Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

07. pro 2016 22:13

Tak ahojte
chcem sa s vami podelit o skusenost na ktoru tak skoro nezabudnem....
Doma sme majitelmi Minicooper clubman s 2010 najazdene 100000km. Vztah uprimne povedane je
komplikovany. Uz ked som ho kupoval vedel som do coho idem, myslim tym neduhy retaze atd.
Kupovany bol od ruky a podla mna v peknom stave s 57 tis km. Prvy rok neboli ziadne problemy.
Klasika brzdy attd. A potom cele zacalo. Najprv na dovolenke v chorvatsku sa motor z nicoho nic dal do save modu.
Strach v ovciah clovek pozera vsetko no nic... Presli sme 50 km MACO si povedal ok pojdem vsetky chyby zmizli a
neobjavili sa az do navratu domov. Hned som zacal riesit napinak ako inak a ani nestihol dojst a polovicke ked vyberala
malu zo skoly preskocila retaz a isli sme ku nasemu servisakovi. Nastal zabava formou vymeny spominaneho napinaku a rozvodoveho setu.
OK presli sme znova poar tisic km ale pocas toho znovu motor tak ako pred tym isel do save modu., chvilu pobudol, potom panika, znovu
sa vyliecil a znovu sme boli v s MACOM v servise. Ok pozreli sme komplet OBD diagnostiku.... nic. Uz vtedy mal MACO chut na olej ale
podla vsetkych for bol 1l = 1000 km ok. Toto sa zacalo ale dalsimi km zhorsovat az sme museli skoncit v servise lebo po kazdom volnobehu
sme robili krycí únikový dym. Takze nasledovali tesnenia ventilov a kedze uz tak daleko tak sme si povedali urobme to poriadne a tak sme
menili aj kruzky piestov a samozrejme tesnenie hlavy. Ked sa rozobral motor prekvapenie bolo kolko sajrajtu bolo vsade nalepeneho. Vsetci
svorne zahlasili aj mimo servisakanezavisli ze navine bol olej. Tu poviem ze clovek veri tomu co pise BMW na motore takze tam stale isiel
Castrol edge LL04 BMW. Cele vnutro motora bolo medovo zlte, smradlave a zalepene. Toz tolko na adresu Castrol. Motor sa posladal a isiel
ako basen.... od vtedy uz len olej Mobil 1 par tisic aaaaa ved predsa sme zabudli na sviecky. Ok sviecky vymenene. zase chvilu a uz som si
v duchu hovoril ze ved nam uz ostali uz len cievky nie??? A bum jedna isla prec. Ok system jedna prec styri miesto nej. Pocit auta super...
taha od spodu hore no proste parada. Tento utorok sme potrebovali ist pracovne do BA z Kosic. Huraaaa autom ved je v pohode a radost
z jazdy je na mieste. V zvolene bola pauza natankovali sme SHELL V100 a ideme dalej. Na dialnici pri rychlosti 100 km (ano viem kolko pretoze
sme obiehali kamiony a pred nami isli pomalsi) BUUUUM ratatatatata..... krajnica vsetky pekne pocity fuc..... odtahovka do kosic a motor AMEN.... TOT mojich 40 0000 km za dva roky.

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

08. pro 2016 10:28

:oha: smutnej příběh....

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

08. pro 2016 11:07

:shock: Tak to je hodně smutný...

Pokracovanie....

27. pro 2016 13:01

Ahojte. Tak nas to este s minikmi nepreslo.... Zohnal som z polska druhý motor. jeden by nepovedal co vsetko sa da v polsku zohnat. Zohnali sme komplet motor s el rozvodmi s turbom. Prosto celý. Ale mam problem... Uz ked sme ho menili vsimli sme si iný typ vysokotlakoveho cerpadla vstrekov. Dúfali sme ze to bude ok ale nie je. Vsetko sme zapojili. motor hupol na prvy stuk, krasne vrcal ved aj preco nie, ma udajne nabehaných 15 tis km. Problem je ze Comp si nevie dat rady s cerpadlom vstrekov. Pravdepodobne motor je jcw (realom). Neviete da sa s tym nieco urobit???

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

27. pro 2016 14:29

Zdejsi uzivatel Dsurma si s vysokotlakym cerpadlem uzil sve - ten urcite poradi. Je to i tady na foru, srovnani typu s obrazky..

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

27. pro 2016 15:01

worrycz píše:Zdejsi uzivatel Dsurma si s vysokotlakym cerpadlem uzil sve - ten urcite poradi. Je to i tady na foru, srovnani typu s obrazky..


Ja mel problem sehnat cerpadlo na N14 motor, pod cislem cerpadla z realoam my pokazde poslali cerpadlo na N18 ktere nepasovolo diky jine prirube az nakonec jsem koupil cerpadlo pod cislem 1920.LL ktere na N14 motor pasuje.
Podle toho co pises mas N18 motor, ale tam jsou cerpadla ruzna podle roku vyroby (cerpadlo pro S nebo JCW by melo byt stejne)
http://new.minimania.com/Mini_Cooper_Hi ... tion_Guide

27. pro 2016 15:49

No prave ze nie je rozdiel je uz aj v tvare. Vec je co sa stane ak vymenim to terajsie za stare? alebo treba menit celu vstrekovaciu rampu? najradsej by som bol keby sa to dalo zriesit programom.
No neviem...
Přílohy
350260001g2nme6100-01.jpg
350260001g2nme6100-01.jpg (5.97 KiB) Zobrazeno 12264 krát
350260001g2nme6111.jpg
350260001g2nme6111.jpg (8.26 KiB) Zobrazeno 12264 krát

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

27. pro 2016 23:08

Možno hlúpa otázka - ale k tomu PL motoru si dostal aj riadiacu jednotku motora?

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

28. pro 2016 02:00

hmmm nie

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

29. pro 2016 15:23

Tím pádem to bude chtít nějaký to kódování od OKCZ :D

novinky

31. pro 2016 01:27

Tak vyriesil som problem. zatial iba na papieri, ale napisem to tu nech radsej vsetci vedia a maju poucenie.
Ako sme kupovali motor?
Isiel som podla kodu motora N18B16A. Čo je spravne ale nie uplne. Samozrejme ked uz kupujeme motor
tak sa pozerame po malo najazdenych km. Zase spravne ale nie uplne. Takze sme kupili motor r.v.2015 s 10000km
Aký je rozdiel v motoroch N18B16A
Tieto motory sa pouzivaju krizom cez
celu skalu minikov od rocnika 2010 az po 2016 countryman. Vyvojovy znak tychto motorov je HLAVNE vysokotlaka
pumpa motora do cca prvej tretiny roku 2012 sa osaddzovala pumpa od continental s ktorou podla fór ktoré som
prečítal je večný problém. V amerike je dokonca na tieto pumpy predĺžená garancia. Od tohoto roku je nahradená pumpa
typom od bosch na ktoru ja som nenašiel žiadnu tému na fórach s problémami.
Dajú sa len tak motory vymeniť?
NIE. tento rozdiel je naviazaný na riadiacu jednotku motora. Povieme si fajn vymenime pumpu za staru a ideme. NIE nie je
to možné nakoľko pumpy fungujú na iných mechanických princípoch. Museli by sme vymeniť celú hlavu kvoli mechnizmu,
na to vymeniť rampu so vstrekmi a vraj aj rozvody sania.... meniť to nemá celé zmysel .
Riešenie je podľa všetkého zohnat aj novu riadiacu jednotku tak aby vo výsledku bol motor s malo km a vyokotlaká pumpa
paliva tiež od bosch.

Vo výsledku mi zostáva naozaj zistiť z čoho je motor myslím typ či S-ko alebo JCW kvoli detailom piestov a podla toho naprogramovat jednotku.... ahoj OKCZ mimochodom :D ak čítaš asi sa budem musieť zastaviť.
ešte jedna otázka neviete kde nájdem číslo motora podľa ktorého určím z čoho je motor?

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

31. pro 2016 16:29

Minimálně další rozdíl v těch motorech je, že N16 má variabilní časování vačkového hřídele jen na sací straně a N18 mění časování i výfukových ventilů. Nejen, že je na vačkové hřídeli přidán mechanismus časování, ale v bloku musí být ovládací olejové kanály a přidaný ventil ovládání - kam zase musí vést kabeláž.
Kromě toho je ovládaná zcela jinak recirkulace spalin, kdy na N16 nám jde část recirkulovaných spalin jen do sání (bohužel), tak na N18 to saje z výfuku část spalin - tím pádem to nerecikluje přes sací ventily a neměl by se v sání tvořit karbon...

