Logo
Právě je 28. bře 2024 17:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 31. kvě 2017 07:12 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Ahoj všichni,
s MINI opravdu není "servisní nuda".
Svítí mi chyba motoru, od vymazání se opět za 100km rozsvítí.
Chyba: Catalyst efficiency below threshold P0420.

Takže co mi dokážete povědět k P0420? Opravdu šel do kopru katalyzátor? U mých motorů dokonce běžela oficiální zdarma výměna katalyzátoru při této hlášce v rámci emisní záruky (do 8 let a asi 75 tis km), Já mám 9 let a přes 200tis km :-)

Špatnou lambdu za katalyzátorem jsem vyloučil, protože naopak pro tuto poruchu musí lambda fungovat, prostě ECU vidí, že lambda za katíkem dost kopíruje hodnoty lambdy před a že tedy kat. moc nemaká.
Zároveň mi prděl výfuk v přírubě za kat. Což jsem myslel, že je příčina, netěsnost jsem utěsnil, ale hláška chodí pořád, OBD stále hlásí catalyst incomplete.
Auto jinak jezdí úplně normálně, jen mě v listopadu čeká technická a emise, tak abych věděl na co se připravit :)

Takže výměna katalyzátoru?



Zkušenost s aftermarket kat. v cenové relaci kolem 10k?

Zkušenost s výměnou? Musí pryč předek auta nebo jde vytáhnout ven i bez toho?

Díky za rady a tipy :-D


Přílohy:


_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. čer 2017 11:25 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Tak mám opraveno, opravdu byl vysypaný katalyzátor. Vnitřní část nějaká rozlámaná, kusy lítaly uvnitř. Na fotce je vidět bílý vnitřek, který se volně pohybuje a naráží do lambda sondy.

Nahradil jsem katalyzátorem Ernst, který je stejný pro Citroen a Peugeot.

Pro výměnu je nutné vysunout chladič do servisní polohy. Což byl skoro ten největší problém. Pomohla až gumová palička a trocha hrubé síly.

Pokud nevysunete, nejde oddělat přední tepelný štít katalyzátoru. A i kdyby se vám povedlo povolit 10 šroubů svodů, tak katalyzátor nejde vyndat ani horem ani spodem.

Zároveň jsem přitom vyměnil těsnění pod blokem olejového filtru. Turbo verze tam mají i chladič oleje, u mě jen záslepka. Těsnění popraskané a tvrdé, a tekl mi z toho olej po celém motoru. Jen je nutné vypustit chladicí kapalinu.

A rovnou jsem vypustil i olej a přetěsnil olejovou vanu.

A když už jsem měl auto v garáži, tak jsem vyměnil napínák rozvodového řetězu. Koukněte na fotku na rozdíl mezi novým a starým.

Našel jsem ale klapku sání z vnější strany celou od oleje, takže asi problém s odvětráním víka

Výsledek, auto tišší, výkon opět zpět oproti vysypanému katalyzátoru a spotřeba okamžitě klesla tak o 0,4l/100km.


Přílohy:






_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. čer 2017 15:17 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. čer 2008 13:44
Příspěvky: 1869
Bydliště: Nord Czech
Dobra prace i popis..bohuzel byl jsi prukopnikem ale dobre popsano a myslim ze i eskari by mohli mit podobny nebo stejny problem s tesnenim :bigups:
A tvoje hypoteza na odesli kat ?? Spotreba oleje ? Prijde mi ze mas pomerne malou kilometraz na to aby to byl standart :(

_________________
I love cool cars with sex-appeal = MINI
Happy MINI Friends - "Ekšn and Dance man"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. čer 2017 15:47 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Únik oleje obvykle víko ventilů, vakuová pumpa a pak tohle těsnění pod blokem filtru. To jsem měnil právě protože jsem měl sundané svody, jinak se k němu nedá dostat.

Katalyzátor svolávalo BMW na výměnu, nenašel jsem na něm číslo, jestli by se ho to týkalo také, prý výrobní vada, ale měnili ho do 75000km nebo 8 let. Olej to bere trochu, ale nic mimo průměr, spíš se to rozpadlo mechanicky, těžko říct. V tom se nevyznám, jestli se přehříval a tím se rozpadl. Ale chybu katalyzátoru řeší hodně lidí na fórech.

_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12. čer 2017 17:55 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Kdo chcete vidět jak vypadal můj katalyzátor, pusťte si tohle moje krátké video. Je tam vidět, jak se ulomila vnitřní vestavba která se volně pohybuje a dokonce má vytlačený obrys lambda sondy. Tohle fakt nemohlo fungovat a i na zvuku to bylo poznat a výkon taky šel dolu.

https://youtu.be/JUMYE0_WdAM

_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. čer 2017 12:42 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. čer 2008 13:44
Příspěvky: 1869
Bydliště: Nord Czech
je smutny ze se zase evidentne setrilo na nepravem miste a odnese to standartne konec = uzivatel

_________________
I love cool cars with sex-appeal = MINI
Happy MINI Friends - "Ekšn and Dance man"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz