Logo
Právě je 28. dub 2024 05:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 19:40 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 26. lis 2012 19:30
Příspěvky: 81
Bydliště: Košice
Zdravim,

mam MINI Cooper 2009/12 1.6 88kw - myslim ze je to R55 oznacenie. Nemam ho dlho preto v nom este nie som tak doma. Predtym som bol audinak.

Dnes po zastaveni prvy raz pocuvam ze co to huci a bol to ventilator , dost silno hucal a prestal tak po 5 minutach.
Otvoril som kapot a pozeram chladiaca kvapalina iba uplne na spodu nadobky. Tak si hovorim staci doliat a mam vybavene. Dolial som na maximum ale po prejdeni cca 5km a zastaveni ventilator stale hucal aj po vypnuti motora. Vravim si nic dam mu cas oddychnut po cca 3 hodinach som ho siel znova prevetrat presiel som znova cca 5km pozriet do nadobky a kvapalina uz bola pod ryskou minimum , znova som teda dolail na maximum a siel sa previest este asi cca 3 km , po zastaveni znova ventilator ostal hucat este cca 5 minut. Pozrel som do nadobky a znova pod minimalnou hladinou.

Co najhorsie to moze byt ? Prasknuty chladic?

Zajtra ho odnesiem do servisu , ak by ste niekto vedeli poradit nejakeho manika na Vychodnom Slovensku okoli PO alebo KE tak by som bol rad. Inak asi pojdem do autorizovaneho BMW do PO. Ake su tam ceny servisu a materialu ? Autorizovane servisi audi som totiz prestal navstevovat po poslednom rozbiti prasiatka.

Viem je to vela otazkom, ale mam strach o svojho milacia co to moze byt a kolko moze stat oprava. :(

Vopred vsetkym vdaka

_________________
MINI COOPER Black/White 12/2009 1,6 88kw
New engine since 02/13


Naposledy upravil prepinakos dne 26. lis 2012 20:47, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 19:55 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. čer 2011 15:18
Příspěvky: 1156
Bydliště: Ústí nad Labem
Pokud by byl prasklej chladic, tak bys mel pod autem flek. Podivej se pod vicko oleje. Pokud tam bude bilej slem, tak ti jde voda do oleje, coz by mohlo byt tesneni pod hlavou. :blink:

_________________
EX - Mini One R56, OKCZ Cooper 90kW, 122 koní upgrade 2015, červená - mazlík.
KTM Duke 390
EX - K Vulcan S, 45 kW - Willi
EX - K Z750R Spark black, 77,7 kW - princezna


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 19:58 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 26. lis 2012 19:30
Příspěvky: 81
Bydliště: Košice
Dnes akurát prší tak som to nemohol vypozorovať.

S autom to mám do servisu tak 50 km bol by asi risk na ňom ísť takú vzdialenosť keď neviem čo je s autom.
Nechcem zapiecť motor, alebo niečo podobné.

Ako to vidíte?

_________________
MINI COOPER Black/White 12/2009 1,6 88kw
New engine since 02/13


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 19:59 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 24. říj 2010 01:02
Příspěvky: 104
to, že zůstává chvíli běžet ventilátor je dobře, nevím jak u těch nových, ale u první generace hučí na celou ulici:) Větší problém je, že se ztrácí voda, pokud by to byl chladič, tak pod ním najdeš kaluž..nebo někde jinde. Horší případ by byl, kdyby voda tekla do válců nebo do oleje přes těsnění hlavy. Zkontroloval bych olej, jestli tam není vidět pěna nebo taková hnusná emulze a svíčky, jestli jsou čisté.

//ostatně jak už psal Blacky výše, byl rychlejší

_________________
Mini Cooper, 85kW, 2002


Naposledy upravil Mrňous dne 26. lis 2012 20:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 20:02 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 26. lis 2012 19:30
Příspěvky: 81
Bydliště: Košice
Olej som dnes pozeral bolo ho tam uz pomenej a vyzeral taky hnedsi.
Tak som dolial aj olej.

Ktore BMW robi servis Prešov alebo Košice?

