úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 10:30

Zajímalo by mě, jak řešíte evropskou homologaci u aftermarket dílů?

Co např. oem JCW kola a JCW Brembo brzdy, které homologaci mají, ale když si je nenechám namontovat od BMW, tak TÜV certifikát nedostanu? Je homologace vyznačená přímo na dílech? Kdybych případně od nich certifikát dostal, má smysl nechat si to zapsat do techničáku? (kola určitě ano, to brzy zjistím, zda je budou mít na STK v databázi)

A teď co třeba produkty od Alty - sání, výfuk atp.? Řešili jste to nějak? Jak na to reagují při STK?

Akrapovič výfuk (ach ta cena...) a Milltek výfuk jsou EC Type approved, tak aspoň něco.

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 11:56

No to takova pomerne zapeklita otazka..

Napisu svou zkusenost, ale mozna i miniprdik nam k tomu neco povi..

Sice mas oem kola, ale nejsou urcena pro tvuj typ, tedy at je namontuje kdokoliv nejsou urcite pro tvoje auto "homologovana"

Muzes si je zkusit nechat zapsat, ale pokud nebyla nikdy jako originalni prislusenstvi pro Tvuj model transparentne to nepujde, leda, ze nekoho znas..

A je otazkou, pokud ti je namontuje bmw, ze nejaky certifikat dostanes? Predpokladam, ze ne.. nejsou pro Tvoje auto urcene.. a individualni pristup v bmw hk necekej.. nekoupil jsi auto nove u nich.. Mozna je to trochu lehci, tim, ze je Mini netypicke auto..
U vw nemas sanci, nekde jsem to resil.. neni to pro Tvoje auto, ceritikat to ma, ale nema to na nem co delat, je to oem pro jiny model.. nazdar bazar konec oficialni cesty..

U vyfuku je cesta jednodussi, pokud ma homologaci, coz nektere maji, nektere ne, takova ta srandovni E v krouzku je to v pohode, pokud nemaji mas smulu.. Na STK jak kde.. ale vetsinou to ukecas, ze to mas jen na okruh, ale ma to znacky.. vyhoda Mini.

Upravy jako sani, ostriky, rozperne tyce atd, pokud vicemene respektuji puvodni rozmery, umisteni atd. naprosto v pohode..

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 12:01

Kola jsou originální příšlušenství a jsou určená pro můj model, takže by neměl být problém je zapsat. Akorát k nim nemám žádný certifikát nebo tak. Za chvíli zajedu na STK, tak uvidím. V BMW HK říkali, že by to neměl být problém a kdyžtak by mi sepsali nějaké potvrzení.
Naposledy upravil Nick dne 15. lis 2011 12:10, celkově upraveno 2

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 12:07

S tim, co je v motorovem prostoru se bat nemusis..

Kdybys vedel s jakymi zverstvy jsem obcas jezdil na kontroly a tak to problem opravdu neni..

U toho vyfuku to muze byt trochu problem, ale kdyby to moc rvalo poradim Ti jak na to u technicky.. :wink:

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 12:08

Jinak pokud jsou 18´ uvadene pro Tvuj model je to ok.. a nemusi to byt ani oem kola :wink:

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 12:11

Skvělé.

Takže se sáním od Alty by tedy nebyl problém? :-) Výfuk od Alty bych tedy asi oželel a připlatil za homologovaného Akrapoviče... S Forge/Alta chladičem asi nebude problém, protože ten není skoro vidět.

Spíš jde o ty brzdy... Uvidím, jestli na nich bude homologační značka. Na můj model jsou, otázka je, jestli to potřebuju prokazovat certifikátem.

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 12:47

Garantuju Ti, ze brzdy nikdo resit nebude.. Urcite to problem nebude..

Resi se proste kola a pneu.

Mozna ten vyfuk, kdyby hodne rval, ale pokud je auto v dobrem stavu je to naprosto v pohode..

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 14:01

Ok. Prodejce mi taky potvrdil, že je to factory upgrade, takže bych certifikát neměl potřebovat. A když je to origo BMW, tak to pouštím z hlavy. 5000 za montování brzd prostě nedám, když to můžem udělat doma.

Jinak kola zapíšou jen na místně příslušném Dopravním inspektorátě v úředních hodinách, takže dneska v HK multiple fail.
Pneu mi zapíšou určitě standardní 205/40 R18, ale já budu mít 215/40 R18, kdyby byli na STK super všímaví a prudili, tak nahodím zimáky.

