Ahoj.
Nechal jsem si změřit výkon motoru tak, jak je teď, pár měsíců po koupi. Nevěděl jsem, zda neproběhl nějaký tuning a na druhou stranu sice nemám v plánu ladění motoru, ale kdyby náhodou k něčemu v budoucnu došlo
tak abych věděl na čem jsem byl.
Zajel jsem na válcovou zkušebnu v Praze na Jarově, kam jezdí i novináři s testovanými auty. Výsledek mi přišel zajímavý, tak dávám sem k nahlédnutí.
Výkon - v sérii mám napsáno 128 kW, ale auto má změřeno 136,5 kW po přepočtu podle norem (s ohledem na tlak vzduchu, ztráty atd.). Divil jsem se tomu a říkal si, že teda nějaké úpravy už na motoru proběhly. Technik mne ovšem ubezpečil, že takto je to série. Říkal, že u aut jako BMW (nových) vidí vždy vyšší výkon a automobilka uvádí minimální údaj, který může garantovat. Oproti tomu se tam stalo snad se Seatem (a zřejmě by to bylo celé 'VW group'), že byl výkon o 5 kW nižší (u nového auta). Nevím jaký to byl motor a zřejmě se jedná pouze o jeden z řady.
Točivý moment - stejný jak je psáno v sérii. Snad by měl být 'overboost' na 280 Nm, ale to se na tomto měření neukázalo.
Zajímavý je údaj 'ztrátový výkon', kdy se ukazuje 33 kW. To se měří za pomoci odečtení odporů kol, převodovky, poloos, ložisek atd. při doběhu. Číslo 33 kW mi přišlo značně vysoké, ale bývá to tak. Viděl jsem jiné protokoly a bývá to od 20 kW až do 40 kW. Naopak 4x4 mají ztrátový výkon dvojnásobný, takže se jim maří v systému pohonu klidně 66 kW. No, jsem opravdu rád za Mini a na Imprezu nepotřebuju upgradovat