úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - foto

26. lis 2012 19:40

Zdravim,

mam MINI Cooper 2009/12 1.6 88kw - myslim ze je to R55 oznacenie. Nemam ho dlho preto v nom este nie som tak doma. Predtym som bol audinak.

Dnes po zastaveni prvy raz pocuvam ze co to huci a bol to ventilator , dost silno hucal a prestal tak po 5 minutach.
Otvoril som kapot a pozeram chladiaca kvapalina iba uplne na spodu nadobky. Tak si hovorim staci doliat a mam vybavene. Dolial som na maximum ale po prejdeni cca 5km a zastaveni ventilator stale hucal aj po vypnuti motora. Vravim si nic dam mu cas oddychnut po cca 3 hodinach som ho siel znova prevetrat presiel som znova cca 5km pozriet do nadobky a kvapalina uz bola pod ryskou minimum , znova som teda dolail na maximum a siel sa previest este asi cca 3 km , po zastaveni znova ventilator ostal hucat este cca 5 minut. Pozrel som do nadobky a znova pod minimalnou hladinou.

Co najhorsie to moze byt ? Prasknuty chladic?

Zajtra ho odnesiem do servisu , ak by ste niekto vedeli poradit nejakeho manika na Vychodnom Slovensku okoli PO alebo KE tak by som bol rad. Inak asi pojdem do autorizovaneho BMW do PO. Ake su tam ceny servisu a materialu ? Autorizovane servisi audi som totiz prestal navstevovat po poslednom rozbiti prasiatka.

Viem je to vela otazkom, ale mam strach o svojho milacia co to moze byt a kolko moze stat oprava. :(

Vopred vsetkym vdaka
Naposledy upravil prepinakos dne 26. lis 2012 20:47, celkově upraveno 1

Re: Strata chladiacej kvapaliny / ventilátor hučí po vypnutí

26. lis 2012 19:55

Pokud by byl prasklej chladic, tak bys mel pod autem flek. Podivej se pod vicko oleje. Pokud tam bude bilej slem, tak ti jde voda do oleje, coz by mohlo byt tesneni pod hlavou. :blink:

Re: Strata chladiacej kvapaliny / ventilátor hučí po vypnutí

26. lis 2012 19:58

Dnes akurát prší tak som to nemohol vypozorovať.

S autom to mám do servisu tak 50 km bol by asi risk na ňom ísť takú vzdialenosť keď neviem čo je s autom.
Nechcem zapiecť motor, alebo niečo podobné.

Ako to vidíte?

Re: Strata chladiacej kvapaliny / ventilátor hučí po vypnutí

26. lis 2012 19:59

to, že zůstává chvíli běžet ventilátor je dobře, nevím jak u těch nových, ale u první generace hučí na celou ulici:) Větší problém je, že se ztrácí voda, pokud by to byl chladič, tak pod ním najdeš kaluž..nebo někde jinde. Horší případ by byl, kdyby voda tekla do válců nebo do oleje přes těsnění hlavy. Zkontroloval bych olej, jestli tam není vidět pěna nebo taková hnusná emulze a svíčky, jestli jsou čisté.

//ostatně jak už psal Blacky výše, byl rychlejší
Naposledy upravil Mrňous dne 26. lis 2012 20:03, celkově upraveno 1

Re: Strata chladiacej kvapaliny / ventilátor hučí po vypnutí

26. lis 2012 20:02

Olej som dnes pozeral bolo ho tam uz pomenej a vyzeral taky hnedsi.
Tak som dolial aj olej.

Ktore BMW robi servis Prešov alebo Košice?

Re: Strata chladiacej kvapaliny / ventilátor hučí po vypnutí

26. lis 2012 20:06

Tak zkus ty svíčky, do oleje ta voda asi nejde. Pod autem je sucho? Na místě bych ho zkusil zahřát a sledoval, jestli od někud ta voda neteče...

Re: Strata chladiacej kvapaliny / ventilátor hučí po vypnutí

26. lis 2012 20:37

Tak som bol teraz pozriet dole,

pozrel som pod auto a nasiel som slusnu mlacku.
Vyzera to ze tam nieco tecie , neviem co. Tecie to spod motora z predneho pohladu po lavej strane.
Mam aj foto, neviem ci tam bude nieco vidiet.



Viecko od oleja som otovril a na vrchu viecka bol povlak ale hnedy tako ko keby pena od kavy.

Zapol som motor a ventialtor sa rozbehol ihned co nikdy predtym nerobil.


Tak teraz neviem
Přílohy
photo.JPG
Tam odnikial to tecie vyzera to akokeby tam bola dierka, ale to sa mi mozno len zda
photo.JPG (188.18 KiB) Zobrazeno 13895 krát

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - foto

26. lis 2012 20:53

Když to teče ven tak by měl mrňous v pohodě zvládnout cestu do servisu, když mu občas doliješ...

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - foto

26. lis 2012 21:03

Njn tiez to tak vidim ze mu po ceste budem dolievat.

Len mi nejde do hlavy preco sa ventilator roztoci ihned pri nastartovani.

To fakt nikdy predtym neurobil !!!

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - foto

26. lis 2012 21:11

na to už snad v tom servisu přijdou, možná špatné teplotní čidlo...hodně štěstí, hlavně ať se to brzo (a ne moc draze) opraví a může se jezdit!