Já nechci nějaký výfuk, co by šíleně řval, kdo by v tom pak jezdil přes celou republiku :-D
Ten Akrapovič má výhodu v tom, že má homologaci a nahrazuje i front pipe, takže se nemusí řezat do původního výfuku.
Alta je pro US modely s druhým katem na výfuku a muselo by se tam řezat a svařovat, takže do toho asi nepůjdu.

Díky za odpovědi, tím to mám víceméně vyřešený a příští rok můžu upgradovat to, co mi ještě chybí :-)

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 14:04

Pokud budou jine gumy..

Jde o to koho tam potkas.. Uz jsem videl magora, co mi kvuli jine siri tu technickou nedal a pak jedes jinak a tam je to v pohode..

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 14:12

Jo, některý to berou moc pečlivě :-D Mě platí do konce září, takže není zas tak velkej problém tam zajet přezutej na začátku října.
Jinak teďka v září na STK nebyl problém, akorát tam chvíli řešil, proč nesvítí xenony, když není zapnutej motor. Že to není podle normy a kdesi cosi. Argument, že to je tak z výroby vzal v pohodě.

(powerbox mám vlastně taky homologovanej, ale v techničáku zapsanej není a nikdo si ho nevšiml)

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 14:22

Vážně řešil, že nesvítí světla bez motoru? Joo aha jako "se zaplym zapalovanim", ale ješte nenastartovany?

Re: Aftermarket díly a homologace

15. lis 2011 14:28

Se zaplým zapalováním... no těžko říct, jestli je zapalování vůbec zapnuté, když je klíček zastrčený. Někde jsem četl, že při otevřených dvěřích nebo po nějaké době se zapalování vypne. Každopádně to není nikde signalizované, klidně by se mohlo zapnout až spolu se zmáčknutí tlačítka Start-Stop. Je trochu nesmysl, aby bylo zapnuté zapalování delší dobu jen když je klíček uvnitř a hraje rádio. Ale světla bez nastartovaného motoru prostě nesvítí, jen parkovačky.


Mám seznam oem disků a pneu pasujících na můj model, tak snad jim to na dopravce bude stačit. Koneckonců nejsou to neoriginální kola, takže typový list by chtít neměli.

Re: Aftermarket díly a homologace

30. lis 2011 21:29

Tak s koly to neprošlo, je nutné mít potvrzení od výrobce, od prodejce nestačí, dostal jsem kontakt, cena za potvrzení 1200,- Za kus papíru docela dost, nechápu, proč to nezapsali do techničáku rovnou při prodeji.
http://www.helpreg.cz


Nechám si zapsat 205/40 R18 a koupím 215/40 R18, protože mimojiné v 205/40 nelze sehnat nic kloudnýho, jen RFT Pirelli PZero a (hrozný) standardní Bridgestone Potenza RE050A. Michelin Pilot Sport PS2 se asi už nevyrábí a i kdyby, 6500,- je příliš.

Zákon o PR říká:
Pojistitel má proti pojištěnému právo na náhradu toho, co za něho plnil, jestliže prokáže, že pojištěný:
- porušil základní povinnost týkající se provozu na pozemních komunikacích a toto porušení bylo v příčinné souvislosti se vznikem škody, za kterou pojištěný odpovídá

Porušením základních povinností při provozu vozidla na pozemních komunikacích se pro účely tohoto zákona rozumí:
- provozování vozidla, které svojí konstrukcí a technickým stavem neodpovídá požadavkům bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, obsluhujících osob, přepravovaných osob a věcí,


O 1 cm širší pneu nezpůsobí nehodu... Technická může být vždycky na zimácích :)

Re: Aftermarket díly a homologace

01. pro 2011 15:01

Cau,

nehodu nezpusobi, ale pokud rozsekas auto, tim, ze ti to uklouzlo (vletis moc rychle do zatacky a gumy to neudrzi) na 215 a potkas nekoho z pojistovny /blbce/, kdo si toho vsimne, tak si Te na tom poda, ty gumy proste na aute nemaji co delat..

Nemyslim to zle, taky mam na aute rozmer, ktery tam byt nema :D a havarijko mam taky..

Vim, ze chces sam sebe presvedcit, ze je to ok, ale bohuzel neni :-D jde o to, jak stanovi, ze se to stalo a kdo bude likvidator..

