Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpadlo

18. bře 2013 14:36

http://www.auto.cz/rozvodove-retezy-pra ... dale-73506

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpadlo

18. bře 2013 19:38

jj, čítal som dnes priamo v časáku a potešili ma moc, že sa to týka aj 2.0L dízla... :blink:

no aspoň mám už šablónu na nastavenie po preskočení reťaze - vraj je na oba...
tak ak niekto nebude mať šťastie ako ja na konci min.roku, alebo (ne)šťastie tak vie kde sa obrátiť...

tým šťastie je myslené, že aj preskočený reťaz je pecka práca, a nemusí sa to ani stretnúť...
ale až potom to je masakr...jak piestový tak finančný... :blush:

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpadlo

25. bře 2013 20:49

https://www.youtube.com/watch?v=u6E_BBV_REs

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpadlo

25. bře 2013 21:56

jj, je to presne ono a potom to preskočilo a nepomohlo nič iné len odťah...
od momentu keď sa to objavilo do momentu keď to preskočilo presne jednu jazdu a asi 3x štartovanie...

funny bolo, keď na utube pred týmto videom naskočila reklama na Paceman-a, neviem či to je ta pravá - vhodná propagácia...

ako som už písal, mne stačilo znovunastaviť celý timing...kedže som nemal bmw napinák a bol po ruke nový od PSA z toho "istého" motora, tak sme ho tam na dočasnú dobu dali, ale po noci na zime, to bolo zase do zahriatia jemne počuť...po prehodení na R56 napinák bolo všetko ok a je to tak po tri mesiace...takže to len toľko k tej dávnej diskuzii k predaju PSA dielov ako náhradu za R56-tkové...niežeby nie, ale asi to predsa nebude 1:1....

@pramen> viko na hlave ma uťahovací moment 10Nm, uťahuj zvnutra von...
postup
uťahovanie je najprv 2x šroub medzi sviečkami,
potom tie od cca.4hod na 2hod,
potom tie 8-10-12 až na 2hod a
nakoniec 5hod až na 7hod.
uťahuj v pár kolách postupne navyšuj...až dosiahneš ten moment čo je hore...

predtým nanes na dotykové plochy anti friction ako napr. glycerín,
a jemné množstvo silikonové tesnenia na half moon - polmesiacové tesnenie...

ak niečo volaj...

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpadlo

28. bře 2013 18:08

...tak skoro jako bych si to objednal. Chtěl jsem jen vyměnit těsnění pod víkem, a vida po otevření se válí mezi rozvodovým řetězem kus přítlačné části rozvodového systému. Tak jsem se rozhodl vyměnit celé rozvody (spodní ozubené kolo, řetěz a 3 části přítlačného systému, přesně viz video o příspěvek výše. :roll: první dojem po nastartování - start bez sebemenšího zachrastění, jízda v 1100otáčkách bez cukání. Zřejmě bylo rozhozené časování a to již delší dobu, protože napínák jsem měnil nedávno. díky speedy za šablonu na nastavení, bez ní to opravdu nejde :wink:


jinak mám najeto 67tis km
Přílohy
IMG_1144a.jpg
IMG_1144a.jpg (169.82 KiB) Zobrazeno 11629 krát
IMG_1138a.jpg
IMG_1138a.jpg (197.83 KiB) Zobrazeno 11629 krát
IMG_1137a.jpg
IMG_1137a.jpg (177.96 KiB) Zobrazeno 11629 krát

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpadlo

29. bře 2013 18:07

no tak hlavne, že sa podarilo a už len veľa šťastných km s miníkom...

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpadlo

03. črc 2013 14:55

Chlapci měnil někdo hydraulický napínák rozvodového řetězu svépomocí a může popsat postup?

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpadlo

08. črc 2013 22:58

http://www.youtube.com/watch?v=IaMmIabWH8c

co presne by si potreboval?

riešil som to jak ja tak pramen...tak pokojne SZ...

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

20. říj 2013 09:00

tak v amerike MINI plánuje zaujímavý krok spôsobený napinákom...
výmena celej kazety rozvodovej reťaze :bigups:

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hains.html

Zdravý zvuk motora

02. led 2014 19:52

Aký má byť správny, resp. zdravý zvuk motora? Pýtam sa najmä kvôli problémom s rozvodovou reťazou, ktoré sú adresované ako "death rattle".

Ak by sa našiel niekto z vás, kto by nahral zvuk/video zdravého motora a nahodil ho tu tak by to bolo dokonalé! Nám ostatným by to dosť uľahčilo identifikáciu prípadného "death rattle".

YouTube je plný videií o "death rattle", "engine noise/rattle" a podobne, ale nenašiel som solídne video, kde by bol nahraný motor v dobrej kondícií.

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

09. led 2014 14:18

Ktorý napínak je tretia generácia o ktorej tu píšete? Je to 11314609483? Má sa pri tom meniť aj Gasket ring?

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

09. led 2014 15:05

Ano, je to ten poslední, jediný, který lze nyní koupit.

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

10. led 2014 11:20

Vytečie pri výmene napínaku nejako veľa oleja? Pýtam sa kvôli tomu, že nemám kúpený olej na doliatie...

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

10. led 2014 19:12

šikovní to vymění bez větší ztráty oleje. tz. ano jde

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

18. led 2014 23:28

V BMW som objednal diel 11314609483 - prišla mi krabička, v krabičke sáčok a v sáčku napínak. Na krabičke aj sáčku bolo vytlačené číslo dielu 11314609483. Ale na napínaku bolo číslo predchádzajúcej generácie 11317597895. Je to normálne?

Aj tu to majú tak (diel s číslom poslednej gen, ale na fotkách druhá gen):
http://www.ecstuning.com/Search/11314609483/ES2523365/

Riešim to kvôli tomu, že aj po nahodení napínaku nepočujem želanú zmenu.

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

19. led 2014 01:33

Jsi si v první řadě jistý, že je u tebe nějaký problém? Prince motor v Mini není tichý. Pokud to nepřirozeně nerachtá, tak je to v pohodě. Viděl jsem dost videí, kde si mysleli, že mají death rattle a přitom mi to znělo úplně normálně.

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

19. led 2014 12:41

@Nick - Vyložene dieslový zvuk som nemal (aspoň nie takýto http://www.youtube.com/watch?v=u6E_BBV_REs). Ale aj tak si myslím, že zvuk ktorý môj motor má nie je prirodzený.

Ako som písal výššie, napínak som vymenil, ale zvuk zostal...

Zvuk 1:
Vychádza z oblasti rozvodovej reťaze. Je to taký nepravidelný kovový zvuk... Neviem posúdiť či zmizne pri vyšších otáčkach, pretože ho cez motor nepočuť, ale hlasitosť zvuku sa s otáčkami nezväčšuje. Keď pozerám video, ktoré prikladám nižšie, tak mám pocit ako keby ten zvuk vychádzal niekde od nalievacieho hrdla na olej. Je to teda niečo s timing chain, alebo je to proste feature N14?

Zvuk 2:
Týmto zvukom som bol obdarený po výmene napínaku. Vychádza niekde napravo od vzduchového filtra. Je to taký ten pravidelný cinkavý zvuk (niečo sko cvrček, neviem to lepšie popísať...). Zvuk sa s otáčkami nemení, ide si stále svoj rytmus. Všetky potrubia na prívod vzduchu som prekontroloval, takže netuším prečo sa ten zvuk objavil až po výmene.

Odkaz na video:
http://tinypic.com/r/24wx747/5
Obrázek

Rovnaký zvuk na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=w4H6R8MKym8

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

19. led 2014 12:56

Pokud už byl rozvodový řetěz načnutý, tak to výměna napínáku nespraví.

Nepřijde mi ale, že bych v tvém videu slyšel to klepání death rattle. Pokud říkáš, že se s otáčkami zvuk nemění, tak je to asi v pořádku.

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

19. led 2014 13:03

Ale v pozadí je taký kovový zvuk, ako keby bolo niečo voľné a narážalo to do stien. V mojom videu to nemusí byť tak zrejmé, ale v tom druhom odkaze na YT je to lepšie natočené - http://www.youtube.com/watch?v=w4H6R8MKym8. Presne toho zvuku sa snažím zbaviť...

Re: Napínák řetězu, řemen alternátor, hnací kolo vodní čerpa

19. led 2014 23:16

ak nepomohla vymena napinaku, a prebehla dobre, tak musiš asi pokračovať...
stav sa u niekoho kto tomu rozumie a robí niečo podobné denne - riešiť zvuky cez forum je dosť zbytočné, určite sa najde odborník v tvojom okolí.

V momente, keď napinák nefungoval stopercentne, mohla dojsť k prasknutiu plastového vodítka, ale to je potom rachot....cvrlikanie može robiť X ďalších vecí...riešil nedávne niekto z JCW...

sundať hlavu napovie viac a nestojí mailant...ale až potom keď Ti povie mechanik, že to je problém.
Odeslat odpověď