NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=79&t=5083
Stránka 12

Autor:  speedygon79 [ 10. říj 2012 23:35 ]
Předmět příspěvku:  Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

prikladám krátky návod čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

1/ vypnúť zapaľovanie a vybrať klúče
2/ demontovať vzduchový filter
3/ demontovať potrubie, kt.prenáša blow off zvuk ku kabíne /priamo pod filtrom-medzi kabínou a blokom motora/
prip.odpojiť konektory v ceste...
4/ odpojiť a vymontovať hadicu na prívod stlač.vzduchu do motora /vľavo od bloku motora/
pozor, protikus je už plastová škrtiaca klapka...takže jemne aby nestala v ruke časť, kt. ešte bude potrebná
5/ povoliť 3x torx na škrtiacej klapke, vytiahnúť plastovú poistku a odpojiť konektor /s tym som zabil najviac času/
6/ vybrať klapku von - mne sa to podarilo jedine napravo od prívod.potrubia vzduchu do motoru

7/ vyčistit klapku - jak je vidieť ta moja bola mierne od oleja a prachu...takže to bolo dole hneď...

montáž je opačný postup...

odporúča sa meniť o-ring, na kt.klapka dosadá...
uťah.moment na torx je 7Nm pri už použitom protikuse, 10Nm ak ste ho menili za nový kus

ešte jeden linkako klapku prípadne zresetovať...u mna zatiaľ nebolo potrebné, takže neviem či to funguje...
lebo ešte suším filter, takže potom prípadne poviem, ako to dopadlo a či sa nejak občasné zakolísanie otáčok po štarte nejak vyriešilo alebo to spôsobuje niečo iné...

Přílohy:
IMG_2391.JPG
IMG_2391.JPG [ 130.12 KiB | Zobrazeno 21273 krát ]
IMG_2387.JPG
IMG_2387.JPG [ 134 KiB | Zobrazeno 21273 krát ]
IMG_2386.JPG
IMG_2386.JPG [ 100.71 KiB | Zobrazeno 21273 krát ]
IMG_2385.JPG
IMG_2385.JPG [ 184.75 KiB | Zobrazeno 21273 krát ]

Autor:  pramenn [ 11. říj 2012 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

..musíte mít ovšem ruce jako Saxana :lol:

Autor:  pramenn [ 15. říj 2012 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

..tak už taky vyčištěno vč. nového těsnění 140kč , no narozdíl od speedyho dost zanesená, a taky dost oleje v sacím potrubí (je to normální?) zítra ráno poznám jestli proběhla změna a podám report. :arrow: Díky speedygon za návod , jak na TO! Jo jen jsem nepoznal v ruce ten utahovací moment :lol:

Přílohy:
IMG_0959I.jpg
IMG_0959I.jpg [ 154.94 KiB | Zobrazeno 19655 krát ]
IMG_0961I.jpg
IMG_0961I.jpg [ 159.4 KiB | Zobrazeno 19655 krát ]

Autor:  speedygon79 [ 15. říj 2012 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

no, Nm vruce mušíš kalibrovať pravidelne...tak snáď to máš dobre...moj momenták je aj tak od 20Nm hoore...

olej v sacom potrubí, normálne to žiaľ často je...chcené moc nie...
dochádza k tomu najčastejšie na kompresorovej strane, keď podtáčas motor=jazdíš jak s dízlom od nízkych otáčok, ma tendenciu podľa dizajnu turba za kompresorovým kolom vzniknúť podtlak a ten olej ťahať z centrálnej skrine von na kompresor...

a samozrejme včase keď odchádza piston ring sa to celé zhoršuje...
celkove tolerancie a teda cestu pre únik oleja zhoršujú nepravidelné výmeny oleja, točenie za studena, nedochladenie...
prípadne špatné vyvaženie, nasatie niečoho ako matica-kamienok a pod, co ohne lopatku ale nerozstrelí turbo...

skús vyčistiť kompresorovú skrinu, a potrubie za ňou, ideálne cez prvú zákrutu v potrebu,
pozor na ohnutie lopatiek kompresoru pri zpetnej montáži-medzera je stovka mm...
určite nepovoľuj matku na kole a SWA, lebo možeš rovno vyvažovať celé turbo...

a skontroluj po napr.1000km...može to byť predchadzajúcim majiteľom...správanim sa k autu v komb.s údržbou...
turbo nepíska za studena, takže snáď to máš ok...ak by to bolo zase zasrané tak zvážiť repas turba...kým je čas...prípadne prejsť na vyššiu viskozitu, ale s rozumom...je to neco za neco...

