Logo
Právě je 29. bře 2024 06:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 22. črc 2012 22:35 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 21. úno 2012 10:03
Příspěvky: 141
Bydliště: Kladno
Ahoj pánové, máte někdo tip, jak lépe uchladit turbo u R-56? Myslím, že teplem hodně trpí.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 22. črc 2012 22:44 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Za normálních podmínek bych neřekl, že nějak zvlášť trpí. Každé turbo se dost ohřívá.

Jinak pro sportovní vyžití tu jsou aftermarket intercoolery, např. od Forge, Alty nebo Helixu. S Altou může být trošku problém s instalací, prý není vyrobená úplně přesně.

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=020102&product=FMINTR56
http://www.helix13.com/2nd-gen-mini/engine-exhaust/#go

Osobně plánuju časem Forge, speedygon ho má, můžeš se pozeptat na jeho zkušenosti.
http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=ForgeIntercoolerGen2

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 23. črc 2012 09:14 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 29. bře 2011 23:57
Příspěvky: 1653
Bydliště: North Bohemia, origin MI, SVK
ale jo trpi... najviac olej...

1/ ked si tesne pred vymenou, tak radšej daj nový už teraz, ja idem tento tyzden
2/ nechaj naprazdno pobezat motor po nejakej zaberacke, kludne aj 5min (zbavis center housing najvyssej tepelnej rampy, kt. najskor uskvari olej v v lozisku alebo na vystupe z nej)..
3/ zbytok robi update sw, ked necha bezat ventilator kludne aj dalsich 5-10min po tom co vypneš motor, ale to samo nepomaha, preto bezi aj kolobeh oleja, co pri dobrom oleji postaci...

_________________
03 MC R50 where it all started...MINI obsession
07 MCS R56 speed...salt...pepper...chilli
11 CM SD R60 distance well done


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 23. črc 2012 09:18 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Tak to jsou samozřejmé věci, předpokládal jsem, že každý, kdo má turbo motor, ví, že musí po svižné jízdě několik minut chladit :-) Z dotazu mi to aspoň vyplynulo.

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 23. črc 2012 09:24 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 29. bře 2011 23:57
Příspěvky: 1653
Bydliště: North Bohemia, origin MI, SVK
njn, opakovanie je matka...

btw.CAI - charged air intercooler pomáha viac motoru ako turbu... :?
pretože keď ma motor chladnejsi vzduch na vstupe tak tam dáva ECU viac paliva a tým zvysuje teplotu na vystupe - turbine = o to viac musi potom chladit po zatazi center housing...

_________________
03 MC R50 where it all started...MINI obsession
07 MCS R56 speed...salt...pepper...chilli
11 CM SD R60 distance well done


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 23. črc 2012 09:31 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 29. bře 2011 23:57
Příspěvky: 1653
Bydliště: North Bohemia, origin MI, SVK
4/ otvorena kapota...ked mozes
5/ http://www.performanceracesolutions.co. ... cooler-p64

_________________
03 MC R50 where it all started...MINI obsession
07 MCS R56 speed...salt...pepper...chilli
11 CM SD R60 distance well done


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 23. črc 2012 16:48 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 21. úno 2012 10:03
Příspěvky: 141
Bydliště: Kladno
Správně, otázka byla nepřesně formulována-otevřená kapota, to je dobře. Žádný olej, ani voda ale ofukování turba vzduchem a to je dle mého konstrukčně špatně řešeno, proto to několikaminutové chlazení turba vodním čerpadlem po jízdě, které te´d bylo u všech vozu preventivně měněno. Vše po zastavení trpí vysokou teplotou.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 23. črc 2012 17:23 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Řekl bych, že u jiných turbo motorů se to moc neliší. Prostě nechat dochladit (dobré je mít poslední kilometry lehkou nohu na plynu) anebo pořídit účinnější chlazení.

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 24. črc 2012 13:13 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 29. bře 2011 23:57
Příspěvky: 1653
Bydliště: North Bohemia, origin MI, SVK
aviater píše:
Správně, otázka byla nepřesně formulována-otevřená kapota, to je dobře. Žádný olej, ani voda ale ofukování turba vzduchem a to je dle mého konstrukčně špatně řešeno, proto to několikaminutové chlazení turba vodním čerpadlem po jízdě, které te´d bylo u všech vozu preventivně měněno. Vše po zastavení trpí vysokou teplotou.


hmm, tak to som fakt nedal...neviem co presne je podla teba problem...a ako chces poradit

oproti kompresoru v R50 mas v R56 turbinove kolo a housing priamo za motorom...a ver že
ono to nie je tak jednoduche uchladit nieco z 1200st.C co mas na turbine, aby si netocil vodu a v idealnom pripade aj olej, mal dobry olej, nevypol hned a nechladil radsej o par min. dlhsie...

pozor zase na prilis rychle chladenie turbinovej strany, pretoze ten mat.je testovany na ten stav kt. ho tam mas dnes, takze ked to budes chladit rychlejsie, tak hlavne u twinscrollu dosiahnes jedine, ze ti praskne divider, a ze ten praskne je iste...otazka kedy a jak velmi, potom ale hned dalsia na rade je turbina...a to uz si pri drahej vymene v lepsom pripade...oprave motora v horsom...

taktiež stratíš účinnost ak by si otvoril nejak viac prívod vzduchu k samotnej turbine napr. z masky...pretoze teplo rovna sa energia...a preto napr.zavodaky maju turbinu este obalenu izolaciou, nech sa skvari sama v sebe :oops: a neemituje teplo tam kde to je strata...je to neco za neco...

vid problemy porsche...je to sice s odlitkem ale extra stres kt. tam chces dat takymto problemom len pomoze...ci to je odliatok kola, alebo skrine, je pri tychto teplotach sumak...
http://www.auto.cz/porsche-v-usa-paname ... rbem-68381

_________________
03 MC R50 where it all started...MINI obsession
07 MCS R56 speed...salt...pepper...chilli
11 CM SD R60 distance well done


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení turba R-56
PříspěvekNapsal: 01. pro 2012 21:52 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 30. črc 2012 18:52
Příspěvky: 437
Bydliště: Liberec
se nedávno objevilo na EBAY, docela jednoduché a snad i funkční


http://www.ebay.de/itm/Mini-Cooper-S-JC ... 337e287769

_________________
MINI COOPER S R56/11/2008

coMpocore


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz