Logo
Právě je 29. bře 2024 00:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 14. úno 2017 08:32 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Ty naše motory jsou fajn, stále je na nich co opravovat :-D

Zkouším tu vždy sepsat, co jsem zjistil nebo nezjistil, třeba to někdy někomu pomůže, když bude mít podobnou závadu (nebo někdo z vás pomůže mě) :-D

Projevy:
1. Při prvním (studeném) startu motor najede na zvýšené otáčky (1100 rpm), drží je stabilně, po cca 10 sekundách začne pomalu snižovat otáčky a v ten okamžik začnou otáčky silně kolísat, někdy až na 650 rpm, zase dotahovat nahoru a takhle si motor neklidně pumpuje tak 20-30s, pak se uklidní a otáčky klesnou na normální volnoběh 700 rpm.
Od té doby volnoběh stabilní i na dalších zastávkách třeba na světlech apod.
Tohle chování je vždy u vychladlého motoru, jen to dělá někdy méně, někdy více (zkusím udělat video).

2. Při volnoběžných otáčkách (při studeném i ohřátém motoru), když se zlehka přidá plyn, tak otáčky z těch 700 nejdou hned nahoru, ale napřed trochu poklesnou, tak na 630, auto se tím pádem lehce oklepe, pak teprve jdou nahoru. Stejně tak když sundám nohu z plynu na neutrál a otáčky klesají na volnoběh, tak ho "přeběhnou" tzn. podklesnou tak 650 a pak teprve na 700, kde drží. Auto se u toho lehce oklepe.

Diagnostika:
Řídicí lambda senzor před katalyzátorem (blíž k motoru)... vyhřívání - mezi piny 3 a 4 naměřeno 3,0Ω (má být 3,2Ω +/-0,8Ω), což se zdá být ok, měřeno při venkovní teplotě kolem 0 °C.
Při nastartování studeného motoru s odpojenou sondou byly volnoběžné otáčky ukázkové, vyjely na 1100, po chvíli naprosto plynule na 700 a reakce na přidání plynu okamžitá.
Vypnutí motoru, připojení sondy zpět, nastartování, otáčky 1000, neklidné (pumpování), pak pokles na 700, po přidání plynu opět nejdřív pokles pak nahoru.

Víckrát jsem to nezkoušel, byla mi v garáži už zima :-D Takže budu opakovat za různých podmínek a teplot.
Nějaké další nápady?

Nová lambda sonda cca 2400 Kč, což se nezdá moc, ale nechce se mi takhle postupně a bezhlavě jen vyměňovat :)

Mám vyměněné servo valvetronic, to zdá se maká dobře, vyčištěná sítka elmg ventilů VANOS.
Diagnostika 0 poruch, spotřeba stále stejná (6,6-7,1 l/100km).

Motor MINI Cooper 2008, 88kW, bez turba, N12.

_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz


Naposledy upravil schimi dne 16. úno 2017 12:20, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14. úno 2017 09:44 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Podle toho co píšeš, bych selským rozumem uvažoval o problému s lambda sondou. Co se zkusit domluvit s někým kdo má stejný motor, nemá tento problém a vyměnit na zkoušku vzájemně lambda sondy a uvidiš jestli se závada přestěhuje na jiný auto :-)

_________________
MINI COOPER S 2006
KAVS Pulley 15%
GP software by OKCZ
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14. úno 2017 10:11 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. kvě 2013 13:31
Příspěvky: 224
Bydliště: Stř.Č.
Bojoval jsem u předchozího Miníka se stejnými problémy. Postupně se přidalo snížení výkonu za jízdy a dál ještě vzrůstala spotřeba oleje. Pak odešel díky oleji ještě katalyzátor. Tak přišly nové kroužky a stírátka, rozvody, řetěz a napínák, lambda sonda a katalyzátor. Myslím že jsem měl najeto kolem 110000. Pak už v pohodě ale když byla možnost, raději jsem ho vyměnil...

_________________
MAXI lidi jezdí v M I N I
Cooper R56 (snad je v dobrých rukách)
Cooper F56 S
(vzpomínám na něj s láskou)
Countryman SD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14. úno 2017 12:55 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Zkusil jsem to znovu se studeným motorem.

Při odpojené lambda sondě je mix směsi paliva v režimu open loop, drží konstantní poměr směsi 14,7:1 (resp. neměří na výstupu, tak jen předpokládá), otáčky držijou super, volnoběh super, klepnutím na plyn okamžitě jde nahoru bez zhoupnutí.

