Prepnout do plneho zobrazeni
interiéry, volanty, sedačky, tapecy...
Odeslat odpověď

Vysoká teplota od rozpálené trubice pod palubní deskou

24. črc 2009 23:05

Zdravim a prosim o radu. Mini 2007 na straně řidiče jsem si všimla na prave straně od plynoveho pedalu je bočni stěna silně zahřátá od kovove trubky uložene za plastovým krytem. Trubka dosahuje teplot cca 80C a to už po 1 minute jizdy?

Auto nevykazuje žadné hlašky ani problemy, ale přijde mi to neobvykle. Nevite posim co to je za trubici případně co by mohlo být příčinou?.

Děkuji za pomoc

25. črc 2009 10:15

Takhle rychle se snad dokáží zahřát jen svody :shock:

Re: Vysoká teplota od rozpálené trubice pod palubní deskou

25. srp 2017 09:50

Ahoj, u mé R55 to taky hrozně hřeje, jedná se o boční plast vedle plynového pedálu??? :?: :?: :?:

Re: Vysoká teplota od rozpálené trubice pod palubní deskou

25. srp 2017 11:33

Já bych řekl, že to je trubka od topení a ta kdyby teplá nebyla, tak ti auto nebude topit :-)

Re: Vysoká teplota od rozpálené trubice pod palubní deskou

25. srp 2017 23:43

Big_ben má pravdu, ale moc to nerozepsal :)

Tohle jsem taky řešil a to proto, že mi nefungovala klima. V horkých dnech bylo v autě díky tomu mnohem větší peklo, než být muselo. Venku vedro a do toho ti pere horko u nohy... peklo... jel jsem takhle do Anglie... peklo mnoho hodin... :blink:
Podle toho, že píšeš tento dotaz bych si tipoval, že ti klima nejde, tak? Jinak si myslím, že to člověk jen tak neodhalí :wink:

Pokusím se to popsat srozumitelně, ale nejsem si jistý, jestli to půjde pochopit.
Bohužel tohle je řešení automatické klimatizace jak to dnes dělají. Nejde jen o Mini, ale komplet všichni to dnes takhle dělají.
Všichni (nepíšu 'všechny automobilky', protože tohle dělají a pro automobilky vyvýjejí jiní, např. Continental) si pro automatickou klimatizaci zjednodušují ovládání regulace teploty. Do kabiny se pouští teplá voda od motoru naplno (bez regulace a bez ohledu na to, jestli je léto nebo zima) :| Požadovaná teplota se pak míchá v klimatizační jednotce z teplého vzduchu (proto ta horká trubka u tvé nohy) a studeného vzduchu od výparníku klimatizace. Je trochu na hlavu, že se to děje v zimě i v létě při 35 stupních...

Jiná situace bývá, když máš manuální klimu nebo auto bez klimy. Tady nevím přesně jak to mají New Mini (protože jsem to u ostatních nestudoval), ale bývá to tak, že se kolečkem teploty na panelu na centrální konzoli reguluje množství teplé vody, která jde od motoru do kabiny (klimatizační jednotky). Tady by tenhle jev neměl nastat a mělo by to odpovídat selskému rozumu - nechci teplo, tak nepouštím horkou vodu do kabiny - chci trochu tepla, tak pustím trochu horké vody...

Re: Vysoká teplota od rozpálené trubice pod palubní deskou

29. srp 2017 22:05

to že tam jsou trubky k topení jsem zjistil měl jsem to sundané :banana: , klimu mám manuální a funguje dobře ale musím si jí zapnou na nohy abych to trochu ochladil protože na tom plastu se nedá udržet ruka jak je to horké. Netuším co je špatně, co termostat :?: mám pocit že je tam nějaký složitější systém, mám R55 S, 2008
Odeslat odpověď