NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Reálný výkon MINI
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=79&t=7751
Stránka 11

Autor:  juristra [ 11. kvě 2016 13:31 ]
Předmět příspěvku:  Reálný výkon MINI

Dámy a pánové,

měl bych na vás takový obecný dotaz, žádost o průzkum. Jelikož se výhledově chystám na výkonové úpravy svého Miníka R55 JCW (2009 - cca. 100 tis. km, a podle oficiálních dat 155 kW), zašel jsem si na přeměření výkonu na brzdu do http://www.autotechnologi.cz , abych měl odrazový můstek a věděl z čeho a do čeho vlastně jdu. Jediná "úprava" byla v podobě Verva 100octan. Sám pán ze zkušebny na mě asi poznal rozčarování z konečného výsledku, když jen řekl "No, vypadáte nějak zklesle.". Beru stáří auta, odchylky při měření, ale stejně jsem byl docela překvapen. Prvotní výsledky mám v ruce, ale ještě si je nechám přeposlat na email.

No, a tady nastupuje můj dotaz. Máte někdo info o tom, jak moc bývají Mini v reálu výkonově nad/podhodnocovány oproti oficiálně udávaným údajům? Resp. neměřili jste si někdo výkon v továrním nastavení ještě před případnými úpravami pro následné porovnání?


Díky moc, juristra

Autor:  facny [ 11. kvě 2016 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

A kolik jsi tedy vlastně měl? Mám taky JCW z 2009, tak ať jsem připravenej jestli mě začne někde předjíždět Fábia :-)

Autor:  Nick [ 11. kvě 2016 15:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

V reálu jsou Mini nadhodnoceny, naměřený výkon na brzdě je vyšší než papírový. Kdyby to bylo obráceně, nebyla by to pěkná reklama pro BMW...

Viz např. měření mirase, v TP 128 kW, naměřeno 136,5 kW.

Autor:  juristra [ 11. kvě 2016 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

Naměřeno - 194 poníků, tj. cca. 17 někam utelko děravou ohradou nebo tam ani nebyly, protože kroutící moment je vlastně v pořádku - 285 Nm. Nechci být zase hysterka, ale překvapilo mne to (uvidíme po napínáku a dekarbonizaci), kór jak říká Nick. A víc hysterčit budu, až mne bude předjíždět ta Fabie :D Holt to zkusím dohnat hardwarem.

Jinak pán mi ukazoval, že tam byl kdysi ještě jeden JCW (R56 s Akrapovičem) a porovnával jeho křivku s mojí křivkou, kdy jsem proti němu vyšel ještě jako vítěz.

U mirase těžko říct. Co jsem koukal, tak na měření byl, ale taky tam pak našel btw větší intercooler :), tak tam možná má i nějaké další skryté úpravy o kterých nikdo neví :wink: . A asi taky záleží na dané zkušebně, když se to prostě liší a přijet na tři různá měření do tří různých zkušeben, tak to vždy vyjde jinak.

Jinak k tomu nadhodnocení/podhodnocení a k jednotlivým značkám. VW a koncern, co jsem četl, mívají i o 20 koní více, než se udává. Oproti tomu Mercedes a Porsche, tam to může jít dost do mínusu (v Autotechnologi měřili Cayman S, kterému se např. ztratilo 23 koní).

Autor:  Nick [ 11. kvě 2016 16:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

A jsi si jistý, že máš factory JCW a ne Cooper S s JCW tuning kitem (ten přidal ze 175 na 192 koní). Tedy zapsaných 155 kW v TP?

17 koní je dost (8%), to už bych řešil s BMW. Obzvlášť, když to je u nejvýkonnějšího sportovního modelu.

Autor:  juristra [ 11. kvě 2016 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

Nick píše:
A jsi si jistý, že máš factory JCW a ne Cooper S s JCW tuning kitem (ten přidal ze 175 na 192 koní). Tedy zapsaných 155 kW v TP?

17 koní je dost (8%), to už bych řešil s BMW. Obzvlášť, když to je u nejvýkonnějšího sportovního modelu.


Taky mě to napadlo, jestli nemám jen ten kit, ale tak nějak věřím, že tam mám Factory JCW. Jednak to je ve velkým i malým TP (155 Kw - označení John Cooper Works Clubman), vyšlo to i z Cebie a pak tomu odpovídají i druhotné znaky (brzdy, DTC, výfuk, volant, loga, kroutící moment, maximálka na dálnici:) Jen ty poníci nesedí. Snad. Nevím, jak to pak jinak přesně zjistit, jestli se fakt nejedná o kit.

No, a pak je tu ta srovnávačka s druhým JCW R56 Akrapovič.

Autor:  Nick [ 11. kvě 2016 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

Pokud máš v TP 155 kW, tak určitě o JCW tuning kit nejde. Pak je to ale zvláštní.