viac info v dolnej časti na tejto stránke...
http://www.theturboforums.com/turbotech/main.php

Autor:  pramenn [ 16. říj 2012 08:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

první dojmy
1. po startu pravidelnější zvuk
2. snížení otáček volnoběhu
3. reaguje za studena lépe již od spodních otáček
4. bez cukání při akceleraci za studena

:D tak je to snad objektivní posouzení a né jen mé přání, nebo zásluha atmosferických podmínek :blink:

Autor:  Nick [ 16. říj 2012 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

Proč to nemá BMW v plánu pravidelné údržby, když už na 60 tkm auto jede po vyčištění 2x líp?

Autor:  J-trials [ 16. říj 2012 17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

Pro zachycení oleje tahaného z motoru se používá oil catch tank, hlavně u turbomotorů. Já to teď testuju na svém obyč. cooperu. Po 120000 km klapka sice čistá ale za ní v těch sacích svodech plno oleje z odvětrání klikové skříně. Tak uvidím, jestli to něco pomůže.

Autor:  pramenn [ 16. říj 2012 18:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

třeba to to, jen se mi to zdá trochu moc $

http://new.minimania.com/part/G2NME2115 ... 7-Cooper-S


také doporučují decarbonizaci motoru. máte někdo zkušenost?

Autor:  cooperrider [ 16. říj 2012 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

Zdravím, zrovna řeším asi podobný problém na svém eS-ku, t.č. najeto 63 000. V květnu výměna lamda sondy pod katalyzátorem, t.č. opět nepravidelný chod, škubání i při lehce nižších otáčkách, svítila žlutá kontrolka se symbolem motoru, výkon ale normální. V poloautorizovaném servisu na diagnostice zjistili údajně vadnou lambda sondu před katalyzátorem. Opět proběhla výměna., po 200 km ale znovu stejný problém. Nechal jsem udělat emise - CO nula, lambda 1 - zvýšená hladina kyslíku ( měřeno v jednom laufu na volnoběh). Diagnostika z klíčku ale ukazuje nadměrně bohatou směs. Jsem opět objednán do servisu na "podrobnější několika denní diagnostiku" - ta minulá ! jen za 3 000 ! byla zřejmě jen orientační. Nevím co si o tom mám myslet. Poradíte ? Dík.

Autor:  pramenn [ 29. říj 2012 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

cooperrider píše:
Zdravím, zrovna řeším asi podobný problém na svém eS-ku, t.č. najeto 63 000. V květnu výměna lamda sondy pod katalyzátorem, t.č. opět nepravidelný chod, škubání i při lehce nižších otáčkách, svítila žlutá kontrolka se symbolem motoru, výkon ale normální. V poloautorizovaném servisu na diagnostice zjistili údajně vadnou lambda sondu před katalyzátorem. Opět proběhla výměna., po 200 km ale znovu stejný problém. Nechal jsem udělat emise - CO nula, lambda 1 - zvýšená hladina kyslíku ( měřeno v jednom laufu na volnoběh). Diagnostika z klíčku ale ukazuje nadměrně bohatou směs. Jsem opět objednán do servisu na "podrobnější několika denní diagnostiku" - ta minulá ! jen za 3 000 ! byla zřejmě jen orientační. Nevím co si o tom mám myslet. Poradíte ? Dík.


už jsi to rozlousknul? ráno když je teď zima mi motor klesne na otáčkách až chcípne, po ohřátí v pohodě , dnes se rozsvítila na ohřátém motoru kontrolka motor a po znovu startu závada pryč, snad to není zlé znamení :(

Autor:  cooperrider [ 31. říj 2012 20:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

Dnes jsem byl v BMW servisu podívat se jak to celé pokračuje. Přes odevzdáním do servisu jsem ale přece vyčistil škrtící klapku dle návodu viz výše. Žádné velké nánosy nebo nedovírání klapky nebylo, ale za klapkou byl přece jenom olej.
Následně proběhla diagnostika -možné závady: lambda sonda - vyměněná
vstřikovače - čísté funkční
snímače - v pořádku
rozvody - úhlová úchykla lO st = na výměnu (63 000 km ?)
víko motoru - ucpané odvětrávací kanálky, nejdou údajně vyčistit je třeba celé víko vyměnit, BMW má už jiný typ

Hlavní příčinou je ale totální zakarbonování celého motorového protoru, místy byly nánosy až 5 mm. Prý to souvisí s navýšením bio složky v palivu. Zdůrazňuji servisováno v předepaných intervalch.
Závěr: motor se seskládá zakarbonovaný, do oleje se nalije nějaké specifické rozpouštědlo, 2O minut poběží na volnoběh, pak výměna oleje a filtru. V mém připadě pak výměna rozvodů - řetězu i ozubených kol, výměna víka motoru za nový typ (čekání 3 týdny).
Bylo mi doporušeno zkrátit výměnu oleje a olejového filtru na l5 000 km, ev před každou druhou výměnou preventivně provést dekarbinizaci.
Omlovám se za možnou neodbornou terminologii.

