04. črc 2016 10:21
Já to viděl poprvé na naší Octavii. Na bloku motoru má stejně složitý termostat a na něm to bylo lépe vidět.
Funguje to tak, že do klasického termostatu (klapka s pružinou a válečkem, ve kterém je nějaký ten vosk, co reaguje podle teploty), je doplněný ještě menší termostat a z něj vede konektor na kabeláž. Ten menší vložený termostat má ve válečku s voskem výhřev, který dokáže ovládat řídící jednotka.
V provozu pracuje normální termostat jak to bylo vždy. Do toho ale může řídící jednotka doseřizovat podle programu.
Mně ten původní termostat pracoval tak, že provozní teplota byla celou dobu 105 a když jsem to honil (okrska, dálnice, město), tak to chladilo na 85 stupňů. Po chvíli klidné jízdy se to vrátilo na 105.
Teď je to už měsíc rozhozené a doufám, že se to srovná.
NEBO je nová série termostatů, kterou máme oba, špatná

no, to snad ne...