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

31. pro 2016 18:30

Ano to je pravda ale ja neporovnavam N16-tku s N18-tkou. Ale iba N18-tky medzi sebou. Vobec to podla mna nemalo mat rovnaky nazov motora ked je
tam tak velky rozdiel v technike.

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

31. pro 2016 22:02

Zajímavé, na realoem nevidím mezi blokem motoru N18 v MCS 1/2010 a 11/2013 žádný rozdíl:
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts?id=SV31-EUR-11-2013-R56N-Mini-Cooper_S&diagId=11_4532
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts?id=SV31-EUR-01-2010-R56N-Mini-Cooper_S&diagId=11_4532

Na hlavě tam rozdíl je s předělem v 03/2012.
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts?id=SV31-EUR-01-2010-R56N-Mini-Cooper_S&diagId=11_4584
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts?id=SV31-EUR-11-2013-R56N-Mini-Cooper_S&diagId=11_4584

Pokud tam provedli nějakou úpravu, která není zpětně kompatibilní, je potřeba si to pohlídat.

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

01. led 2017 21:41

A dalej treba pripomenut rozdiel v riadiacej jednotke. Neda sa pouzit krizom.
Tak ma este napada... Ked vymenim riadiacu jednotku, bude fungovat este klucik??

aktualizacia a otazka...

03. led 2017 23:50

Tak bol som dnes v regnume a pýtal sa na identifikáciu auta
podľa ID motora.Odpoveď je že oni to nevedia, vedia iba podľa vin objednať motor.
Potom som komunikoval s bmw.sk a tam to iste. Nakoniec som im dal otázku na ktorú
som nedostal odpoveď.... Spýtal som sa načo má podľa nich bmw vyrazené na každom motore
vlastné ID keď na to nemajú databázu. Mmmm ticho jak pena... že nevedia. Ostáva idetifikovať motor bez nich. Otázka aký je zvonku viditeľný rozdiel medzi MCS A JCW N18?

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

18. dub 2017 11:10

Ahojte chalani

riesim riadiacu jednotku je to vvýsledok ako som uz vyššie písal vysokotlakéj pumpy paliva a zmeny motora.
Chcem sa spýtať. Keď kúpim riadiacu jednotku bude fungovať kľúč? A v alternatíve keď kúpim riadiacu jednotku aj s kľúčom.
bude niekto vedieť nakódovať mi ďalšie kľúče?

vďaka za odpovede a názory

Martin

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

18. dub 2017 20:50

minimar píše:Ahojte chalani

riesim riadiacu jednotku je to vvýsledok ako som uz vyššie písal vysokotlakéj pumpy paliva a zmeny motora.
Chcem sa spýtať. Keď kúpim riadiacu jednotku bude fungovať kľúč? A v alternatíve keď kúpim riadiacu jednotku aj s kľúčom.
bude niekto vedieť nakódovať mi ďalšie kľúče?

vďaka za odpovede a názory

Martin

Ahoj, napiš mi mail a určitě něco vymyslíme. Jsem schopný ti tu novou jednotku softwarově sladit. Žádného nového klíče není potřeba ;)

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

19. dub 2017 16:49

Já být šéf BMW, případně oddělení MINI, okamžitě Ondru zaměstnám na pozici ředitele vývoje, výzkumu a aplikace software. Dám mu 100 tis čistého a vím, že by mi skončily potíže. Ten kluk prostě umí všechno. :D

Re: Motor r55 N18 135kw je v hajzlu....

20. dub 2017 12:33

pozeram a su tam rozdielne riadiacky preto
do 3/2012 MEVD1722D
od 3/2012 MEVD1727

ono najhorsie moze byt este to, ze ta riadiacka nesadne na kabelaz, aj ked ju budes mat "spravne" nakalibrovanu

OKCZ - akym toolom vies nahodit ISN do riadiacky? mas azda AutohexII?
Odeslat odpověď