úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
24. čer 2012 07:41
Ahoj, mohl by někdo napsat co píše plán údržby o termínu výměny rozvodů u R-56?
01. úno 2013 22:31
Precital som tuto celu temu, no nepodarilo sa mi najst odpoved na moju otazku. Chcel by som vediet, ako je to s cold start issue. Je to vyrobna chyba rozvodov na MCS od 2007 do 9/2010. Avsak tuto chybu maju komplet vsetky vyrobene MCS alebo len niekolko kusov ?
Ak viem, ze MCS ktore planujem kupit ma tento problem, oplati sa mi do toho ist ? Kolko € stoji oprava ?
Je to momentalne asi jedina chyba o ktorej viem, ktorou disponuje MCS 2. generacie. Alebo si mam pri kupe davat este na nieco pozor ? MCS zvikne mat este aj nejaku inu chybu alebo kriticku oblast na ktoru by som sa mal zamerat ?
Dakujem
02. úno 2013 00:09
Výrobní chyba to je, napínák rozvodového řetězu nejspíše měl jisté tolerance, které se v určitých případech mohly projevit právě klepáním při studených startech. V nejhorších případech mohlo dojít až k přeskočení řetězu o zub což si pak vynutilo výměnu celé rozvodové sady. Tento problém potkal maximálně jednotky procent aut, nejspíš ještě méně. Prodaných aut za ty 3 roky byly v ČR stovky a zde se ozvalo jen několik lidí (myslím, že to lze brát jako aspoň trochu směrodatný údaj, když je zdejší fórum v ČR největší).
Pokud auto za studena zní jak traktor/diesel (opravdu nelze přeslechnout), tak bych si dal bacha. Pokud ne nebo pro jistotu duše, tak výměna napínáku stojí i s prací 1900 Kč.
Přezkoušení, zda je řetěz v pořádku atp., už stojí o dost víc - cca 5-6 tisíc Kč. Výměna rozvodové sady jsou pak desetitisíce.
Takže před koupí zvednout kapotu a poslouchat. Nedoporučuju ale sjíždět všechny videa z youtube (s mnohdy dost nekvalitním záznamem), protože by se ti mohlo lehce stát, že to pak budeš slyšet u každého auta = Mini totiž nemá tichý motor.
Každopádně přeji hodně štěstí při koupi
02. úno 2013 02:53
Ahoj, bohužel se mého vozu (MCS 2008) tento problém (cold start issue) týkal a opravdu jde o nezaměnitelný zvuk. V první chvíli jsem si myslel, že mi chce prasknout motor a tento zvuk se v žádném případě nedá zaměnit s "normálním" hlukem studeného motoru. I přes žádost p vyřešení ještě v záruční době se na to firma Invelt v Plzni (ale i po upozornění -ale již po záruce v Praze) vy....a a tak jsem si nakonec nechal u mého mechanika vyměnit nápínák (cca 900 Kč z AutoBenex) a zatím je to OK.
Takže problém se netýká všech MCS (či JCW) ale asi bych preventivně napínák vyměnil - jinak je MCS super a JCW jde ještě dál ... Tak ať se zadaří a užij si ten super pocit z jizdy s Mini
02. úno 2013 10:51
Nick, dakujem za odpoved. Som uz teda kludnejsi. Myslel som si, ze je to problem vsetkych MCS.
Uz par rokov si citam toto forum a pripravujem sa na kupu MCS 2.generacie. (07-08) Takze ak sa mi buduce leto podari vyhodne kupit Mini (z Talianska cez autoscout24.it) tak urcite preventivne vymenim napinak, resp necham vymenit cele rozvody (aby som mohol v noci kludne spavat

)
Teda ak to bude viacej aktualne,
zalozim novu temu a dufam, ze mi pomozete s vyberom a poradite naco sa mam pri kupe zamerat.

Momentalne su ceny od tych 8000€. Uvidim ako to bude buduce leto, dufam ze aspon o 1000€ nizsie
02. úno 2013 16:55
prípadne sa napinák pridre a pri najbližšej jazde so studeným motorom stane to, čo nikto nexce...
origo napinák stojí 7stovák, aj s prácou to je pakateľ a po mojich skúsenostiach, odporúčam preventívne vymeniť u auta, kde nie je známy stav...
10. čer 2013 00:09
Zdravím, nevím, jestli to patří sem, protože nevím, co mám za problém