Cil pojistovny je v prvni rade neplnit pojistne kryti, je to proste business a hleda cesty, jak najit neco, co neni ok..

Re: Aftermarket díly a homologace

01. pro 2011 15:05

Já havarijko neřeším (zatím), jen PR. Ne že by v tom byl rozdíl, příčinná souvislost musí být taky. Na suchu má širší guma rozhodně lepší trakci. A na mokru taky a za deště jezdím stejně opatrně. Pokud by to uklouzlo s 215, tak to uklouzne i s 205.



Teď jsem našel v 205/40 R18 ještě Hankook Ventus S1 evo, což se zdá být velmi dobrá pneu, skvělé umístění v testech 2010/2011:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/Ventus-S1-evo.htm

Tak možná přecijen... 8)

Re: Aftermarket díly a homologace

01. pro 2011 16:17

Urcite se s Tebou nechci hadat, jen rikam fakta, pojistovna at z havarijka nebo z povinneho se snazi, co muze, aby nemusela plnit pojistne..

A je jasne, ze kdyz ujede 215, ujela by i 205, ale proste ta guma tam nemela co delat, tedy vozidlo s ni bylo nezpusobile k provozu na pozemnich komunikacich a smitec..

Proste fakta a na nic dalsiho se v extremu u soudu nekouka.. je to v tp? neni? davali to na nejake gumy? ne, konecna :lol:

proste fakta, s tim nikdo nic neudelame...

holt ponauceni.. NESMI TO UKLOUZNOUT :bigups: :blink: :bigups:

Re: Aftermarket díly a homologace

01. pro 2011 16:25

Kami píše:Urcite se s Tebou nechci hadat, jen rikam fakta, pojistovna at z havarijka nebo z povinneho se snazi, co muze, aby nemusela plnit pojistne..

A je jasne, ze kdyz ujede 215, ujela by i 205, ale proste ta guma tam nemela co delat, tedy vozidlo s ni bylo nezpusobile k provozu na pozemnich komunikacich a smitec..

Proste fakta a na nic dalsiho se v extremu u soudu nekouka.. je to v tp? neni? davali to na nejake gumy? ne, konecna :lol:

Zkušenosti jiných od nehod mluví ale trochu jinak (drobný rozdíl neřeší, koukaj na letní/zimní a sjetost). Zákon říká jasně, že tam musí být příčinná souvislost s nehodou a znalec by musel prokázat, že tam byla, tzn. že s 205 by se to nestalo. Já nejsem ten typ, co si nechá všechno líbit ;-)


Ale asi to nebudu muset řešit, protože ty Hankook Ventus S1 Evo se zdají být stejně dobré nebo ještě lepší než Toyo Proxes T1 Sport, navíc jsou o dobrých pár stovek levnější. Ale je zajímavé, že je zbozi.cz standardně nezobrazí při hledání 205/40 R18, proto jsem je přehlídnul... 1 cm šířky míň nebude určitě moc znát a 4 mm nižší profil asi taky. Pořád to nebude tvrdá jízda jako na 215/35 nebo RFT.

Re: Aftermarket díly a homologace

13. říj 2012 21:33

Kdo z vás má zkušenosti s downpipe (high-flow cat nebo decat) na měření emisí? Stále ve mě hlodá Akrapovič turbo-back... :biggrin:

Příp. má vůbec někdo z fóra měněnou downpipe kromě Speedyho? mikimini, zjistil jsi něco ohledně tohohle problému?

Re: Aftermarket díly a homologace

13. říj 2012 21:42

požičiam Ti keď pojdeš na emise moju JCW...
a daj si tam čo chceš...myslím že na to budeš aj tak lepšie ako ktorekoľvek auto r.v.pred 1999...

Re: Aftermarket díly a homologace

13. říj 2012 21:49

Nick píše:Kdo z vás má zkušenosti s downpipe (high-flow cat nebo decat) na měření emisí? Stále ve mě hlodá Akrapovič turbo-back... :biggrin:

Příp. má vůbec někdo z fóra měněnou downpipe kromě Speedyho? mikimini, zjistil jsi něco ohledně tohohle problému?



Tady u nas na severu delaji emise tak, ze zajedes dovnitr, tam to chcipnes, borec tam chvilku cumi do kompu a pak rekne, ze to proslo, vylepi znamku a jede se :D

A to bez znamosti a uplatku...
Odeslat odpověď