Logo
Právě je 27. dub 2024 12:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20. pro 2023 00:25 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 13. pro 2021 21:37
Příspěvky: 1
Bydliště: Hranice
Zdar borci :wink:

už delší dobu mi můj Countryman občas padá do nouzáku. Děje se to vesměs dost náhodně. S autem jezdím každý den, většinou krátké trasy a četnost tohoto problému je tak zhruba 1x za týden. Stane se to jen když je motor pořádně zahřátý a nejčastěji v situaci, kdy někde stojím na volnoběh (semafor, kolona, atd.) někdy ale i při plynulé jízdě.
Vyskočí mi kontrolka motoru a auto má omezený výkon. Když zastavím, vypnu motor a vyndám klíč ze zapalování a znovu nastartuji tak auto jede opět normálně a kontrolka motoru do 10 vteřin zmizí a problém se opakuje třeba zase za pár dní.
Z počátku mi to nevadilo ale na delších trasách je to celkem otravné, když třeba na úseku 400km musím 2x tahle zastavit a znovu startovat. :|

Dal jsem se tedy do zjišťování a na diagnostice mi pravidelně skáče tato chyba - 2BDD -"Vysoký tlak paliva, krátkodobě příliš vysoký tlak, limity otáček a zatížení motoru" (opsáno z diagnostiky Wurth)
Hledal jsem různě na zahraničních fórech ale výskyt této chyby je poměrně vzácný. Jeden chlápek psal že by to mohla být buď HPFP nebo vadný senzor tlaku paliva na liště vstřiků.
Objednal jsem si tedy repasovanou pumpu na eBay ale po namontování a zkušební jízdě byl projev téměř ihned mnohem horší, že jsem skoro nedojel zpátky do dílny. Než se auto zahřálo tak jelo naprosto normálně ale pak padalo do nouzáku každou minutu a musel jsem 3x zastavit a znovu startovat abych vůbec dojel. Vždy po cca minutě jízdy auto úplně přestalo reagovat na plyn ale volnoběh drželo. Když jsem znovu nastartoval tak další minutu vše OK a pak zase nouzak a žádná reakce na plyn. Nějak jsem tedy dojel zpět na dílnu a repasovanou pumpu vymontoval.
Když už jsem byl v tom rozdělávání tak jsem se pustil i do výměny toho snímače vysokého tlaku paliva na liště takže celé sání ven protože tam byl přístup jak k penězům. A zde jsem teď skončil protože senzor mi přijde asi za 2 dny.

Jak mi senzor dorazí, tak vše poskládám zpátky se starou pumpou, která je podle mne v pořádku a budu doufat, že to bude tím senzorem jinak si nedovedu vysvětlit proč je stále na liště tak vysoký tlak. Co jsem se poté dočetl, tak příznaky špatné HPFP jsou spíš nízký tlak na liště => špatné starty a nepravidelný volnoběh, čím moje auto vůbec netrpělo.

Setkali jste se někdo se stejný problémem (chybou 2BDD) nebo máte někdo nějaký nápad co by tohle mohlo ještě způsobovat?

Samozřejmě budu dále informovat o průběhu řešení problému jakmile budu mít potřebný díl.

Jinak pro upřesnění jde o vůz Mini Countryman R60 All4 135kw 2010 - motor N18

Díky za jakékoli reakce :wink:



PS: repasovanou pumpu budu nejspíš vracet protože je podle mě vadná. Zkoušel jsem test hloubky membrány regulátoru tlaku, který je na těle pumpy a naměřil jsem hloubku nějakých 26,5mm. Dle návodu na YT jak tuto hloubku měřit borec říká, že hloubka u nové pumpy je přibližně 16mm (moje původní pumpa má 20mm - prý je to pořád v normě) - tak nevím co mi to prodali za šmejd a zda se dá na 100% takto odhadnout stav pumpy


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz