Big_ben má pravdu, ale moc to nerozepsal
Tohle jsem taky řešil a to proto, že mi nefungovala klima. V horkých dnech bylo v autě díky tomu mnohem větší peklo, než být muselo. Venku vedro a do toho ti pere horko u nohy... peklo... jel jsem takhle do Anglie... peklo mnoho hodin...
Podle toho, že píšeš tento dotaz bych si tipoval, že ti klima nejde, tak? Jinak si myslím, že to člověk jen tak neodhalí
Pokusím se to popsat srozumitelně, ale nejsem si jistý, jestli to půjde pochopit.
Bohužel tohle je řešení automatické klimatizace jak to dnes dělají. Nejde jen o Mini, ale komplet všichni to dnes takhle dělají.
Všichni (nepíšu 'všechny automobilky', protože tohle dělají a pro automobilky vyvýjejí jiní, např. Continental) si pro automatickou klimatizaci zjednodušují ovládání regulace teploty. Do kabiny se pouští teplá voda od motoru naplno (bez regulace a bez ohledu na to, jestli je léto nebo zima)
Požadovaná teplota se pak míchá v klimatizační jednotce z teplého vzduchu (proto ta horká trubka u tvé nohy) a studeného vzduchu od výparníku klimatizace. Je trochu na hlavu, že se to děje v zimě i v létě při 35 stupních...
Jiná situace bývá, když máš manuální klimu nebo auto bez klimy. Tady nevím přesně jak to mají New Mini (protože jsem to u ostatních nestudoval), ale bývá to tak, že se kolečkem teploty na panelu na centrální konzoli reguluje množství teplé vody, která jde od motoru do kabiny (klimatizační jednotky). Tady by tenhle jev neměl nastat a mělo by to odpovídat selskému rozumu - nechci teplo, tak nepouštím horkou vodu do kabiny - chci trochu tepla, tak pustím trochu horké vody...