Ale tak jezdit se s tím nechá, rozdíl tam bude o ty 3 km/h, takže se to vlastně srovná se skutečnou rychlostí podle GPS. Každopádně počítadlo kilometrů bude rozhozené, protože tu několika km/h toleranci koriguje.
http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp205/45R17 100 km/h obvod 616.20 mm
225/40R18 96.7 km/h obvod 637.03 mm
rozdíl 3,27%
(a mini2.com uvádí jako referenční dokonce 610 mm)
http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq=faq_wheels_tyres#faq_faq_choosing_wheelsCitace:
On street cars, it should have an overall diameter that is within ±3% of the factory specification. The ±3% variation is recommended for street cars in order to maintain accurate speed data going into the computer, thus keeping odometer and speedometer changes negligible.
Většinou výrobci doporučují do 2,5%, každopádně ještě by to mohlo být na hraně.
Co se týče disků, tak jsem ještě neviděl na Mini takový, kde by v typovém listu bylo povoleno 225/40 R18. Obvykle mají 205/40, 215/35, 215/40 a 225/35 R18 - všechny se vejdou do 2,5%.
A ještě k těm 7" JCW ráfkům, doporučovaná max. šířka je 215 mm, 225 už je na 7" moc. Kvůli tomu jsem taky kupoval 215/40 místo 225/35.
U standardních 205/45 R17 ET48 bylo vepředu mezi pneu a tlumičem zhruba 8 mm, při ET52 a 225/40 R18 by to už 100% drhlo, proto taky BMW dává pro tyhle ET52 steering wheel limiter (ne kvůli drhnutí o blatníky, ale o tlumiče).
Já to vyřešil podložkou a tudíž zmenšením offsetu. U zadních kol by normálně problém s 225/40 nebyl, s podložkou by to ale už mohlo drhnout o blatníky, obzvlášť při snížení.
Při sníženém podvozku 3-4 cm už lidi hlásí problémy i s 215/40 R18, tam je ideální dávat 215/35 R18 (které jsou výškově o pár mm menší).