10. říj 2016 12:33
Prosim zkusenejsi uzivatele o radu. Dlouhodobe mame u Clubbyho (N14) vyssi spotrebu oleje. BMW primo rika, ze je mozne ze spotreba muze byt az 1l oleje na 1600km. Ono to mozna i sedi, ale me to je nejake divne.
Mam tady nekolik moznych pricin a potrebuju poradit.
1)
Turbina - je mozne, ze turbina by si zaslouzila repas. Nemame s ni zasadni problemy, auto jede stale jako z praku, ale mozna je to prave ona, ktera propousti vice oleje.
Repase cele trubiny cca 10t, repase funkcni turbiny cca 2500,- (musi ale ven z auta)
2)
Viko ventilu - myslim ze existuje ofiko vyjadreni, ze viko ventilu se mam po nejakych xx.xxx-kilometrech menit. Je pravda, ze posledni dobou je horni strana kolem civek orosena olejem. Co je ale zasadnejsi, tak oba odvetravaci otvory + navazujici hadice jsou uplne plne oleje. Je mozne, ze tam nefunguje nejaky separator, ktery brani olejove mlze prostoupit do vedeni ? Mam pocit, ze nic takoveho uz mi nefunguje.
nove viko ventilu cca 7000,-
V zasade kdyz odpojite hadice odvetrani, tak jsou plne oleje. Uz to ani neni olejova mlha, ale proste tekouci olej. Nejak nevim, co by bylo vhodnejsi - obavam se, ze nejlepe bude vymenit oba prvky viz vyse a to je sakra draha zalezitost.