zajimavy clanek o nepovedenych motorech napric vyrobci aut
AUTOREVUEnas oblibeny 1.6T bohuzel nechybi
BMW/PSA 1.6 „Prince“
Kódy: EP6.., EP6C.., N14B16A, N12B16
Výroba: od 2006 (největší rizikovost do 4/2010)
Nasazení (do 2010): Koncern PSA (označení 1.6 VTi nebo THP): Peugeot 207, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Peugeot Partner, Citroën C3 (vč. Picasso), Citroën C4 (vč. Picasso), Citroën C5, Citroën Berlingo. Koncern BMW: Mini Cooper, Mini Cooper S
Mini-Cooper_S_Cabrio_2009_1600x1200_wallpaper_01.jpgPeugeot-308_GT_THP_175_2009_1600x1200_wallpaper_01.jpgBMW-PSA 1.6 Prince.jpg
Motory Prince patří i u nás k velmi rozšířeným, neboť kromě stylového Mini pohání celou řadu masových modelů Peugeotu a Citroenu (viz seznam výše)
Důvod: Po stránce dynamiky a spotřeby jedna z nejpovedenějších šestnáctistovek, jedno zda v atmosférické či přeplňované verzi. Až do jara 2010 se bohužel motor vzešlý ze společného vývoje PSA a BMW potýkal s problematickými řetězovými rozvody. Jednak zásluhou nízké odolnosti řetězu, jednak nedokonalým tlakovým spojem vačkové hřídele a rozvodového kola, který se časem „vykýval“ a způsobil kompletní rozladění rozvodového mechanismu.
Přeplňované verze navíc trpí nadměrnou tvorbou karbonu, který následně způsobuje širokou plejádu problémů s nerovnoměrným chodem motoru a dokonce i samozápaly. Stejně jako v případě většiny podobně problémových agregátů platí, že čím novější ročník, tím vychytanější. Je zajímavé, že konstrukčně podobná čtrnáctistovka 1.4 VTi (EP3) byla výrazně spolehlivější (chrastící rozvodový řetěz ji však občas také postihnul).