Jakmile připojím lambdu, pár vteřin je open-loop kvůli nízké teplotě, pak skočí do close-loop, a začne kolísání volnoběhu, poměr směsi lítá nahoru dolů, otáčky taky kolísají. Klepnutím na pedál plynu se nejprve zadusí a pak teprve přidá...

Takže jsem objednal novou sondu a uvidím.
Třeba prvopříčina je někde jinde ve tvorbě směsi a bez lambdy s open-loop je směs bohatší, takže všechno jede, ale neprošel bych emisema nebo by časem odešel katalyzátor.
Auto má přes 190k, takže lamda má tak trochu nárok na výměnu.

Mno tak zítra až dojde sonda, poreferuji :-D

_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. úno 2017 08:07 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Tak malé překvapení.

Vyměnil jsem olej, po 10 000 km (5 měsících) od poslední výměny.

Předtím CASTROL Magnatec C3 5W-40 (A3/B4 a C3, SN/CF, LL-04), olejový filtr Bosch (měnil servis)
Teď TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 (A3/B4, SM/CF, LL-01), olejový filtr MANN (měnil jsem sám)

Ráno klidný start studeného motoru, přidání plynu je bez prodlevy z volnoběhu :banana:

Až takový vliv výměny oleje jsem nečekal, trochu mám pocit, že CASTROL nebyl úplně ideální olej :/
Tak uvidím časem, jak motor bude šlapat. Ale 10k km nemůže být pro olej nic náročného přeci ne?

_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. úno 2017 15:45 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. kvě 2013 13:31
Příspěvky: 224
Bydliště: Stř.Č.
A spotřeba oleje? Kdy jsi dělal rozvody?

_________________
MAXI lidi jezdí v M I N I
Cooper R56 (snad je v dobrých rukách)
Cooper F56 S
(vzpomínám na něj s láskou)
Countryman SD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20. úno 2017 08:37 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Spotřeba oleje tak 4 litry na 10000 km (nalítáno 195k km). Rozvody jsem ještě nedělal, chystám se, zatím žádné rachtání ani klepání, ale jsou tam ještě původní s krátkým horním přítlačným dílem a starým napínákem :)

Jinak auto si občas při první studeném startu zakolísá otáčkami, ale pak už ok. Prodleva po přidání plynu ale po výměně oleje zmizela. Takže se ještě podívám na VANOS ventily, novým olejem se mohlo vyčistit lecos i kolem ventilů apod. :)

Lambdu zatím nechávám na později...

_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. úno 2017 12:17 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Tak lambda je v pohodě a není příčinou kolísání za studena, naopak, jakmile se vyhřeje a začne kecat do regulace, kolísání okamžitě přestane. Ale celkově už to moc často nedělá, tak třeba někdy časem narazím na to, čím to bylo....

A konečně jsem si vyměnil těsnění vakuové pumpy (cca 5 minut práce, 80 Kč) :) a konečně snad už nebudu mít od oleje všechno co se nachází pod ní :-D

_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. říj 2017 11:15 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 29. srp 2017 20:40
Příspěvky: 9
Bydliště: Vítkov
Na Mini Cooper 88kW N12 přítelkyně je problém při studeném startu viz video

https://www.youtube.com/watch?v=ZYPuSSSXQkM&t=31s

Na diagnostice bez chyb, vyměněný olej, svíčky, filtry.
Zkouším přidávat VIF do benzínu dle článku ve Světě motorů "Karbonové peklo".

http://www.vif.cz/novinky/test-v-casopi ... cisti.html

Zatím vyjeto cca 40 litrů benzínu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. říj 2017 06:57 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. lis 2015 10:47
Příspěvky: 67
Bydliště: Plzeň/Brno
Kolísání při startu se mi občas projeví, je to jako by měl málo benzínu, ale kolísání je ukázkově pravidelný rytmus, takže spíš někde něco špatně vyhodnocuje řídicí jednotka a bojuje s tím.
Kdysi jsem to zkoumal víc a pokud jsem v okamžiku, kdy to začalo kolísat vytáhl konektor od horní lambdy, okamžitě to přestalo a chod byl naprosto klidný.
To samé je vidět například na OBDII, když na začátku je lambda v open loop, otáčky kolísají a přesně v okamžik, kdy se lambda nahřeje a skočí do closed loop, otáčky se uklidní.

Jinak jsem mezitím vyměnil následující věci bez vlivu na tento jev:

Vakuová pumpa
Katalyzátor vč. svodů.
Lambda před katalyzátorem
Membrána odvětrání víka ventilů - to odstranilo kouřivost z výfuku po stání na volnoběhu
Svíčky za denso
Tankování Verva100

_________________
MINI Cooper R56 2008 88kW
http://www.pavelsimana.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz