Logo
Právě je 29. bře 2024 14:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nové TURBO (řešení mizení oleje)
PříspěvekNapsal: 24. srp 2015 14:22 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 23. dub 2015 22:55
Příspěvky: 5
Bydliště: Praha
Dobrý den,


mám dotaz. Na mém Cooperu S se začalo projevovat stáří (cca 90000 km) a začal mizet olej (1000 km cca 1 litr). V neautorizovaném servisu mi řekli, že za to může turbo, které by bylo zapotřebí vyměnit (udělat repas) což mi také příde logické. Nicméně dále mi řekli, že v rámci výměny turbo je potřeba vyměnit i katalyzátor, svody a výfuk. Myslíte si také, že to má smyl? A ještě jeden dotaz, jakým způsobem kontrolujete u tohoto modelu olej? Četl a viděl jsem několik variant a popravdě jsem z toho dost zmatený.


Díky za rady, Martin

_________________
Mini Cooper S R56


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24. srp 2015 17:26 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Dle vyjadreni BMW je bezna spotreba motoru N14 1litr oleje na 1600km. To je pry v poradku... Ja kontroluji pri kazdem druhem natankovani nadrze (cca 1400km) a opravdu dolevam cca litr. Ale jsou tu i borci, kterym to nic nezere, protoze maji nove slozeny motor :bigups:

Vymena katalyzatoru, svodu a vyfuku je nesmysl.

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24. srp 2015 18:19 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. úno 2008 19:03
Příspěvky: 112
Bydliště: Piešťany, Slovensko
Presne tak je to "normálna vec" :D ja mám doma dve MINI S a obe žerú olej, tiež približne 1l na 1500km. Tu spočíva celý problém týchto motorov, kto nekontroluje a nedolieva tomu sa to začne karbonovať a nasledne sypať...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24. srp 2015 20:38 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
Je to vlastnost všech turbo benzínových motorů.
Hodně záleží jak jezdíte.
Pokud to "honíš" dolejváš víc, pokud jezdíš "jako důchodce" dolejváš málo :wink:
...samozřejmě je to závislé na tom, kolik má najeto turbo a samotný motor.

Jinak kontrolu oleje dělám u každého auta stejně, když je motor studený (veškerý olej stekl do vany motoru) a auto stojí na rovině.
...nemusíš být zmatený, varianta je jasná :wink:

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. srp 2015 20:26 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 30. črc 2012 18:52
Příspěvky: 437
Bydliště: Liberec
Tak jsem si dal rozborku a sborku vcetne vymeny simeringu na ventilech a zabrouseni sedel vyfuckovych ventilu a uz to olej nepapa, to znamena , ze ne za vse muze turbo. Stav 120000 km

_________________
MINI COOPER S R56/11/2008

coMpocore


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. srp 2015 14:19 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 29. bře 2011 23:57
Příspěvky: 1653
Bydliště: North Bohemia, origin MI, SVK
martinkmd píše:
Dobrý den,


mám dotaz. Na mém Cooperu S se začalo projevovat stáří (cca 90000 km) a začal mizet olej (1000 km cca 1 litr). V neautorizovaném servisu mi řekli, že za to může turbo, které by bylo zapotřebí vyměnit (udělat repas) což mi také příde logické. Nicméně dále mi řekli, že v rámci výměny turbo je potřeba vyměnit i katalyzátor, svody a výfuk. Myslíte si také, že to má smyl? A ještě jeden dotaz, jakým způsobem kontrolujete u tohoto modelu olej? Četl a viděl jsem několik variant a popravdě jsem z toho dost zmatený.


Díky za rady, Martin


ahoj,
počuješ po naštartovaní pri studenom motore-oleji jemné pískanie turba-presnejsie od kompresorovej strany aj na volnobeh alebo po pridaní a nechaní otacok nech spadnu?
prípadne pri poriadnom pridaní plynu do vyššich otačok, vidíš viač dymu z vyfuku, od oleja samozrejme aj do modra?
občas u benzínu pomože nejazdit ako s dizlom, t.j. od nizkych otacok,potom to taha olej na strane kompresoru. to by si mal zaolejovaný komplet FMIC trakt vč.klapky.

ak aspon na jedno hore si odpovedal jo začal by som od Turba.
ak nie problem bude dost pravdopodobne inde.

meniť všetko za turbom sa odporuča preto, že keď už toľko dolievaš, tak ten spalený olej sa niekde napaľuje = uklada, to by som ale riešil až potom co turbo daju dole, pripadne rozpoja výfuk pred a za catom a pozrieš co tam máš.

olej kontrolujem ako pisu borci dole...
akt. nedolievam skoro nič, lebo mením v rozumných intervaloch pre tento typ motora=pod 10tkm.
akt. stav km 113tkm a cca. 30tkm po všetkých zasadných zmenách.

_________________
03 MC R50 where it all started...MINI obsession
07 MCS R56 speed...salt...pepper...chilli
11 CM SD R60 distance well done


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02. říj 2015 17:36 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 03. čer 2015 16:30
Příspěvky: 25
Bydliště: Šumperk
pramenn píše:
Tak jsem si dal rozborku a sborku vcetne vymeny simeringu na ventilech a zabrouseni sedel vyfuckovych ventilu a uz to olej nepapa, to znamena , ze ne za vse muze turbo. Stav 120000 km


Ahoj, cekam me bohuzel asi to same. Zere mi to vice oleje nez je zdravo min. 1 litr na 1000km, a z vyfuku jde dym u pridani plynu = spatny. Mate nekdo dobry typ na nekoho kdo mi to opravil? Ideal regiony Sumperk, nebo Pardubice, Hradec...
Diky moc.

_________________
Mini Kami - R56 Mini Cooper S 2008 - 128kw - 174HP, Šumperk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03. říj 2015 08:39 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. led 2014 14:11
Příspěvky: 103
martinkmd píše:
...v rámci výměny turbo je potřeba vyměnit i katalyzátor, svody a výfuk. Myslíte si také, že to má smyl? ...

Z logiky věci si umím představit: pokud auto vyhazuje olej výfukem (důvod jakýkoliv) tak se musí cestou ven připékat všude kde může (800°C není málo). Pokud je někdo cimprlich, tak by se toho "měním vše" mohl obhajitelně chytit. Otázka je zda je opravdu tak moc zásadní a stojí to za to. Nejsem mechanik, ale to ti tady poradí ostatní (zkušenější) jak moc je pravděpodobné:

- že máš zanesený katalyzátor (od toho oleje) a tím pádem nedělá co má (třeba i významněji blokuje průchod výfukových plynů?).
- že díky "nánosům" jsi přišel o pár mm z průměru roury (je to významný?)
- že ty přípečky se můžou uvolňovat a "odpadávat" (je to možný?)
- že pokud něco může odpadávat ze svodů, tak může totálně ucpat katalyzátor?

no a díky tomu:
- co se stane, když se mi významně zvedne odpor ve výfukové soustavě u turbo motoru?

jsou to jen teoretické (více či méně reálné) úvahy co mě napadly (nijak nepodložené zkušeností a praxí).

