a prosel sem jen tak tak. Ale dělá to už o nového, tj. věřím servisákovi, že je tak ten motor postě stavěnej, protože se očekává, že dostává "kouř" hned po startu ještě za studena. Možná, že se to postupně malilinkato zhoršuje, ale vidím to tak na litr za 5-7000km.

_________________
EX - Mini One R56, OKCZ Cooper 90kW, 122 koní upgrade 2015, červená - mazlík.
KTM Duke 390
EX - K Vulcan S, 45 kW - Willi
EX - K Z750R Spark black, 77,7 kW - princezna


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2017 23:19 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. srp 2012 11:01
Příspěvky: 199
Bydliště: Praha
Ze zere olej, to uz jsem si zvykl davno, auto mam uz dlouho a najel jsem s nim 100tis km, ale spis me stve ze to obcas zakouri

_________________
MCS R56 2007 červeno-bílý mazlík


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04. srp 2017 18:48 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 10. srp 2013 22:54
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha
Měnili jste někdo nakonec ty gufera ventilů? Případně kde a za kolik.
Dávali jste dole hlavu? Prý to jde i bez toho https://www.youtube.com/watch?v=jrW9gTouST8


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz