NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Chlazení turba R-56
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=79&t=4917
Stránka 11

Autor:  aviater [ 22. črc 2012 22:35 ]
Předmět příspěvku:  Chlazení turba R-56

Ahoj pánové, máte někdo tip, jak lépe uchladit turbo u R-56? Myslím, že teplem hodně trpí.

Autor:  Nick [ 22. črc 2012 22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení turba R-56

Za normálních podmínek bych neřekl, že nějak zvlášť trpí. Každé turbo se dost ohřívá.

Jinak pro sportovní vyžití tu jsou aftermarket intercoolery, např. od Forge, Alty nebo Helixu. S Altou může být trošku problém s instalací, prý není vyrobená úplně přesně.

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=020102&product=FMINTR56
http://www.helix13.com/2nd-gen-mini/engine-exhaust/#go

Osobně plánuju časem Forge, speedygon ho má, můžeš se pozeptat na jeho zkušenosti.
http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=ForgeIntercoolerGen2

Autor:  speedygon79 [ 23. črc 2012 09:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení turba R-56

ale jo trpi... najviac olej...

1/ ked si tesne pred vymenou, tak radšej daj nový už teraz, ja idem tento tyzden
2/ nechaj naprazdno pobezat motor po nejakej zaberacke, kludne aj 5min (zbavis center housing najvyssej tepelnej rampy, kt. najskor uskvari olej v v lozisku alebo na vystupe z nej)..
3/ zbytok robi update sw, ked necha bezat ventilator kludne aj dalsich 5-10min po tom co vypneš motor, ale to samo nepomaha, preto bezi aj kolobeh oleja, co pri dobrom oleji postaci...

Autor:  Nick [ 23. črc 2012 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení turba R-56

Tak to jsou samozřejmé věci, předpokládal jsem, že každý, kdo má turbo motor, ví, že musí po svižné jízdě několik minut chladit :-) Z dotazu mi to aspoň vyplynulo.

Autor:  speedygon79 [ 23. črc 2012 09:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení turba R-56

njn, opakovanie je matka...

btw.CAI - charged air intercooler pomáha viac motoru ako turbu... :?
pretože keď ma motor chladnejsi vzduch na vstupe tak tam dáva ECU viac paliva a tým zvysuje teplotu na vystupe - turbine = o to viac musi potom chladit po zatazi center housing...

Autor:  speedygon79 [ 23. črc 2012 09:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení turba R-56

4/ otvorena kapota...ked mozes
5/ http://www.performanceracesolutions.co. ... cooler-p64

Autor:  aviater [ 23. črc 2012 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení turba R-56

Správně, otázka byla nepřesně formulována-otevřená kapota, to je dobře. Žádný olej, ani voda ale ofukování turba vzduchem a to je dle mého konstrukčně špatně řešeno, proto to několikaminutové chlazení turba vodním čerpadlem po jízdě, které te´d bylo u všech vozu preventivně měněno. Vše po zastavení trpí vysokou teplotou.

Autor:  Nick [ 23. črc 2012 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení turba R-56

Řekl bych, že u jiných turbo motorů se to moc neliší. Prostě nechat dochladit (dobré je mít poslední kilometry lehkou nohu na plynu) anebo pořídit účinnější chlazení.

Autor:  speedygon79 [ 24. črc 2012 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení turba R-56

aviater píše:
Správně, otázka byla nepřesně formulována-otevřená kapota, to je dobře. Žádný olej, ani voda ale ofukování turba vzduchem a to je dle mého konstrukčně špatně řešeno, proto to několikaminutové chlazení turba vodním čerpadlem po jízdě, které te´d bylo u všech vozu preventivně měněno. Vše po zastavení trpí vysokou teplotou.


hmm, tak to som fakt nedal...neviem co presne je podla teba problem...a ako chces poradit

oproti kompresoru v R50 mas v R56 turbinove kolo a housing priamo za motorom...a ver že
ono to nie je tak jednoduche uchladit nieco z 1200st.C co mas na turbine, aby si netocil vodu a v idealnom pripade aj olej, mal dobry olej, nevypol hned a nechladil radsej o par min. dlhsie...

pozor zase na prilis rychle chladenie turbinovej strany, pretoze ten mat.je testovany na ten stav kt. ho tam mas dnes, takze ked to budes chladit rychlejsie, tak hlavne u twinscrollu dosiahnes jedine, ze ti praskne divider, a ze ten praskne je iste...otazka kedy a jak velmi, potom ale hned dalsia na rade je turbina...a to uz si pri drahej vymene v lepsom pripade...oprave motora v horsom...

taktiež stratíš účinnost ak by si otvoril nejak viac prívod vzduchu k samotnej turbine napr. z masky...pretoze teplo rovna sa energia...a preto napr.zavodaky maju turbinu este obalenu izolaciou, nech sa skvari sama v sebe :oops: a neemituje teplo tam kde to je strata...je to neco za neco...

vid problemy porsche...je to sice s odlitkem ale extra stres kt. tam chces dat takymto problemom len pomoze...ci to je odliatok kola, alebo skrine, je pri tychto teplotach sumak...
http://www.auto.cz/porsche-v-usa-paname ... rbem-68381

Autor:  pramenn [ 01. pro 2012 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení turba R-56

se nedávno objevilo na EBAY, docela jednoduché a snad i funkční


http://www.ebay.de/itm/Mini-Cooper-S-JC ... 337e287769

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/