.
Dovezl jsme si z Německa nedávno mini cooper S. Po proceduře přihlašování a fasování SPZ s ním jezdím zhruba měsíc. Chystám se na založení profilu na tomto webu.
Ale k věci: minik je asi jeden z prvnich druhe generace - registrovan v prosinci 2006. Je to od německého důchodce, který s tím jezdil pár kilometrů denně do práce. Najeto něco málo přes 70 000 km. Od všeho (servis, výměny dílů apod.) mám originální doklady. Napínák byl měněn dvakrát, naposled v r. 2010. Byl opečováván myslím opravdu důkladně, takže na nějakou větší údržbu jsem se chystal před zimou. Jenže v pátek po cestě z Prahy k Brnu (přitom jsem ho opravdu jsem nešetřil) jsem po sjezdu z dálnice a zpomalení zaslechl klepání. Je to jako bouchání malým kladívkem do plechu, ale ne tak ostré - asi jako bych kladívkem bouchal přes tenký kapesník. Při volnoběhu (asi 800 ot. /minutu, tj. asi 13 ot/vteřinu) se klepnutí ozve asi 3x-4x za vteřinu. Bouchání je úplně pravidelné a frekvence stoupá se stoupajícími otáčkami. Je to naprosto stejné, ať zabírá motor nebo brzdím motorem nebo motor jede na volnoběh, ať jedu dopředu nebo couvám. Vymizí to kolem 2000 ot./minutu, při poklesu otáček se to zase objeví. Dělá to stejně při teplém i studeném motoru. Při poslechu při otevřené kapotě se zdá, že se to ozývá zleva (když stojím čelem k autu). Může to být problém napínáku/rozvodů? Uvítám jakoukoliv radu, nebo doporučení na někoho kolem Brna (bydlím v Ivančicích - 30 km od Brna) , kdo by mi mohl pomoci ....
10. čer 2013 00:26
Ahoj, jsou to výstřely na slepo. Snad bude vědět někdo jiný.
Ale nešetřit ho na dálnici mezi Brnem a Prahou není zrovna nejlepší způsob, vzhledem ke stavu dálnice.
Jinak je to malinká šance, ale tohle klepání mi připomíná jednu závadu, která se vztahovala na ventily. Nějaký error, už nevím co přesně to bylo, ale popis na to sedí přesně. Navíc u audiny. Snad někdo bude vědět, držím palce.
10. čer 2013 12:57
Bohužel si myslím, že to klepání jak popisuješ rozvodový řetízek a napínák nejsou. Tam ve většině případů po natlakování hydraulického napínáku klepání (spíše chrastění ) ustává. Raději navštiv servis, závada by mohla být fatální a drahá.
12. čer 2013 20:28
Tak problém byl odhalen a odstraněn. Řemen, který pohání alternátor, byl už opotřebený: popraskaný, a někde byly i vypadané i podélné žlábky. Takže byl místy ztenčený. A kladka, která k řemenu přiléhá (v místě, kde je řemenice) způsobovala ono bouchnutí v okmažiku, kdy ztenčené místo projíždělo mezi kladkou a řemenicí. Proto tedy byla frekvence bouchání asi třetinová až čtvrtinová oproti otáčkám motoru, a proto kolem 2000 otáček vymizelo.
Takže po výměně řemenu se žádné bouchání už neobjevuje.
Třeba to tu někomu někdy pomůže .....
12. čer 2013 20:35

diky ti za zpetnou vazbu na to se hodne zapomina
14. srp 2015 17:56
Ahoj, hlasim se jako dalsi s cold start issue u R56S. Mini jsem privezl z DE a bohuzel nez jsem ho vyzvedaval tak ho prodavajici asi trochu ohral a cold start issue se neprojevil... Auto ma najeto 180t, ve 147t meneny v bmw rozvody (pripadne muzu dat seznam cisel dilu co byli pouzity). Po nastartovani se ozve rachot a po cca minute zmizi + sviti diagnostika (zavada "2885 odchylka regulace plniciho tlaku") + jede jako motor bez turba.
Ma tu nekdo prakticky zkusenosti co s tim dal? Staci jenom napinak nebo se musi delat cely rozvody? Diky za info
14. srp 2015 22:53
Já měl u studeného motoru to samé. První jsem chtěl vyměnit jen napinak ,ale nedalo mi to a rozkuchal jsem to celé.Bylo tam jedno zlomené a druhé nalomené voditko. Ale měl jsem najeto125t a rozvody původní.
15. srp 2015 00:27
Co to znamena, rozkuchal jsem to cele? Hlavu???
15. srp 2015 07:49
Fary píše:Co to znamena, rozkuchal jsem to cele? Hlavu???
Jenom rozvody.
27. led 2016 09:25
Tí z vás ktorí už menili rozvody na svojom N14 motore, môžete mrknúť či mám všetko čo je k tomu potreba?
Zatiaľ mám poznačené toto:- nástroj na zaaretovanie časovania
- všetky diely z obrázku dole
- sadu tesnení na ventilové víko
- ozubené kolesá pre olejovú pumpu (horné, dolné), reťaž na olejovú pumpu
- olej a olejový filter
Viem, že reťaz na olejovom čerpadle sa pravdepodobne nemusí meniť, ale presakuje mi olej cez tesnenie na olejovej vani, takže keď už sa v tom budem hrabať tak to rovno pretesním a zároveň vymením tam tú reťaz.
Čo sa týka tesnenia ventilového víka tak ste dávali len to tesnenie, alebo ste dávali aj nejaký silikón do rohov kde je zmena smeru tesnenia (niekde na zahraničných fórach to odporúčaju)?
Ktoré číslo napínaku je jeho najnovšia verzia? Ja som na RealOEM našiel 11317607551, je to pravda?
Ak je ešte niečo čo mi chýba poprípade by som mal skontrolovať/vymeniť keď už to bude rozhodené tak dajte vedieť prosím
27. led 2016 13:50
Myslim, ze mas vic nez je potreba
27. led 2016 17:24
ja by som to asi všetko kúpil origo BMW.. a veko ventilov netreba nijak lepiť, tesnenie tam musí stačiť.
27. led 2016 17:37
Ja koupil u BMW jen napinak + tesneni vika ventilu. Ostatni veci jsem resil druhovyrobou. Po vyndani puvodniho retezu jsem zjistil, ze vyrobce je totozny s tim, co dodava druhovyroba. Takze mi to prijde zbytecne, kupovat vse u BMW.
27. led 2016 18:19
viem je to tak, často krát su tie veci z jednej fabriky, no u BMW vieš že diely musia mať istý štandard kedžto u náhrad je to loteria... no a pri tomto type motora by som neriskoval.. Samozrejme neriešim gumičky a tesnenia, skor som myslel funkčné časti. No keby niečo jeden motor z S-ka 2.gen sa u mna najde
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.