NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Cooper S - Ztrata vykonu ..chod na 3 Válce
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=79&t=4967
Stránka 22

Autor:  Blacky [ 18. srp 2014 08:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cooper S - Ztrata vykonu ..chod na 3 Válce

Počkej. Měnils válce, nebo písty?

Autor:  MiniMike [ 18. srp 2014 08:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cooper S - Ztrata vykonu ..chod na 3 Válce

Menil si vsechny 4? Ojnice si nechal puvodni? Kde si shanel pisty?

A otazka do placu, da se tomuto "problemu" nejak predejit nebo to proste jednou prijde?

Autor:  pramenn [ 18. srp 2014 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cooper S - Ztrata vykonu ..chod na 3 Válce

pardon PÍSTY :roll:

Autor:  pramenn [ 18. srp 2014 08:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cooper S - Ztrata vykonu ..chod na 3 Válce

Vyměnil jsem všechny 4 písty (tlaky nebyly nic moc), ložiska na ojnicích jsou OK tak jsem je nechal,samozřejmě těsnění, pak výměna termostatu pro jistotu (příšerný přístup), nějaké trubičky k turbu co se rády zapékají a další standard montážní materiál :roll:

jo a písty z BMW, orig MINI

jinak příčinu neznám, tak nevím jak tomu předejít

Autor:  pampeago [ 04. zář 2014 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cooper S - Ztrata vykonu ..chod na 3 Válce

zajimavy clanek o nepovedenych motorech napric vyrobci aut

AUTOREVUE

nas oblibeny 1.6T bohuzel nechybi

BMW/PSA 1.6 „Prince“
Kódy: EP6.., EP6C.., N14B16A, N12B16
Výroba: od 2006 (největší rizikovost do 4/2010)

Nasazení (do 2010): Koncern PSA (označení 1.6 VTi nebo THP): Peugeot 207, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Peugeot Partner, Citroën C3 (vč. Picasso), Citroën C4 (vč. Picasso), Citroën C5, Citroën Berlingo. Koncern BMW: Mini Cooper, Mini Cooper S
Mini-Cooper_S_Cabrio_2009_1600x1200_wallpaper_01.jpgPeugeot-308_GT_THP_175_2009_1600x1200_wallpaper_01.jpgBMW-PSA 1.6 Prince.jpg
Motory Prince patří i u nás k velmi rozšířeným, neboť kromě stylového Mini pohání celou řadu masových modelů Peugeotu a Citroenu (viz seznam výše)

Důvod: Po stránce dynamiky a spotřeby jedna z nejpovedenějších šestnáctistovek, jedno zda v atmosférické či přeplňované verzi. Až do jara 2010 se bohužel motor vzešlý ze společného vývoje PSA a BMW potýkal s problematickými řetězovými rozvody. Jednak zásluhou nízké odolnosti řetězu, jednak nedokonalým tlakovým spojem vačkové hřídele a rozvodového kola, který se časem „vykýval“ a způsobil kompletní rozladění rozvodového mechanismu.

Přeplňované verze navíc trpí nadměrnou tvorbou karbonu, který následně způsobuje širokou plejádu problémů s nerovnoměrným chodem motoru a dokonce i samozápaly. Stejně jako v případě většiny podobně problémových agregátů platí, že čím novější ročník, tím vychytanější. Je zajímavé, že konstrukčně podobná čtrnáctistovka 1.4 VTi (EP3) byla výrazně spolehlivější (chrastící rozvodový řetěz ji však občas také postihnul).

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/