_________________
Austin, Morris, Rover... and BMW. Just deal with it.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04. říj 2015 11:39 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
V zásadě je to velmi jednoduché.
Turbo nejvíc trpí prudkými změnami teplot. ("ženu" to po dálnici, zastavím na benzince a hned chcípnu motor nebo po studeném motoru chci okamžitě plný výkon).
Co se při tom děje? Popraskají keramické ucpávky na hřídeli, která je mazaná olejem z motoru. Nedochlazování turba volnější jízdou, (vypnutí motoru s rozpáleným turbem) způsobuje, že do ruda rozpálené lopatky a hřídel turba se vlivem gravitace začnou ohýbat, pak není dmychadlo vyvážené a dochází k vibracím. Opět praskají ucpávky a v některém případě dojde i k ustřižení hřídele od sací části.
Únik oleje je vždy počátek problému s ucpávkami. Buď už mají hodně najeto a netěsní. Nebo jsou poškozené (z ničeho nic, větší spotřeba oleje).
Spotřeba oleje u turbo benzínových motorů je 1l/na 10.000km běžná i u nového turba. Pokud je výrazně vyšší je nutné turbo vyměnit.
Olej, který uniká z turba, ať už je to na sací straně tak i na výfukové, je vždy spálen. Ano katalyzátor to jistým způsobem poškozuje, ale pokud se katalyzátor, vlivem k vysokým teplotám při spalování oleje, úplně nevysype, nic se mu nestane a není důvod ho měnit. Až turbo vyměníte, žhavé výfukové plyny opět katalyzátor vyčistí. To je v podstatě hlavní funkce katalyzátoru, spaluje všechny nečistoty, které se na něm zachytí (včetně spalin z oleje).
K žádnému zanášení svodů, nebo nánosům nedochází ani při extrémnímu úniku oleje (vždy ho to spálí)

Obvzlášť obezřetní buďte všichni co máte dieselové motory, pokud je vysoká spotřeba oleje, může dojít k ustřižení hřídele a olej tak jde přímo plným proudem do sání a motor pak nejde zastavit (nezastaví po vypnutí zapalování, nepotřebuje naftu), dokud nespotřebuje celou olejovou náplň motoru. Pak samozřejmě dojde i k zadření motoru, pokud jej včas neudusíte přes rychlost.
Bohužel motor s automatickou převodovkou tímto způsobem zastavit nejde, motor se pak zadře se 100% jistotou.
Pak už jedině rychle utrhnout hadici a do sání nacpat první hadr, který bude po ruce, aby jste zamezili přístupu vzduchu. Jde to dost šílený postup, když si představíte, že v tu chvíli motor točí 5tis ot. a pořád zvyšuje! (jeden motor jsem takhle na silnici úspěšně zachraňoval novou mikinou).

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04. říj 2015 17:53 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. led 2014 14:11
Příspěvky: 103
dejvavale díky, přesně takovou odpověď jsem tu čekal. Hromadu "logických" domněnek uvedených někým kdo ví na pravou míru.

_________________
Austin, Morris, Rover... and BMW. Just deal with it.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04. říj 2015 20:13 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
...ano, bohužel přesně tak to je :wink:

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05. říj 2015 18:16 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 03. čer 2015 16:30
Příspěvky: 25
Bydliště: Šumperk
Diky za reakci. Nekdo me strasil, ze to co popisujes u dieslu: (nezastaví po vypnutí zapalování, nepotřebuje naftu), dokud nespotřebuje celou olejovou náplň motoru.) se muze stat take u Benzinu a hrozi velmi rychle a neovladatelne auto, u bezninu myslis neni takove riziko? To bych s tim totiz radeji nejezdila, mam automat a tezko bych ten motor asi na brzdach udrzela...nevim jestli by pomohlo vyradit, jestli by to vubec slo na N. K te oprave Turba, nahodou nekdo nejaky dobry tip kdo by se na to podival? Moc diky, KAMi.

_________________
Mini Kami - R56 Mini Cooper S 2008 - 128kw - 174HP, Šumperk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05. říj 2015 18:27 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. srp 2014 13:23
Příspěvky: 167
Bydliště: Hradec Králové
U benzínu se neboj. Benzín sám o sobě "skoro" nehoří, tohle je opravdu problém naftových motorů.

_________________
Non "S" Cooper 85kW 2001


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05. říj 2015 21:17 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
U benzínových motorů se to nestane, motory nemají tak vysoký kompresní poměr jako u dieselu, aby došlo ke vznícení směsi (oleje a vzduchu).

Je zásadní rozdíl mezi vznětovým (dieselovým) a zážehovým (benzínovým) motorem. :wink:

...naopak benzín hoří lépe než nafta, ale to s tím vůbec nesouvisí :wink:

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz