úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Re: R56 Turbo Heat Shield

09. dub 2014 11:56

Tak to turbo ma svoje chlazeni,ktery bezi i po vypnuti motoru,takze to nevim jestli by se dalo uplne davat za vinu,ze jsi zastavil kdyz to bylo rozpalene. Tezko rict :/ treba uz ty novejsi modely to maji nejak podchyceny aby se to nekroutilo. No a nebo si nechat vyrobit ten kryt co ma OKCZ

Re: R56 Turbo Heat Shield

09. dub 2014 12:18

zuzzara píše:Tak to turbo ma svoje chlazeni,ktery bezi i po vypnuti motoru,takze to nevim jestli by se dalo uplne davat za vinu,ze jsi zastavil kdyz to bylo rozpalene. Tezko rict :/ treba uz ty novejsi modely to maji nejak podchyceny aby se to nekroutilo. No a nebo si nechat vyrobit ten kryt co ma OKCZ


no ono chlazení po zastavení motoru je sporná věc, podle mne. To že v systému běží voda nebo olej a chladí součástky je sice hezké, ale ta voda nebo olej už není ničím chlazena, protože chybí ten proud vzduchu, bez kterého to nejde.... ale uznávám, že je to lepší než nic. Je fakt, že někdy se mi vrtule na chladiči roztočí poté, co zastavím - přitom já to turbo dochlazuji jízdou na malé otáčky. Ale jakmile motor chcípnu a vyndám klíček, vrtule se zastaví a je po chlazení.....

Re: R56 Turbo Heat Shield

09. dub 2014 12:41

O jakou svolávačku jde, že o tom slyším prvně? Věděl jsem akorát o té kvůli pomocné vodní pumpě turba.


Kvůli ochraně plastového otvoru pro nasávání vzduchu je tenhle originální štít a funguje perfektně. O kapotu moc nejde, ta je kovová, tak jí trochu tepla neuškodí, ale ta "hood bonnet scoop" se může deformovat.

Obrázek

http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=79&t=4595&p=35119#p35119
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=MF71&mospid=49645&btnr=51_6236&hg=51&fg=20&hl=4&lang=cs

Re: R56 Turbo Heat Shield

09. dub 2014 12:44

Jo to je jasny,ze je lepsi,kdyz jedes,ale jak rikas - lepsi nez nic :) no proste soudruzi z oxfordu udelali nekde chybu a nasavac se krouti :D ja uz s tim nic nenadelam,kupovat novej rozhodne nehodlam,zas takovej puntickar nejsem,ale tebe jsem na to radsi upozornila,kdyz mas takovou krasnou beznym provozem jeste neznicenou vonavku :D

Re: R56 Turbo Heat Shield

09. dub 2014 12:48

Je to svolavacka na tepelny stit olejoveho vedeni mazani turba,to je to pod zlutou sipkou na foto od concorda

Re: R56 Turbo Heat Shield

09. dub 2014 17:02

zuzzara píše:Jo to je jasny,ze je lepsi,kdyz jedes,ale jak rikas - lepsi nez nic :) no proste soudruzi z oxfordu udelali nekde chybu a nasavac se krouti :D ja uz s tim nic nenadelam,kupovat novej rozhodne nehodlam,zas takovej puntickar nejsem,ale tebe jsem na to radsi upozornila,kdyz mas takovou krasnou beznym provozem jeste neznicenou vonavku :D


no neboj, já jsem Ti neskutečně vděčný, mi se ohnout teplem ten nádech, jdu si hned koupit nový - a koupil bych karbon - ten by to ale pak mohl vydržet :-)
ale peněženka pak se mnou měsíc nemluví... :roll:

Re: R56 Turbo Heat Shield

09. dub 2014 18:42

carbon to dáva v pho...mám jeden skoro v dotyku s turbom a až na lak, je tvar po 2rokoch v pho, lak jemne stmavol...
nafotím a dam to sem.

Re: R56 Turbo Heat Shield

09. dub 2014 19:54

concorde píše:děkuji a zdravím na Oravu :-) - do Čadce jsem často jezdil v bývalé firmě (z Ostravy). Pamatuju si Hotel Lipa, nevím, jestli ještě existuje... a dálnice (nebo spíš rychlá pěkná silnice, ani nevím) od Žiliny se teprve stavěla :-)


Uuu, to je náhoda :-). Čadca je na Kysuciach, nie na Orave, ale to len tak :-P Hotel Lipa stále existuje, ale v živote som tam nebol :-D Tak keď si pôjdeš pripomenúť staré časy a pôjdeš okolo tak daj vedieť!

Re: R56 Turbo Heat Shield

09. dub 2014 21:19

Mas pravdu, Orava je kousek dal, sorry :-)

Re: R56 Turbo Heat Shield

10. dub 2014 10:24

OKCZ - vypadá to parádně! Osobně bych to bral hned. K různým názorům na tvoji adresu stylu "to je ale blbost" nebo "ničemu to neuškodí" můžu doplnit toto (a přeberte si to jak chcete :)).

1) krom Miníka mám ještě druhé auto "na hraní". Má komplet postavený motor včetně na zakázku sestavované turbíny. K ní mi byl důrazně doporučen použít tento tepelný štít.

Obrázek

Jde o obal turba vyrobený z titanového vlákna, který výrazně snižuje teplotu pod kapotou + pomáhá tomu aby turbo po vypnutí motoru chladlo rovnoměrně. Nerovnoměrné chladnutí způsobuje nežádoucí pnutí materiálu (chladnější vs tepleší konec) a to turbíně moc neprospívá...

2) jeden z kroků sestavování turbíny byla i výměna ložiska. Výrobce sportovních turbín z nepochopitelného důvodu používá u turbíny dimenzované na 450HP plastové ložisko (?!). A aby turbína vydržela dlouhodobý zápřah muselo pryč.

Obrázek

Pokud se ložisko nevymění, může turbína dopadnout při troše smůly i takto: https://www.youtube.com/watch?v=du3tOIxMAdQ

Tedy...
- Čím nižší teplota pod kapotou tím lépe = každé odstínění zdrojů tepla je jen dobře (mám pocit že mi někdo říkal že platí "každý stupeň vzduchu v motorovém prostoru dolů znamená 1% výkonu nahoru").
- Vysoká teplota turbíně opravdu nevadí, ALE bez "přípravy" (nebo solidního provedení již od výrobce) nevydrží plný zápřah věčně (dobrý sprinter neznamená také dobrý maratonec).

p.s.: Jak je na tom turbo u Miníků opravdu nevím (co se týká ložiska). To budete vědět spíš vy tady :).

Re: R56 Turbo Heat Shield

10. dub 2014 22:30

pekny ball bearing, pre motorsport vyšiel kus na 200ečiek...
ale to turbo sa rozuteká o hodne lepšie...
kde si to vyvažoval po zmontovaní s5?

máš fotku toho krytu aj z boku...ak sa nemýlim, tak to končí na strane turbíny :?:
je to pekný materiál, čo máš na hranie?

Re: R56 Turbo Heat Shield

11. dub 2014 12:44

speedygon79 píše:...kde si to vyvažoval po zmontovaní s5?

Komplet práce byla dělená u http://www.owendevelopments.co.uk/

speedygon79 píše:...máš fotku toho krytu aj z boku...ak sa nemýlim, tak to končí na strane turbíny :?:

Přesně tak. Je to taková "podkova":

Obrázek

speedygon79 píše:...čo máš na hranie?

ST205 :)
Odeslat odpověď