Logo
Právě je 28. bře 2024 15:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17. čer 2015 12:23 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 24. úno 2010 14:14
Příspěvky: 25
Bydliště: Nitra, Bratislava
Viem, že losí test neposkytuje ucelený opis jazdných vlastností daného auta, je to "lokálna" záležitosť a napr. nemci ju nepoužívajú. No dáva dobrý prehľad, ako daný podvozok (auto) zvláda vyhýbací manéver vo vyššej rýchlosti a teda ako vás "podrží", a myslím, že jeho výsledky sú pre reálny život prínosné.

Táto stránka (http://teknikensvarld.se/algtest/) zobrazuje výsledky losieho testu pre kopec áut a... no, nie som moc príjemne prekvapený.

Dajte si danú tabuľku zobraziť podľa najvyššej dosiahnutej rýchlosti (hastighet) a zistíte, že Mini Cooper S z roku 2013 to zvládol v rýchlosti 73km/h. Mini Cooper S z roku 2007 iba v 70km/h (ale pri mokrom povrchu). (pozn.: "fuktig vägbana" znamená mokrý povrch)

Že to 10x drahšie autá dávaju v rýchlosti o cca 10km/h viac, to je pochopiteľné. Ale keď som tam našiel, že trebárs Octavia RS z roku 2005 to dáva v 73km/h, a z roku 2010 to dáva dokonca v 75km/h (!), začal som rozmýšľať, kde je ten povestný Kúprovský cart feeling s excelentným držaním stopy, keď sedan nižšej strednej triedy to dá rýchlejšie. A aby toho nebolo málo, trebárs Dacia Logan MCV 0,9 Tce (megarodinný veľký parník) z 2014teho to dala tiež v 73km/h.

Nie, určite nejdem vymeniť svoje S-ko za "chrochtajúcu Ochcáfku na hlinách v metle", lebo mimo toto porovnanie sú to autá, ktoré sa porovnávať jednoducho nedajú.

Neviem, do akej miery je daná stránka relevantná, no ja jej nemám dôvod neveriť (prvé severské auto je až na 27. mieste). I keď, ťažko sa dá veriť, že dodávka Citroën Berlingo HDi dá losí test vo vyššej rýchlosti, ako Cooper S, že? :shock:

Podvozok Coopru S je super, o tom žádná. Ale keď vás najbližšie dostihne Ochcávka s logom, prípadne SUV od Nissanu, môžete ho v zákrute spomaliť. Vytváranie tohto hype-u ohľadom koľajnicového držania stopy MIni-čka, aké u iných (porovnateľných) áut niet, mi už dlhšiu dobu prekáža. Nikomu, okrem predajcov, to nepomáha, akurát to pohoní ego Cooperovským majiteľom. Mini Cooper S nie je niečo extra, čo sa týka podvozku. Je super, ale je to "len" vyšší priemer. A to nehodnotím len na základe tohto testu.

Čo si vy o tom myslíte?

PS - vtipné sú prvé miesta daného rebríčka. Ak si odmyslím ten prekvapivý Citroen, tak potom: Porsche, Porsche, Porsche, Porsche, Porsche, Porsche, Porsche, Nissan X-trail (WTF?)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. čer 2015 14:57 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Neznám metodiku měření ale kde je ta hranice že to auto nezvládlo? Převrátilo se? Nebo vyjelo mimo kužely ale smyk se dal zvládnout?
Kdyby ty rozdíly byly 50kmh versus 70kmh, tak bych se tím možná zabýval, ale je to rozdíl 3-5kmh?
V praxi bude do toho vstupovat více faktorů než při "laboratorním" měření.
Moje manželka říká, že na Cooperu S se jí líbí to, že v zatáčkách nemusí zpomalovat, jen otočí volantem. V tu chvíli ten co jede za ní a lepí se jí na prdel je rázem o pár metrů zpět protože musel brzdit....
... a to původně říkala, že nechápe proč jsem si to auto koupil :-D

