Tak vyriesil som problem. zatial iba na papieri, ale napisem to tu nech radsej vsetci vedia a maju poucenie.
Ako sme kupovali motor?
Isiel som podla kodu motora N18B16A. Čo je spravne ale nie uplne. Samozrejme ked uz kupujeme motor
tak sa pozerame po malo najazdenych km. Zase spravne ale nie uplne. Takze sme kupili motor r.v.2015 s 10000km
Aký je rozdiel v motoroch N18B16A
Tieto motory sa pouzivaju krizom cez
celu skalu minikov od rocnika 2010 az po 2016 countryman. Vyvojovy znak tychto motorov je HLAVNE vysokotlaka
pumpa motora do cca prvej tretiny roku 2012 sa osaddzovala pumpa od continental s ktorou podla fór ktoré som
prečítal je večný problém. V amerike je dokonca na tieto pumpy predĺžená garancia. Od tohoto roku je nahradená pumpa
typom od bosch na ktoru ja som nenašiel žiadnu tému na fórach s problémami.
Dajú sa len tak motory vymeniť?
NIE. tento rozdiel je naviazaný na riadiacu jednotku motora. Povieme si fajn vymenime pumpu za staru a ideme. NIE nie je
to možné nakoľko pumpy fungujú na iných mechanických princípoch. Museli by sme vymeniť celú hlavu kvoli mechnizmu,
na to vymeniť rampu so vstrekmi a vraj aj rozvody sania.... meniť to nemá celé zmysel .
Riešenie je podľa všetkého zohnat aj novu riadiacu jednotku tak aby vo výsledku bol motor s malo km a vyokotlaká pumpa
paliva tiež od bosch.
Vo výsledku mi zostáva naozaj zistiť z čoho je motor myslím typ či S-ko alebo JCW kvoli detailom piestov a podla toho naprogramovat jednotku.... ahoj OKCZ mimochodom
ak čítaš asi sa budem musieť zastaviť.
ešte jedna otázka neviete kde nájdem číslo motora podľa ktorého určím z čoho je motor?