24. led 2016 21:11
Pokud vlastníte 2. generaci MINI Cooper S nebo JCW, tak je pravděpodobné, že váš motoru bude trpět na hromadění uhlíku kolem ventilů a sacích kanálů. Motor využívá přímého vstřikování ke zlepšení výkonu a spotřeby paliva. To znamená, že palivo je vstřikováno přímo do spalovacího prostoru každého válce, a ne v sacím traktu. Nevýhodou toho je, že sací kanály a ventily nejsou pravidelně oplachovány/čištěny benzínem a tím dochází ke karbonizaci. Použití aditiv v palivu je v tomto případě samo o sobě k ničemu.
U našeho „rodinného“ Clubmana jsem měl delší dobu podezření na zanešení, jelikož občas při velkém zatížení motor škubnul a vyskytovaly se chyby o super klepání. Pořídil jsem si proto potřebné vybavení (pískovačka, abrazivo atd.) a rozhodl se provést dekarbonizaci sám.
Na obrázcích můžete vidět, že moje podezření bylo oprávněné, jelikož ventily byly pořádně zanesené. Stačilo volné odpoledne a čištění proběhlo bez komplikací. K tomu jsem přidal i výměnu napínáku rozvodového řetězu. Zkušební jízda bude brzo.
Pokud by byl zájem, tak mohu vyčištění provést i vám…
- Přílohy
-
-
-
-
-
-
Naposledy upravil
OKCZ dne 25. led 2016 22:48, celkově upraveno 2