_________________
MINI COOPER Black/White 12/2009 1,6 88kw
New engine since 02/13


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 20:06 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 24. říj 2010 01:02
Příspěvky: 104
Tak zkus ty svíčky, do oleje ta voda asi nejde. Pod autem je sucho? Na místě bych ho zkusil zahřát a sledoval, jestli od někud ta voda neteče...

_________________
Mini Cooper, 85kW, 2002


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 20:37 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 26. lis 2012 19:30
Příspěvky: 81
Bydliště: Košice
Tak som bol teraz pozriet dole,

pozrel som pod auto a nasiel som slusnu mlacku.
Vyzera to ze tam nieco tecie , neviem co. Tecie to spod motora z predneho pohladu po lavej strane.
Mam aj foto, neviem ci tam bude nieco vidiet.



Viecko od oleja som otovril a na vrchu viecka bol povlak ale hnedy tako ko keby pena od kavy.

Zapol som motor a ventialtor sa rozbehol ihned co nikdy predtym nerobil.


Tak teraz neviem


Přílohy:
Poznámka: Tam odnikial to tecie vyzera to akokeby tam bola dierka, ale to sa mi mozno len zda
photo.JPG
photo.JPG [ 188.18 KiB | Zobrazeno 13822 krát ]

_________________
MINI COOPER Black/White 12/2009 1,6 88kw
New engine since 02/13
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 20:53 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 24. říj 2010 01:02
Příspěvky: 104
Když to teče ven tak by měl mrňous v pohodě zvládnout cestu do servisu, když mu občas doliješ...

_________________
Mini Cooper, 85kW, 2002


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 21:03 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 26. lis 2012 19:30
Příspěvky: 81
Bydliště: Košice
Njn tiez to tak vidim ze mu po ceste budem dolievat.

Len mi nejde do hlavy preco sa ventilator roztoci ihned pri nastartovani.

To fakt nikdy predtym neurobil !!!

_________________
MINI COOPER Black/White 12/2009 1,6 88kw
New engine since 02/13


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 21:11 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 24. říj 2010 01:02
Příspěvky: 104
na to už snad v tom servisu přijdou, možná špatné teplotní čidlo...hodně štěstí, hlavně ať se to brzo (a ne moc draze) opraví a může se jezdit!

_________________
Mini Cooper, 85kW, 2002


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. lis 2012 21:26 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. led 2005 16:57
Příspěvky: 1016
Bydliště: Hradec Králové
Pokud to teče a dostane se to pod tlak teplé vody tak bych s tím moc nejezdil :lol:

_________________
IS IT LOVE??????????..............Mini

Prodej veškerých ND na MINI R50 R53. Výkup vysloužilých Miňíků.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06. pro 2012 08:37 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 26. lis 2012 19:30
Příspěvky: 81
Bydliště: Košice
Zdravím len tak pre info, auto je uz v servise.
Odpaleny je termostat ktory nepustal aboslutne ziadnu vodu do chladica.
Cakam uz tyzden na novy diel z Bavarie.

Ak by niekto vedel poradit kde sa pre buducnost daju zohnat diely na MINI 2009 rychlejsie tak prosim napiste sem.

Diki

_________________
MINI COOPER Black/White 12/2009 1,6 88kw
New engine since 02/13


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. čer 2016 13:12 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. dub 2013 11:34
Příspěvky: 457
Pravdepodobne ma postihlo to isté čo ostrieľaných miestných borcov - a to teda výmena termostatu. Ale chcem si byť istý, a tak sa pýtam.

Auto sa nijak neprehrieva a maximálna teplota ktorú dosiahne je 105°C avšak v poslednej dobe začalo strácať chladiacu kvapalinu - z max na min v priebehu 100km.

Pod autom nájdem maximálne jednu malú kvapku. Nie som však schopný 100% určiť zdroj úniku - kvapalina steká po prevodovke a najviac sa jej drží priamo pod tiahlamy prevodovky kde vzniklo jazierko. Pozeral som sa priamo na termostat a jeho okolie ale to vyzerá byť suché a bez úniku tak isto aj všetky okolité hadice.

