úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
18. bře 2013 19:38
jj, čítal som dnes priamo v časáku a potešili ma moc, že sa to týka aj 2.0L dízla...
no aspoň mám už šablónu na nastavenie po preskočení reťaze - vraj je na oba...
tak ak niekto nebude mať šťastie ako ja na konci min.roku, alebo (ne)šťastie tak vie kde sa obrátiť...
tým
šťastie je myslené, že aj preskočený reťaz je pecka práca, a nemusí sa to ani stretnúť...
ale až potom to je masakr...jak piestový tak finančný...
25. bře 2013 21:56
jj, je to presne ono a potom to preskočilo a nepomohlo nič iné len odťah...
od momentu keď sa to objavilo do momentu keď to preskočilo presne jednu jazdu a asi 3x štartovanie...
funny bolo, keď na utube pred týmto videom naskočila reklama na Paceman-a, neviem či to je ta pravá - vhodná propagácia...
ako som už písal, mne stačilo znovunastaviť celý timing...kedže som nemal bmw napinák a bol po ruke nový od PSA z toho "istého" motora, tak sme ho tam na dočasnú dobu dali, ale po noci na zime, to bolo zase do zahriatia jemne počuť...po prehodení na R56 napinák bolo všetko ok a je to tak po tri mesiace...takže to len toľko k tej dávnej diskuzii k predaju PSA dielov ako náhradu za R56-tkové...niežeby nie, ale asi to predsa nebude 1:1....
@pramen> viko na hlave ma uťahovací moment 10Nm, uťahuj zvnutra von...
postup
uťahovanie je najprv 2x šroub medzi sviečkami,
potom tie od cca.4hod na 2hod,
potom tie 8-10-12 až na 2hod a
nakoniec 5hod až na 7hod.
uťahuj v pár kolách postupne navyšuj...až dosiahneš ten moment čo je hore...
predtým nanes na dotykové plochy anti friction ako napr. glycerín,
a jemné množstvo silikonové tesnenia na half moon - polmesiacové tesnenie...
ak niečo volaj...
29. bře 2013 18:07
no tak hlavne, že sa podarilo a už len veľa šťastných km s miníkom...
03. črc 2013 14:55
Chlapci měnil někdo hydraulický napínák rozvodového řetězu svépomocí a může popsat postup?
08. črc 2013 22:58
http://www.youtube.com/watch?v=IaMmIabWH8cco presne by si potreboval?
riešil som to jak ja tak pramen...tak pokojne SZ...
20. říj 2013 09:00
tak v amerike MINI plánuje zaujímavý krok spôsobený napinákom...
výmena celej kazety rozvodovej reťaze
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hains.html
02. led 2014 19:52
Aký má byť správny, resp. zdravý zvuk motora? Pýtam sa najmä kvôli problémom s rozvodovou reťazou, ktoré sú adresované ako "death rattle".
Ak by sa našiel niekto z vás, kto by nahral zvuk/video zdravého motora a nahodil ho tu tak by to bolo dokonalé! Nám ostatným by to dosť uľahčilo identifikáciu prípadného "death rattle".
YouTube je plný videií o "death rattle", "engine noise/rattle" a podobne, ale nenašiel som solídne video, kde by bol nahraný motor v dobrej kondícií.
09. led 2014 14:18
Ktorý napínak je tretia generácia o ktorej tu píšete? Je to
11314609483? Má sa pri tom meniť aj
Gasket ring?
09. led 2014 15:05
Ano, je to ten poslední, jediný, který lze nyní koupit.
10. led 2014 11:20
Vytečie pri výmene napínaku nejako veľa oleja? Pýtam sa kvôli tomu, že nemám kúpený olej na doliatie...
10. led 2014 19:12
šikovní to vymění bez větší ztráty oleje. tz. ano jde
18. led 2014 23:28
V BMW som objednal diel 11314609483 - prišla mi krabička, v krabičke sáčok a v sáčku napínak. Na krabičke aj sáčku bolo vytlačené číslo dielu 11314609483. Ale na napínaku bolo číslo predchádzajúcej generácie 11317597895. Je to normálne?
Aj tu to majú tak (diel s číslom poslednej gen, ale na fotkách druhá gen):
http://www.ecstuning.com/Search/11314609483/ES2523365/Riešim to kvôli tomu, že aj po nahodení napínaku nepočujem želanú zmenu.
19. led 2014 01:33
Jsi si v první řadě jistý, že je u tebe nějaký problém? Prince motor v Mini není tichý. Pokud to nepřirozeně nerachtá, tak je to v pohodě. Viděl jsem dost videí, kde si mysleli, že mají death rattle a přitom mi to znělo úplně normálně.
19. led 2014 12:41
@Nick - Vyložene dieslový zvuk som nemal (aspoň nie takýto
http://www.youtube.com/watch?v=u6E_BBV_REs). Ale aj tak si myslím, že zvuk ktorý môj motor má nie je prirodzený.
Ako som písal výššie, napínak som vymenil, ale zvuk zostal...
Zvuk 1:Vychádza z oblasti rozvodovej reťaze. Je to taký nepravidelný kovový zvuk... Neviem posúdiť či zmizne pri vyšších otáčkach, pretože ho cez motor nepočuť, ale hlasitosť zvuku sa s otáčkami nezväčšuje. Keď pozerám video, ktoré prikladám nižšie, tak mám pocit ako keby ten zvuk vychádzal niekde od nalievacieho hrdla na olej. Je to teda niečo s timing chain, alebo je to proste feature N14?
Zvuk 2:Týmto zvukom som bol obdarený po výmene napínaku. Vychádza niekde napravo od vzduchového filtra. Je to taký ten pravidelný cinkavý zvuk (niečo sko cvrček, neviem to lepšie popísať...). Zvuk sa s otáčkami nemení, ide si stále svoj rytmus. Všetky potrubia na prívod vzduchu som prekontroloval, takže netuším prečo sa ten zvuk objavil až po výmene.
Odkaz na video:http://tinypic.com/r/24wx747/5Rovnaký zvuk na YT:http://www.youtube.com/watch?v=w4H6R8MKym8
19. led 2014 12:56
Pokud už byl rozvodový řetěz načnutý, tak to výměna napínáku nespraví.
Nepřijde mi ale, že bych v tvém videu slyšel to klepání death rattle. Pokud říkáš, že se s otáčkami zvuk nemění, tak je to asi v pořádku.
19. led 2014 13:03
Ale v pozadí je taký kovový zvuk, ako keby bolo niečo voľné a narážalo to do stien. V mojom videu to nemusí byť tak zrejmé, ale v tom druhom odkaze na YT je to lepšie natočené -
http://www.youtube.com/watch?v=w4H6R8MKym8. Presne toho zvuku sa snažím zbaviť...
19. led 2014 23:16
ak nepomohla vymena napinaku, a prebehla dobre, tak musiš asi pokračovať...
stav sa u niekoho kto tomu rozumie a robí niečo podobné denne - riešiť zvuky cez forum je dosť zbytočné, určite sa najde odborník v tvojom okolí.
V momente, keď napinák nefungoval stopercentne, mohla dojsť k prasknutiu plastového vodítka, ale to je potom rachot....cvrlikanie može robiť X ďalších vecí...riešil nedávne niekto z JCW...
sundať hlavu napovie viac a nestojí mailant...ale až potom keď Ti povie mechanik, že to je problém.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.