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - foto

26. lis 2012 21:26

Pokud to teče a dostane se to pod tlak teplé vody tak bych s tím moc nejezdil :lol:

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: bol to termostat

06. pro 2012 08:37

Zdravím len tak pre info, auto je uz v servise.
Odpaleny je termostat ktory nepustal aboslutne ziadnu vodu do chladica.
Cakam uz tyzden na novy diel z Bavarie.

Ak by niekto vedel poradit kde sa pre buducnost daju zohnat diely na MINI 2009 rychlejsie tak prosim napiste sem.

Diki

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

28. čer 2016 13:12

Pravdepodobne ma postihlo to isté čo ostrieľaných miestných borcov - a to teda výmena termostatu. Ale chcem si byť istý, a tak sa pýtam.

Auto sa nijak neprehrieva a maximálna teplota ktorú dosiahne je 105°C avšak v poslednej dobe začalo strácať chladiacu kvapalinu - z max na min v priebehu 100km.

Pod autom nájdem maximálne jednu malú kvapku. Nie som však schopný 100% určiť zdroj úniku - kvapalina steká po prevodovke a najviac sa jej drží priamo pod tiahlamy prevodovky kde vzniklo jazierko. Pozeral som sa priamo na termostat a jeho okolie ale to vyzerá byť suché a bez úniku tak isto aj všetky okolité hadice.

Je teda možné že z okolia termostatu sa to vždy odparí a nič tam nevidno, alebo ako?

Edit: Je nejaká šanca žeby to bolo len tesnenie na termostate alebo to proste niekde praskne v tej chobotnici? Resp. či sa vôbec oplatí meniť len tesnenie alebo ten termostat je vrodená vada a skôr či neskôr umrie?

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

28. čer 2016 14:28

Mě to utíkalo pod víčkem nádobky chladicí kapaliny. Těsnění už bylo unavené. Na nádobce to nebylo na první pohled vidět ale byla zvenku mokrá.
Pod autem to nechávalo loužičky. Pravda je, že to neutíkalo tak rychle jako tobě.
Nemáš někde prasklou hadici?

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

28. čer 2016 14:44

Podle popisu je to termostat. Jelikoz je tam pristup jak do mysi nory, tak bych misto mozne vymeny pouheho tesneni vymenil radeji cely termostat. Kdyz uz to bude nekdo menit, tak at je klid...

Mel jsem podobne naznaky v podobe drobneho uniku a pak jednou to proste prasklo naraz a necekane..

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

28. čer 2016 15:51

worrycz píše:Mel jsem podobne naznaky v podobe drobneho uniku a pak jednou to proste prasklo naraz a necekane..


presne tak isto som to mal ja ja.. drobne uniky chladiacej kvapaliny az raz to ruplo a bola mlaka pod autom.. Vymenil som cely chladic za novy originalny a od vtedy nezmizla ani kvapka

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

28. čer 2016 16:04

Vďaka za komenty. Každopádne hadice sú v pohode a únik sa mi podarilo "nahmatať" na termostate takže ho pôjdem vymeniť. Podľa RealOEM je to číslo dielu 11537534521. V BMW mi povedali že bude možno potrebné vymeniť nejaký kontektor a hadicu kvôli úpravám ale že to nevedia povedať na diaľku a mám sa s autom zastaviť - čo bohužiaľ nemôžem.

@worry - keď si nedávno menil termostat bol to diel číslo 11537534521 a mal si nejaké komplikácie ohľadom konektora/hadice...?

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

28. čer 2016 16:07

Jo, já myslím také, že termostat. Přesně jako píše Worry :wink: Oba najeto kolem 120-130 tis. km.
Já jsem tedy nezaznamenal úbytek vody, ale rovnou louži pod autem (které bych si tedy vůbec nevšiml, kdyby mne neupozornili ostatní). Já bych to také nepřetěsňoval, ale vzal rovnou celé. Těsnění na blok motoru je tam docela 'masité' a jsme už 2, co měli prasklinu v tělese. Sice to stojí dost peněz, ale experimentovat v tomto nemusí být vůbec zdravé pro motor.
V mém případě to teklo z temostatu na jeho boku (strana od motoru) také přímo na převodovku poblíž táhel řazení. V žebrování převodovky jsem měl louže. Teklo to pouze, když teplota vody překročila 60°C. Jinak se to zdálo těsné a nebyl vidět žádný únik. Může to souviset s roztažností plastu a zároveň s tlakem v systému při vyšší teplotě.

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

28. čer 2016 16:34

Ale je to každopádne sranda sledovať že nie je žiadna svetlá výnimka a diely ktoré odchádzajú väčšine tak odchádazjú aj mne :D.

Tak ten konektor ktorý píšem vyššie čo mi z BMW odporučili je vlastne redukcia a vyzerá nejako takto... Ale podľa RealOEM sa to vzťahuje len na JCW. Takže ho hádam nebude treba a bude to len plug n play výmena.

Obrázek

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

28. čer 2016 16:43

Jj, ja jsem tedy zadne kabely nemenil - jen tesneni u vodni pumpy. Cislo termostatu jsem vzal podle VIN kastle: 11537534521
Odeslat odpověď