_________________
MINI COOPER S 2006
KAVS Pulley 15%
GP software by OKCZ
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. čer 2015 15:46 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. úno 2008 19:03
Příspěvky: 112
Bydliště: Piešťany, Slovensko
no neviem, ja som sa osobne viezol v octavke RS rv. 2005 a vobec som sa necítil stabilnejšie ako na mojom MINI S. Práve na Škode sa mi zdalo že sa v zákrute skor prevrátim..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. čer 2015 17:28 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
To je fakt divna tabulka. Par tech aut, ktera jsou na tom lepe, bylo mozno minuly rok videt na okruhu v Myte (pri jezdeni s Rallye Chrudim) a vylozene se tam trapily. Zrovna Octavia RS nebo taky Mondeo ST 220. Byla to velka auta na malem okruhu... Casy jsem mel lepsi na seriovem Cooper S (i kdyz mam o 40 koni mene nez to Mondeo), ale zase jsem mel gumy Federal RS-R a netusim, na cem jezdili oni a jestli jeli uplne naplno...
Cooper S z 2007 je teda alepson nejrychlejsi na mokru. A je teda rozhodne zadostiucineni, ze na mokru je az za nim Audi TT 2L benzin turbo, 4x4 :P Takze Cooper S nemuze byt tak spatny kdyz predjede silnejsi 4x4. Zase ale otazka jak moc kdy prselo...
Jinak ja jsem take presvedcen, ze to jede jako po kolejich. Treba taky nemam dost koule na pekne tahle dalnicni najezdy a mirne pribrzdim. S autem to nic neudela a ja zjistim, ze jsem mohl jet rychleji... Kdyz to prezenes (na tech najezdech je spousta mista s tim pak neco delat), tak chce ustrelit zadek, takze to pak musis jeste vic slapnout na plyn, aby te zadek nepredjel... :lol: Ujistuji, ze jsem to zatim nikam neposlal (v Myte teda jednou do travy no).
Ja bych nemenil :biggrin:

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. čer 2015 19:14 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
Tzv. "losí test" je v severských zemích velmi polulární a věřím, že se mu dá i věřit.
Některé automobilky se tím začaly hodně zabývat. Např známý Mercedes třídy A při tomto testu převrátili! Výrobce pak okamžitě začal do Áček montovat ESP.
Musíte srovnávat extrémní situaci, tak jak je na uvedeném videu, kde je vidět srovnání u plně naloženého vozu BMW 318 s ESP při nájezdu 63km/h a bez ESP při nájezdu o 3km/h pomalejší. Druhá situace vypadá rozhodně nebezpečněji.

Opravdu bych i věřil, že Octavia RS na tom může být přece jen lépe než Cooper S. (rozvor kol je u Octavie podstatně delší a Cooper bude v této situaci víc přetáčivější)

Uvědomte si, že se tu neřeší přilnavost a stabilnost při projíždění zatáčkou, ale brždění v úhybném manévru do úplného zastavení, při plně naloženém autě!
Bodování je velmi přísné, jasně dané a vůz se testuje několikrát.
https://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM
U pár testů jsme na předváděčkách asistovali. Byla to velmi zajímavá zkušenost!

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Naposledy upravil dejvaval dne 17. čer 2015 19:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. čer 2015 19:16 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 24. úno 2010 14:14
Příspěvky: 25
Bydliště: Nitra, Bratislava
Losí test má podľa mňa veľkú praktickú výpovednú hodnotu. Ostatne, ako väčšina testov, s ktorými prišli severania, nakoľko oni sa snažia nerobiť umelé testy v halách (málokedy je pri reálnej nehode napr. dokonalo vycentrovaná čelná zrážka dvoch áut; reálnejšie čelné zrážky s prekrytím 40% už mnoho 5hviezdičkových áut neustojí), ale simulovať reálne situácie. Pred dlhým časom som videl dokument o tom, ako mal Saab akési svoje centrum s hlavnými a vedľajšími cestami a tak a simulovali tam nehody (samozrejme, že to je omnoho nákladnejšie).