Autor:  big_ben_cz [ 11. kvě 2016 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

juristra píše:
Naměřeno - 194 poníků, tj. cca. 17 někam utelko děravou ohradou nebo tam ani nebyly, protože kroutící moment je vlastně v pořádku - 285 Nm. Nechci být zase hysterka, ale překvapilo mne to (uvidíme po napínáku a dekarbonizaci), kór jak říká Nick. A víc hysterčit budu, až mne bude předjíždět ta Fabie :D Holt to zkusím dohnat hardwarem.


Ja bych asi tak moc překvapenej nebyl. 17 koní není zas tolik, auto máš 7 let starý, otázka je jak se o něj kdo staral. Máš tam motor co trpí karbonizací, takže můžeš mít v sání celý krápníkový jeskyně :-) Tuším že Worry tady psal jak se mu auto rozjelo po tom co mu dal očistnou kůru. Takže upgrade hardware je sice prima, ale pokud máš "špunt" v sání tak ti to moc nepomůže. Takže jak říkáš, napínák, dekarbonizace a pak se uvidí. Asi jsi měl s tím měřením výkonu ješte počkat.

Autor:  MiniMike [ 11. kvě 2016 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

auto s Akrapovicem, je klasicke eSko jen s JCW softem....bez nejakeho dalsiho HW, a jeste v automatu... takze by bylo smutny, kdyby na tom byl lip jak ty, kde "ostre" JCW ma uplne jine turbo, sani, vnitrnosti a jeste par drobnosti....

Autor:  juristra [ 11. kvě 2016 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

big_ben_cz píše:
Ja bych asi tak moc překvapenej nebyl. 17 koní není zas tolik, auto máš 7 let starý, otázka je jak se o něj kdo staral. Máš tam motor co trpí karbonizací, takže můžeš mít v sání celý krápníkový jeskyně :-) Tuším že Worry tady psal jak se mu auto rozjelo po tom co mu dal očistnou kůru. Takže upgrade hardware je sice prima, ale pokud máš "špunt" v sání tak ti to moc nepomůže. Takže jak říkáš, napínák, dekarbonizace a pak se uvidí. Asi jsi měl s tím měřením výkonu ješte počkat.


Na to měření jsem šel schválně už teď, abych to měl úplně od prvopočátku až do konce. Změřené dva póly - aspoň pak třeba budu na konci o to více mile překvapen. :)

O předchozí údržbě si můžu myslet své (dovezeno z Itálie a pak taky majitel golfista), takže jsem hned měnil olej a filtry a netankuju už tam nic jiného než 100octan. Jinak já si nějak nestěžuji, že je tam úbytek poníků - jsem s ohledem ke stáří auta realista - jen mě překvapilo, kolik jich zmizelo, když jsem optimisticky čekal max tak 10 (resp. jsem optimisticky čekal vyrovnaný výkon, a to i s ohledem na doslech o stejně starých autech s nulovou ztrátou). I proto jsem se ptal na zkušenosti ostatních, jestli náhodou neprováděli brzdu továrního nastavení aut, abych mohl případně porovnat, jestli mi těch "kobyl" neubylo mnohem víc než jen 17 (viz tedy miras, jeho tehdy 7leté eSko a jeho výsledky z brzdy).

A ta dekarbonizace a napínák musí jít určitě. Přednostně (úplně se bojím, jak to tam vypadá). Je mi jasné, že bez toho a alespoň nějaké očistné kúry to nemá cenu tam cokoliv násilím rvát. Ono i těch 194 poníků stačí a je to hezké poježdění, ale já tam stejně cítím mdlou odezvu plynu, okolo 3500 otáček takový pidi zub a na volnoběh hrubší rezonanci až se lehce třepe zpětné zrcátko. A navíc když má člověk v hlavě, že by to mělo mít těch poníku 211. :wink:


MiniMike píše:
auto s Akrapovicem, je klasicke eSko jen s JCW softem....bez nejakeho dalsiho HW, a jeste v automatu... takze by bylo smutny, kdyby na tom byl lip jak ty, kde "ostre" JCW ma uplne jine turbo, sani, vnitrnosti a jeste par drobnosti....


Pravda. Pak jsem se koukal na fotky a letmo zahlídl "S" na bočních směrovkách. Hádám to auto znáš :wink: Tím spíš je super, že klasické eSko jen s JCW softem (hádám, že ještě před FL verze) má jen o něco menší výkon než "ostré" JCW. Ale asi k tomuto viz výše, když údržba Akrapoviče byla a je na jiné úrovni.

Autor:  Lukas80 [ 11. kvě 2016 23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

:D jj brzda Autotechnologi tam už pár aut shořelo oproti očekávání. Pán s akrapem jsem já.....

Jak píše Majk Sko, Jcw soft, akrap a KN vložka nic víc. Série 174 , výkon 189 očekávání 200 HP....

Ta brzda je top v ČR takže to beru jako reál.

Další příklad Nissan Z370, upravené koncovky, 7 let staré auto. Očekávání 320 HP realita 290 :biggrin:

Teď jsem po dekarbonizaci, zajdu znovu na měření a uvidíme co to hodí

Autor:  aviater [ 12. kvě 2016 09:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Reálný výkon MINI

Auto Jarov,léty prověřená brzda i obsluha.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/