Autor:  Nick [ 31. říj 2012 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

U těch rozvodů určitě chtěj kulanci... Auto by mělo něco vydržet a ne tohle.

Autor:  mikimini [ 31. říj 2012 23:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

V čem přesně spočívá dekarbonizace?jsem schopen si to udělat sám?nebo jen v servisu???

Autor:  JanM [ 01. lis 2012 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

Pokud se nepletu tak je to tady tohle to.... http://youtu.be/Gsf72wRRn_s

:biggrin: :biggrin:

Autor:  pramenn [ 01. lis 2012 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

již jsem tu vznesl dotaz jestli má někdo zkušenost s dekarbonizací, ale zatím nikdo nereagoval

nabídka v RENOCAR http://www.renocar.com/mini/aktuality/c ... ho-vozu-1/

Autor:  speedygon79 [ 01. lis 2012 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

ahoj,
určite to je dobrá prevence, neviem či to ale rieši hneď všetky problémy, kt. v tomto vlákne spomínate...
urobí to zase kde kto, najjednoduchšie zadať na strýčka google...za 1k a polhodinu máte jasne či to pomohlo alebo nie...
sp

Autor:  pampeago [ 01. lis 2012 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

jedine v cem bych videl riziko je u motoru ktere maji vice najeto - mozne vytvoreni vuli a nasledne zvyseni spotreby oleje :?
+ cim modernejsi motor tim nachylnejsi na kvalitu paliv. A jen to potvrzuje ze je to dalsi oblast ktera jen na tom stejne jako alkohol jen neumiraji a lide ale nase motory a nikoho to netrapi :twisted:

ps. Kdysi jsem cetl o dekarbonizaci pomoci destilovane vody respektive pary pridavane do sani... docela drasticky zpusob ale par lidi vyzkouselo a byli spokojeni / slo o Atm. motory se monostrikem /

Autor:  pramenn [ 02. lis 2012 10:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

video

http://www.youtube.com/watch?v=R-HlWELr4Zk

Autor:  cooperrider [ 02. lis 2012 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

Zásadní problém je asi opravdu zakarbonování motoru viz odkaz z renocaru. Způsobeno metylesterem + EU normami na snižování emisí (spaliny jsou znovu vháněny do spalovacího systému) a tím dochází k nadměrné tvorbě karbonu, zanášení odvětrávacích kanálků a zapatlání napínáků rovodového řetězu s následným vytaháním prakt. bezúdržbového systemu.
V mém případě jízdy na krátkou vzdálenost do 20 km , a jellikož točím více aut, i malý roční náběh kilometrů (5 let - 63000) s výměnou oleje po 30 000, ale v intervalu cca 2,5 roku, pak je toto pro čistotu motoru vražedná kombinace
Proto se raději doporučuje výměna i long life olejů po 15 000 či 20 000km.
Dekarboniazce se provádí tak jak jsem výše popsal, asi to není složité, přesto si do servisu pozvou někoho kdo to dělá. Cena dekarbonizačního roztoku cca 3 dcl je kolem 200 Kč. Název zjistím, servis udělal fotky zaneseného motoru, pak se to vyfotí po vyčištění, pokusím se fota získat a vyvěsím je zde.

Autor:  Nick [ 03. lis 2012 12:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čistenie škrtiacej klapky NMCS R56 /turbo/

Pravidelná výměna oleje a jeho dolévání jsou zásadní pro správných chod motoru. Obzvlášť Mini, které je žrout oleje.

Longlife oleje mají delší servisní interval, ale jen pro ty, co najedou desítky tisíc kilometrů ročně a jezdí hlavně dlouhé trasy.
Pro krátké intervaly a městský provoz se musí měnit častěji.

Jsou lidi, co mění olej každých 5 tisíc km, ale to už mi přijde přehnané. 10-15 tisíc kilometrů je podle mě ideální. Záleží taky, jak moc dostává motor zabrat.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/