Je teda možné že z okolia termostatu sa to vždy odparí a nič tam nevidno, alebo ako?

Edit: Je nejaká šanca žeby to bolo len tesnenie na termostate alebo to proste niekde praskne v tej chobotnici? Resp. či sa vôbec oplatí meniť len tesnenie alebo ten termostat je vrodená vada a skôr či neskôr umrie?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. čer 2016 14:28 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Mě to utíkalo pod víčkem nádobky chladicí kapaliny. Těsnění už bylo unavené. Na nádobce to nebylo na první pohled vidět ale byla zvenku mokrá.
Pod autem to nechávalo loužičky. Pravda je, že to neutíkalo tak rychle jako tobě.
Nemáš někde prasklou hadici?

_________________
MINI COOPER S 2006
KAVS Pulley 15%
GP software by OKCZ
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. čer 2016 14:44 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Podle popisu je to termostat. Jelikoz je tam pristup jak do mysi nory, tak bych misto mozne vymeny pouheho tesneni vymenil radeji cely termostat. Kdyz uz to bude nekdo menit, tak at je klid...

Mel jsem podobne naznaky v podobe drobneho uniku a pak jednou to proste prasklo naraz a necekane..

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. čer 2016 15:51 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 06. úno 2011 13:32
Příspěvky: 42
Bydliště: Kosice
worrycz píše:
Mel jsem podobne naznaky v podobe drobneho uniku a pak jednou to proste prasklo naraz a necekane..


presne tak isto som to mal ja ja.. drobne uniky chladiacej kvapaliny az raz to ruplo a bola mlaka pod autom.. Vymenil som cely chladic za novy originalny a od vtedy nezmizla ani kvapka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. čer 2016 16:04 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. dub 2013 11:34
Příspěvky: 457
Vďaka za komenty. Každopádne hadice sú v pohode a únik sa mi podarilo "nahmatať" na termostate takže ho pôjdem vymeniť. Podľa RealOEM je to číslo dielu 11537534521. V BMW mi povedali že bude možno potrebné vymeniť nejaký kontektor a hadicu kvôli úpravám ale že to nevedia povedať na diaľku a mám sa s autom zastaviť - čo bohužiaľ nemôžem.

@worry - keď si nedávno menil termostat bol to diel číslo 11537534521 a mal si nejaké komplikácie ohľadom konektora/hadice...?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. čer 2016 16:07 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
Jo, já myslím také, že termostat. Přesně jako píše Worry :wink: Oba najeto kolem 120-130 tis. km.
Já jsem tedy nezaznamenal úbytek vody, ale rovnou louži pod autem (které bych si tedy vůbec nevšiml, kdyby mne neupozornili ostatní). Já bych to také nepřetěsňoval, ale vzal rovnou celé. Těsnění na blok motoru je tam docela 'masité' a jsme už 2, co měli prasklinu v tělese. Sice to stojí dost peněz, ale experimentovat v tomto nemusí být vůbec zdravé pro motor.
V mém případě to teklo z temostatu na jeho boku (strana od motoru) také přímo na převodovku poblíž táhel řazení. V žebrování převodovky jsem měl louže. Teklo to pouze, když teplota vody překročila 60°C. Jinak se to zdálo těsné a nebyl vidět žádný únik. Může to souviset s roztažností plastu a zároveň s tlakem v systému při vyšší teplotě.

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. čer 2016 16:34 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. dub 2013 11:34
Příspěvky: 457
Ale je to každopádne sranda sledovať že nie je žiadna svetlá výnimka a diely ktoré odchádzajú väčšine tak odchádazjú aj mne :D.

Tak ten konektor ktorý píšem vyššie čo mi z BMW odporučili je vlastne redukcia a vyzerá nejako takto... Ale podľa RealOEM sa to vzťahuje len na JCW. Takže ho hádam nebude treba a bude to len plug n play výmena.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. čer 2016 16:43 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Jj, ja jsem tedy zadne kabely nemenil - jen tesneni u vodni pumpy. Cislo termostatu jsem vzal podle VIN kastle: 11537534521

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz