Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Kolísanie hladiny chlad. kvap. UPDATE: ustálilo sa to samo

15. bře 2013 14:26

Zdravím,

pred 2 týždňami som vymenil komplet celý motor kedže mi praskol blok alebo hlava ale to už zrejme viete.
Teraz pre istotu kontrolujem hladinu kvapaliny skoro každy deň.

Spozoroval som pre mňa zvlášny jav. Keď prídem ráno k studenému autu pozriem a hladina kvapaliny je na minime. Préjdem 10 km do práce otvorím kapotu a hladina je na maxime.
Niekedy po jazde ked otvorím expanzku tiez hladina stúpne ale to je myslím pochopielné.

Preco sa to deje? A je to OK?
Naposledy upravil prepinakos dne 19. bře 2013 16:49, celkově upraveno 1

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

15. bře 2013 15:39

To je normální :-)

Když se auto zahřeje, tak má kapalina velkou teplotu, víc se rozpíná, je pod docela velkým tlakem.
Proto taky nikdy nesmíš otevírat nádobku, když je motor teplý, mohl by ses opařit.
Kontrolovat hladinu má smysl jen u studeného motoru.

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

15. bře 2013 16:48

Hmm,

po výmene motora mi naliali chladiacu po MAX.
O 2 ( cca po 60 km ) som pozeral a expanzka bola na min.
Dolail som ten rozdiel medzi min a max destilovanou vodou odhadujem ze to bolo cca 1dcl. Potom som siel o 3 - 4 dni na kontrolu zasa bola hladina na minime tak doliali zasa to cca 1dcl chladiacej. O tyzden asi po ( 200km) zasa pozriem a zasa je na minime. Tak som dolial zasa cca 1dcl chladiacej. Dnes to je ccca po 3 dnoch a par desiatkach km pozriem a znova na minime.

Nechapem tomu.

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

15. bře 2013 17:33

A odvzdušnili Ti celou soustavu v servise když ti měnili kapalinu?
Já když jsem měnil na Porsche 15l chladící kapaliny co je v oběhu, tak i přes odvzdušnění jsem cca 1 litr dolil
Jinak mi na mini opravili alternátor a při tom museli sundat chladič, takže mám taky vyměněnou kapalinu, předpokládám že neodvzdušnili, páč to byli diletanti v tom servisu, každopádně po cca 600km jsem dolil 0,3l chladící kapaliny a sleduji stav taky, jestli to někde neteče atd

Odvzdušnit můžeš auto sám, stačí aby jsi najel do prudkého kopce, nechal motor běžet, otevřel expanzku aby mohly bubliny ven, chvíli to necháš, potom zavřeš, necháš vychladnout a doliješ kapalinu

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

15. bře 2013 17:39

Vpredu pri oblasti chladiča je taký ventil ako na na bicykli na ktorom keď sa zatlačí tá tyčka, tak vzduch sičí vonku. Predpokladám že je to práve na odvzdušnenie alebo sa mýlim?
Niekoľkokrát som to vyfúkol ale vzduchu všlo minimum.

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

15. bře 2013 17:59

Pokud pořád dolíváš a za pár dnů jsi zase na minimu, tak je asi někde problém. Já nikdy dolívat nemusel.

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

15. bře 2013 18:01

Asi im to tam odnesiem nazad nech sa na to poriadne pozrú.

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

15. bře 2013 18:07

Mozno treba vymenit expanzku.

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

15. bře 2013 18:25

Ach jaj zatim samé problémy s MINI :oops:

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

16. bře 2013 09:48

prepinakos - nerad ti to říkám ale to co jsi "odvzdušnil" na tom ventilu co vypadá jako na bicyklu byla klimatizace. Pro odvzdušnění chlazení je vlevo od chladiče na hadici plastový šroub.
A s tím dolívámím to nemusí být tak hrozné, možná si to jen sedá po špatném odvzdušnění. Během jízdy ta kapalina cirkuluje a tlačí ven vzduchové bublinky. Ale pokud budeš dolívat pořád asi je něco špatně. Koukni pod auto jestli nekape.

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

16. bře 2013 20:28

J-trials, naopak ja to rád počujem aspoň som sa zasa niečo nové naučil.

Re: Kolísanie hladiny chladiacej kvapaliny

16. bře 2013 21:13

Len problém je v tom že si si vypustil časť chladiva zo systému klímy... ak ti v lete bude slabo alebo vobec chladiť tak vieš prečo.. :whaasup:

Re: Kolísanie hladiny chlad. kvap. UPDATE: ustálilo sa to samo

19. bře 2013 16:51

Tak včera a predvčerom mi to nedalo. Skontroloval som hladinu kvapainy pri teplote motora 1°C a tá bola medzi min. a max.
Šiel som auto prebehnúť 100km po dilanici 120 až 170 km/h.
Na druhý deň to isté zasa asi 30km po messte a 100km po dilanici.
Ráno som skontroloval stav kvapaliny za studena a zdá sa že z nej nuebudlo.

Vyzerá to tak že po 3 doliatiach spolu asi 3-4 dcl kvapaliny sa strata sama zastavila. Zrejme to teda boli nejaké vzduchové medzery v chadiacej sústave ktoré už zmizli.

Re: Kolísanie hladiny chlad. kvap. UPDATE: ustálilo sa to samo

19. bře 2013 21:03

To je normál, trvá dlouho než se zbavíš vzduchu, i volně ve vodě je ho hodně,
záleží jakou vodou jsi to dolil, potřebuje to párkrát pořádně prohrát,
hlavně nepřelít přes max.!!! to ji pak vyháže ven půlku :)

Re: Kolísanie hladiny chlad. kvap. UPDATE: ustálilo sa to sa

20. zář 2013 13:04

No tak jsem se dostal ke stejnýmu problému. Nádržka skoro prázdná, auto v koloně chladí ventilátorem (a venku fakt už neni horko). Tak k pumpě, koupil chladící kapalinu a dolil. Říkám si, bude v pohodě :banana: . Jenže za chvíli (30min) zase hučí ventilátor Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 . Koukám a nádržka zase prázdná. Tak na kolena a pod auto a hele něco teče :oops:
že by hadice? Kdepááák, prdlej chladič :oops: . Prostě začal téct v zapertlování. Takže novej. Najeto 50000. Co bude další :cry:
Odeslat odpověď