Toto nebol "umelý" test na okruhu, že kto je rýchlejší, ale klasický losí test, že ako by sa auto vyhlo nečakanej prekážke, čo je, myslím si, omnoho bližšie krízovým situáciám v bežnej premávke a teda bežnému jazdeniu, než meranie časov na okruhu (porovnávanie okruhových časov je IMHO pre bežné jazdenie irelevantné). Sú tam malé rozdiely, rádovo v jednotkách km/h. Ale uvedomujete si, že losí test zvládne rovnako dobre 10 ročná Octávka RS (10 ROČNÁ OCTÁVKA RS!) ako adorovaný 2 ročný Cooper S ? Nie subjektívne, že zdalo sa mi, ale pri rovnakých podmienkach pre obe autá (počítam, že so sériovými gumami).

Nikde netvrdím, že Mini Cooper S má zlý podvozok, alebo že nedrží stopu ako besný. To by som fakt nevyslovil. Len tvrdím, že v krízovej situácii, keď vám vznikne náhla prekážka vo vašom jazdnom pruhu a vy sa musíte vyhýbať do (voľného) protismeru (princíp losieho testu), tak rovnako, a možno aj trochu viac, vás podržia autá, ktoré o sebe nevyhlasujú bombastické handling a cornering vlastnosti. A od uspešného vyhýbacieho manévru v 80tke je už len krôčik k zábave v každodennej premávke ;-)

BTW - to, že niekto na inom aute za vami musí brzdiť a vy na Coopri nie, ešte neznamená, že to auto vzadu by to nedalo rovnako :-P

Skrátka mi vadí, keď sa z niečoho dobrého robí umelo čosi über. Potom to znižuje kredibilitu celej značke.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19. čer 2015 22:23 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 29. bře 2011 23:57
Příspěvky: 1653
Bydliště: North Bohemia, origin MI, SVK
verim, že pneumatiky robia v losom teste ako aj cornering feeling zasadnejší rozdiel...
tento udaj tam nie je, takže zbytočne špekulovať.

čisla co tam ukazujú hovoria jednu vec, usmev na tvarach vačšiny z nás vec druhú...
najlepšie je že dnes už nikto z Mini cart feeling hype vobec robiť nemusí...
proste to je brané ako fakt, a je skoro jedno z akého auta do Mini presadneš.

_________________
03 MC R50 where it all started...MINI obsession
07 MCS R56 speed...salt...pepper...chilli
11 CM SD R60 distance well done


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19. čer 2015 22:43 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
Berte to tak, že dnes se na autech dělají různé testy, které ve finále jsou jen kvůli komerční propagaci.
Jsou to právě i testy NCAP a "losí test" je jedním z několika testů, které se na autech provádí. Takže brát v potaz pouze "losí test" není relevantní k posouzení kvality konkrétního vozu.

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. čer 2015 12:19 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 24. úno 2010 14:14
Příspěvky: 25
Bydliště: Nitra, Bratislava
No tak nič teda...

Mini jazdím relatívne často od roku 2003 (Cooper) a pravidelne od roku 2007 (Cooper S). Čiže u mňa nie je pocit "presadnúť z iného auta do Coopru", pre mňa existuje dlhé roky iba pocit "presadnúť z Coopra do iného auta". A práve preto to píšem. New MC I bolo svojím spôsobom prelomové (a kľudne ma zabite, no subjektívne mám niekedy pocit, že MC I niekedy drží lepšie ako MC II). Lenže odvtedy ani konkurencia nespí a jednoducho to, čo možno platilo pred pomaly 15timi rokmi už dávno ale dávno nie je pravda.

Tieto testy sa robia so sériovými autami so sériovými pneumatikami. Vezmeš auto "z fabriky" a ideš s ním spraviť jeden jednoduchý úkon. Rozumiem, kam mieriš, ale rozdiel medzi pneu na jednom aute by v takom teste nemal byť väčší ako 2-4 km/h. Nemôže (opakujem nemôže) sa stať, aby ti MC na 17tkach spravil losí test o 10 km/h rýchlejšie ako na basic 15tkach. Jednoducho nemôže. Vplyv pneu je napríklad krásne vidieť práve na spomínanej Octavii:
Skoda Octavia 1,6 FSI Elegance 2004 71
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4×4 2007 70
Skoda Octavia Combi TDI 110 GreenLine 2014 70
Skoda Octavia Combi TSI 140 2014 70
Skoda Octavia GreenLine TDI 2012 66
Skoda Octavia RS 2005 73
Skoda Octavia RS 2010 75
Skoda Octavia Scout 2,0 TDI 2009 63.5
Všetky bežné modely to dali +- rovnako, potom tu máš "green" model s "green" pneu s nízkym valivým odporom (ktorý ide na úkor jazdných vlastností), zvýšený "SUV" model (to ide na úkor jazdných vlastností tiež) a potom "športový" model, ktorý má celkovo prekopaný podvozok. Jednoducho, logiku v tom je vidno a nepotrebuješ vedieť presné rozmery pneu. Kúpiš si model daného auta a pôjde ti cca rovnako v každej úrovni, pričom, samozrejme, extrémy (zelený, športový, terénny) pôjdu inak. To je to základné, čo teba ako vodiča musí zaujímať.

Prípadne, ostaňme pri MC:
Mini Cooper 2007 71
Mini Cooper Cabriolet 2009 72
Mini Cooper S 2007 70 (mokro)
Mini Cooper S 2013 73

[PRÍDE ŠPEKULÁCIA] Ak by najvyšší model S (JCW nepočítam) nezvládal s grandióznosťou jednoduchý test v nižšej výbave na 15tkach, tak potom slová o Cart feelingu v danom modeli sú iba hype a nič iné. Potom by reklamný slogan mohol znieť: "Nový Cooper S jazdí ako motokára*. *=platí so špeciálnym chilli paketom, 17tkami kolesami, športovým podvozkom atď atď v celkovej hodnote iba akciových 6241€". Čiže tebe by malo byť u prdele, čo mal obuté, výrobca modelu má nejaký štandard garantovať.

Apropó testy - Severania robili svoje testy (i losí test) od 70tych rokov naozaj kvôli bezpečnosti, tu nehľadaj "komerční propagaci". To som sa aj snažil povedať, ale to ani tak nesúvisí s témou. Veď losí test nie je crash test, je to skôr test podvozku (povedané zjednodušene), čiže pasívna bezpečnosť.

Opakujem sa už, ale schopnosť robiť uhýbací manéver vo vyššej rýchlosti vypovedá o kvalite podvozku dosť pre bežného šoféra. Nehodnotím auto IBA na jeho základe, ani nikde nevynášam súd, že toto je lepšie ako tamto. Iba opakovane vravím, že povestný Mini Cart feeling by pokojne mohol byť prezentovaný aj u iných áut. Nie je to skrátka nič tak výnimočné.

Po tejto vete už fakt končím:
"najlepšie je že dnes už nikto z Mini cart feeling hype vobec robiť nemusí...proste to je brané ako fakt, a je skoro jedno z akého auta do Mini presadneš."
Áno, keď presadneš z 20ročnej škodovice či Fábie 1,2 htp na baumaxových pneu do Mini, tak je to nebe a dudy. Ale súčasné porovnateľné autá sú minimálne tak isto dobré, ba priam si dovolím tvrdiť, že i lepšie. Marketing si tu teda splnil svoju úlohu dokonale dobre a daný mýtus o prémiovosti u ľudí stále pretrváva.

eof


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. čer 2015 15:26 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
To nemá smysl omýlat, každý, kdo kdy jel s fabií nebo oktávkou a s jakýmkoliv Mini na okreskách si dokáže udělat obrázek sám.

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. čer 2015 16:56 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 1099
Bydliště: Michalovce (SVK)
Ani nečítam ale hneď píšem

neviem čo za typka tu rieši RSku
Ak chceš vedieť roziel medzi Rs tak napíš na škoda fórum
Tu sa pytaj len na MINI
mam doma Rs 2005 a neskutocne to plave takže na Nini nemá ani nahodov čo sa týka podvozku!
A tým by som toto temu ukončil!

_________________
"Bender"
ELECTRIC BLUE
ALTA: 17% Pulley, Airbox, Oil Catch Can
ATI Super Damper 2%
Newman Camshaft 250/400
IC Airtec
GP 2 brake R56 Tarox 336x28mm
Milltek & Sports Cat Back Exhaust
Powerflex
264k 282Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. čer 2015 21:29 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
Predevsim je treba si uvedomit, ze tabulky vyse prezentovane ukazuji vysledky testu, ktery je nejak nadefinovany novinari. Oproti tomu je nazev diskuze O HORSIM PODVOZKU - tady je zasadni rozdil. Nelze psat - losi test je spatny -> cele auto nestoji za nic. Ze da MINI losi test v mensi rychlosti neznamena, ze je to horsi podpozek. Znamena to, ze TUTO JEDNU DISCIPLINU neda nejlepe. Je to skoda a mrzi mne to, ale OK.
Pokud ma YPERIT predstavu, ze potrebuje auto s podvozkem, ktery perfektne zvladne losi test, tak OK, neni to MINI.

Co MINI ma a nema to OCTAVIA, je ostrejsi rizeni a rychlejsi zpetne vazby od podvozku. Ono by asi bylo mozno i tu OCTAVII posunout vice (ne uplne stejne, ale treba hodne blizko), ale ztrati se tim komfort. Plati to samozrejme i obracene - MINI ma rychlejsi zpetnou vazbu = je mene pohodlne. Pri vyvoji mohou konstrukteri auto naladit tak, jak dostanou zadani. OCTAVIA zrejme nebude nikdy poskytovat rychle zpetne vazby a ostre rizeni, protoze ji proste management VW nekam zaradil. Zostrit OCTAVII na uroven MINI nedokazou ani tuneri, protoze by museli menit prevodku rizeni, posilavac a soft, geometrie naprav atd. a to nema cenu.
Oproti tomu BMW ma MINI, mimo jine, jako sportacek (u prvni generace NM to bylo nejostrejsi S-ko JCW, u druhe uz je to treba Roadster, takze S-ko uz muze byt malinko kompromisnejsi). BMW klidne necha konstruovat MINI se snizenym komfortem. Auta na pohodli maji jina.

Podle mne BMW marketing tim 'motokara' mysleli na zpetne vazby k ridici a ostrost - nic o losim testu... Takze si nemyslim, ze by lhali.

Ze MINI je o marketingu a image - ano, to je. Jinak by se musely prodavat za 2/3 ceny OCTAVIE (prece jsou mensi a neprakticke). Zaroven, pokud by nefungoval marketing a image, tak by nemohlo asi vubec byt cele BMW tak jak je. Ze by mela byt BMW 3 kombik o tolik lepsi nez OCTAVIA, o kolik je cenovy rozdil - to asi take ne, ze?

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 23. čer 2015 09:44 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
Ano, zpětná vazba a ostrost, to je přesně ono. Od začátku mě fascinuje, že milimetr otočení volantu je okamžitě milimetr otočení na kolech. Naprosto čitelný auto, žádná záludnost. Svezl jsem se už v hodně autech, ale takovou srandu jako v MINI jsem nezažil :-) A o tom to je...

_________________
MINI COOPER S 2006
KAVS Pulley 15%
GP software by OKCZ
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz