Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Výkon - S, 2007 - na brzdě

11. srp 2014 14:02

Ahoj.
Nechal jsem si změřit výkon motoru tak, jak je teď, pár měsíců po koupi. Nevěděl jsem, zda neproběhl nějaký tuning a na druhou stranu sice nemám v plánu ladění motoru, ale kdyby náhodou k něčemu v budoucnu došlo :) tak abych věděl na čem jsem byl.
Zajel jsem na válcovou zkušebnu v Praze na Jarově, kam jezdí i novináři s testovanými auty. Výsledek mi přišel zajímavý, tak dávám sem k nahlédnutí.
Výkon - v sérii mám napsáno 128 kW, ale auto má změřeno 136,5 kW po přepočtu podle norem (s ohledem na tlak vzduchu, ztráty atd.). Divil jsem se tomu a říkal si, že teda nějaké úpravy už na motoru proběhly. Technik mne ovšem ubezpečil, že takto je to série. Říkal, že u aut jako BMW (nových) vidí vždy vyšší výkon a automobilka uvádí minimální údaj, který může garantovat. Oproti tomu se tam stalo snad se Seatem (a zřejmě by to bylo celé 'VW group'), že byl výkon o 5 kW nižší (u nového auta). Nevím jaký to byl motor a zřejmě se jedná pouze o jeden z řady.
Točivý moment - stejný jak je psáno v sérii. Snad by měl být 'overboost' na 280 Nm, ale to se na tomto měření neukázalo.
Zajímavý je údaj 'ztrátový výkon', kdy se ukazuje 33 kW. To se měří za pomoci odečtení odporů kol, převodovky, poloos, ložisek atd. při doběhu. Číslo 33 kW mi přišlo značně vysoké, ale bývá to tak. Viděl jsem jiné protokoly a bývá to od 20 kW až do 40 kW. Naopak 4x4 mají ztrátový výkon dvojnásobný, takže se jim maří v systému pohonu klidně 66 kW. No, jsem opravdu rád za Mini a na Imprezu nepotřebuju upgradovat :-D
Přílohy
20160514_175758.jpg
Naposledy upravil miras dne 14. kvě 2016 23:13, celkově upraveno 1
Důvod: Upload grafu. Původně byly odkazy na Google, což přestalo fungovat.

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

11. srp 2014 14:06

Hezky pěkně :-D a nějaký podrobný fotky toho krasavce? :)

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

11. srp 2014 14:15

Foto po dovozu viz odkaz níže, na měření ještě níže :)

http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=82&t=6401

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

11. srp 2014 14:42

Parádní práce Miras ! Líbí se mi tvůj přístup!
Jinak i velká gratulace k výsledku, protože přecejen to je 7 let starý auto, a místo přirozeného ubytku takový přírustek je paráda !
Taky to mám v plánu odbrzdit než se pustím do úprav, ať člověk ví kolik ho který kůň stál :D

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

11. srp 2014 15:10

Dík :) To jsem vlastně zapoměl napsat - rok 2007 jsem zmiňoval, najeto - teď před týdnem jsem s tím projel číslici 100.000. Myslím, že stáčeno nebylo, páč jsem si to osobně kupoval v bazaru v Německu, kde je stáčení trestné a majitelé byli němci, kteří mají bazar jako rodina i se servisem, takže zavedený podnik :wink:

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

11. srp 2014 16:08

Tomu dědovi už asi pár miníků brzdou prošlo :-)

Tady pro srovnání můj, pouze s čipem. Se sáním to nechám na podzim udělat ještě jednou, snad už bude bez zubů :-)

Obrázek

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

11. srp 2014 16:23

Dobry vedet a mit moznost porovnat, co ty upravy delaji. To je super. :wink: Krejsa to byl, to jo.
Cip zatim necham byt, jeste si dost uzivam tak, jak to je. Jen tak do budoucna ale - v jake cenove hladine se asi tak pohybuje?
Jo a jeste jedna vec Nicku - mas krasnou barvu auta :biggrin:
Naposledy upravil miras dne 12. srp 2014 08:34, celkově upraveno 1

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

11. srp 2014 18:55

miras píše:Cip zatim necham byt, jeste si dost uzivam tak, jak to je. Jen tak do budoucna ale - v jake cenove hladine se asi tak pohybuje?
Ten Steinbauer powerbox, co jsem tam měl já už při koupi, stojí kolem 30000 Kč.
Evolve dělá přímo čip, nahrátí map přes jejich kábl-jednotku, a vyjde levněji, cca kolem 550 € (nevím, jestli s daní nebo bez).
miras píše:Jo a jeste jedna vec Nicku - mas krasnou barnu auta :biggrin:
Ty taky :D
Naposledy upravil Nick dne 12. srp 2014 19:42, celkově upraveno 1

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

12. srp 2014 08:36

Uhu... Neni to z levneho kraje... :wink: Ta drazsi varianta je vice nez 10% ceny celeho auta...
Ladeni zatim nechavam byt. Jeste je par zakladnich veci v planu po koupi, kdyz to ma najeto tech 100.000... Olej v prevodovce, rozvody (ktere obcas trochu zachrasti), alarm (ktery tam neni)...

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

12. srp 2014 13:00

Dodělání alarmu tě může vyjít taky na pěkný balík. Krom alarmu budeš nejspíš muset vyměnit budík otáčkoměru a pojistkovou skříň. Origo díly 20000 určitě.

