11. čer 2017 11:25
Tak mám opraveno, opravdu byl vysypaný katalyzátor. Vnitřní část nějaká rozlámaná, kusy lítaly uvnitř. Na fotce je vidět bílý vnitřek, který se volně pohybuje a naráží do lambda sondy.
Nahradil jsem katalyzátorem Ernst, který je stejný pro Citroen a Peugeot.
Pro výměnu je nutné vysunout chladič do servisní polohy. Což byl skoro ten největší problém. Pomohla až gumová palička a trocha hrubé síly.
Pokud nevysunete, nejde oddělat přední tepelný štít katalyzátoru. A i kdyby se vám povedlo povolit 10 šroubů svodů, tak katalyzátor nejde vyndat ani horem ani spodem.
Zároveň jsem přitom vyměnil těsnění pod blokem olejového filtru. Turbo verze tam mají i chladič oleje, u mě jen záslepka. Těsnění popraskané a tvrdé, a tekl mi z toho olej po celém motoru. Jen je nutné vypustit chladicí kapalinu.
A rovnou jsem vypustil i olej a přetěsnil olejovou vanu.
A když už jsem měl auto v garáži, tak jsem vyměnil napínák rozvodového řetězu. Koukněte na fotku na rozdíl mezi novým a starým.
Našel jsem ale klapku sání z vnější strany celou od oleje, takže asi problém s odvětráním víka
Výsledek, auto tišší, výkon opět zpět oproti vysypanému katalyzátoru a spotřeba okamžitě klesla tak o 0,4l/100km.
- Přílohy
-
-
-
-
-