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

12. srp 2014 13:21

To je teda zase masakr cena... :o auto stalo 230 tis a alarmem za 20.000 nenavisim jeho cenu na 250.000, ze. Tady nevychazi, ze 1+1=2 :D
Mam alarm neorigo uz z predchoziho auta. Jeste nevim jak to zkloubit dohromady, ale dokoupil jsem komunikacni modul na sbernici CAN. Sice neni origos, ale krome ceny uplne jinde, to ma navic v sobe SIM kartu. V pripade to pise SMS a vola. Zaroven lze par veci delat z mobilu - minimalne kontrola stavu, odemykani/ zamykani a tak... Pritom to ma zalozni zdroj pri odpojeni baterky, hlidani pohybu v kabine pri rozbiti okna, hlidani naklonu pri nalozeni auta...

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

12. srp 2014 13:41

Člověče, maj to auto vůbec přivázaný? Já když byl na brzdě v Itálii tak ho přikurtovali v šesti bodech:

Obrázek

Každopádně, MINI mám staré asi jako ty = kolik ukazují čísla oproti papírům by mě také zajímalo :). Díky za tip.

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

12. srp 2014 14:39

Ale teda moc pekna Celica GT4. Mnoho noci jsem resil dovoz z UK a prestavbu. Nasel jsem k tomu nejake info.
Drive jsem mel tuhle verzi bez turba. Pekny sportak, ale jizdne to byla spis limuzina (podvozek na zaklade sedanu). Mozna podvozku ublizilo snizeni a tlumice tvrde jako prase. Tlumice ale stejne nebyly schopne dotlumit tvrda pera a meli by byt jeste tvrdsi...
Pak jsem zase resil RX8, pak Z350... :) Tak nakonec je to Cooper 'S' :lol:

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

12. srp 2014 14:41

Jo a k tomu prikurtovani - kupodivu to bylo privazano pouze ve predu. Do stran byly u prednich kol rolny, aby to nesjelo. Zadek nebyl prikurtovan vubec.
Mozna 4x4 se musi kurtovat jeste vice? Prece jenom tady mi zadek zustal stat...

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

12. srp 2014 15:27

To je jen pro jistotu, ono to z válců nevyjede. Mini rozhodně ne :-D

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

12. srp 2014 16:37

No miras, celkem jsi mě překvapil (až mě to děsí ;)). Jako první jsem měl také Celica atmosferu, potom přivezl to samé ale GT4 na přestavbu... v té době kolega z práce jezdil s RX8 a letos se dívá po 350ce Nissanu :D... a já mezitím skončil také u přeplňovaného MINI. Zvládl jsi historii dvou lidí :D

K těm jízdím vlatnostem. Přesně jak říkáš. Továrně je to takové "grand touring" auto. Podvozek potřebuje trochu péče, aby se v zatáčkách dostavil ten správný pocit. Co moc taky ničemu neprospělo je víceprvková náprava (na silnicích v CZ vydrží okolo 30tis km... :/). No ale nenaděláš nic. Respektive naděláš, ale něco to stojí :D. To je ale na jinou debatu. S těma autama jsem si hrál 10 let a tak nějak jsem rád, že teď si vozím zadek v MINI ;).

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

12. srp 2014 23:00

Ja jsem se nesikovne vyjadril ;)
Ta auta jsem resil po nocich - teoreticky... :)
Po te Celice 2 litry, 6. generace - 2 roky jsem ji mel - jsem koupil nakonec MG ZR 160. Celkem solidni hot hach. Motor 1,8 s vykonem 118 kW. RX-8 a Z350 byly plany. Ted je 'S' realita :-D
Ale na Celicu si obcas vzpomenu. Libilo se mi, jak se sedelo nizko. Dost casto to vychazelo presne na vysku obrubniku pri podelnem stani. Pak byla legarce vystupovat, kdyz si mel nohy venku z auta na chodniku presne ve vysce jako zadek v sedacce :-D Takove poradne protahnuti to byvalo. Take bylo prijemne, jak te v kabine obklopovala palubka a stredova konzole. V Mini se clovek nemuze poradne oprit do loketni operky, protoze by to udelal pouze jednou...
Negativni byla naprosto nulova zpetna vazba. Nebylo poznat, kdyz bylo v zatacce neco spatne. Treba v zime uplne bez sance a musel jsem pozorovat ocima okoli, abych vedel, ze je to ve smyku...

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

06. bře 2017 18:25

Je tu podobné téma o chipu motoru, ale já jsem dával své grafy před 2,5 rokem sem, tak to teď dám opět sem.
Byl jsem opět na brzdě v Praze na Jarově. Dlouho to měli v rekonstrukci a pak jsem neměl čas. Konečně to tedy klaplo.
Byl jsem zvědavý jak jsme na tom po aktualizaci softu Ondrou (OKCZ).

Výkon ze 136,5 kW vzrostl na 152 kW neboli z 185 koní na 207 koní :biggrin:
Krouťák ze 245 Nm vzrostl na 330 Nm :D

Na motoru byly v mezičase pouze 3 změny - nové rozvody, tlačítko SPORT a nový JCW soft. Nic jiného. Oproti tomu najeto o 25.000 km více (předtím kolem 100.000 a teď 124.000 km).
Oproti sérii je tam jiný chladič vzduchu, něco od BMW z 90-tých let... :) jaký to má podíl na výkonu netuším. S tím jsem auto již koupil.
Soft byl nahrán před rokem (březen 2016) a měl jsem tam 98 oktanový benzín. Opět - nevím jestli a jaký vliv má rozdíl 95 proti 98 oktanům.

Jinak je to docela hukot, když to měří. Auto stojí na místě a přitom má na tachometru 210 km/ h. Kola se točí neskutečně rychle... Na fotkách je vidět, že jsem jaksi nestihl auto umýt (a už jsem to za to schytal od Worryho).
Přílohy
20170301_103513.jpg
20170301_111023.jpg
Capture.JPG

Re: Výkon - S, 2007 - na brzdě

06. bře 2017 20:29

"Prasacky" vykon Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
Odeslat odpověď