NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Nefunkční větrák chladiče
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=74&t=5656
Stránka 22

Autor:  janbrasna [ 02. zář 2015 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

No já doufam že vlna veder je za náma, tak to bez odporu snad přežiju do další sezóny, a budu si to moct vyřešit někdy v klidu, netlačen počasím;)

Jj ty otáčky jsou malinko jiný, ale to je buřt. Lepší je místo 470mΩ ten 330mΩ co je nejblíž továrnímu, ale od Arcolu se občas blbě shání. (Má třeba Conrad…)

Já spíš nejsem zběhlej v uvádění auta do "servisní polohy", proto se bojim to jen tak vyhřeznout :D

Autor:  ReX [ 02. zář 2015 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Já ten Arcol kupoval na TME.cz
http://www.tme.eu/cz/details/hs100-0r47 ... s100-r47j/

Musím Mini pochválit, v neděli v těch vedrech dostal neskutečne zabrat, Czech Ring, 4x10 ostrých minut.
Tak ostrých, že už selhávaly brzdy i gumy.
Ale chlazení fungovalo na jedničku :wink:

Autor:  janbrasna [ 02. zář 2015 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

BWT ty máš posunutý teploty startu větráku kvůli okruhu, nebo je v tom něco jinýho? (Uvažuju o tom, řešim plusy/mínusy…)

Autor:  ReX [ 02. zář 2015 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Nn na to se zatím nesahalo.. Nějak nebyl čas :D Jenom Arcol...

Autor:  OKCZ [ 02. zář 2015 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Já si nastavil, aby mi sahara spínala dříve. Tudíž mi nevadí, že při použití 470ohm běží stage 1 pomaleji. Nehučí to tolik a stále chladí dostatečně.

Autor:  ReX [ 28. úno 2017 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Jen informuji, že vše stále funguje jak má.
Jediná změna - úprava teplot sepnutí sahary by OKCZ
:wink:

Autor:  big_ben_cz [ 28. úno 2017 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Ano, tuhle úpravu teplot doporučuju. Mě nefunguje první stupeň sahary, ale díky tomu že mi druhý stupeň spíná dřív mi to vůbec nevadí :-) Nepozoruju žádný problémy ani při ježdění na okruhu nebo při popojíždění po městě.
Takže opravu prvního stupně mohu nadále odkládat :-)

Autor:  jery [ 01. bře 2017 10:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Koukám na diskusi o sahaře; mám (pro mě) zvláštní poznatek z Countrymana (SD). Napíšu to sem, nachci zakládat nové téma.
Používám do obou Miníků aditiva. No a Countyman, když je použiju, spíná saharu, a to i v zimě (bez popojíždění v koloně, klidná jízda). Bez aditiv nic. Podotýkám, že na špuntu od nádrže je přímo napsáno "žádná aditiva"...
U Coopera v pohodě. Ale to je benzín

Autor:  Mates [ 18. črc 2017 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Ahoj lidi, mám stejný problém s chladičem (neustále jede chvíli po nastartování) ano je to lepší než kdyby nejel vůbec, ale já bych byl rád kdyby jel tak jak má. Vyměnil jsem el. odpor na sahaře a problém přetrvává, relatka jsou nové a čidlo teploty na hlavě motoru je nové, a tudíž jsem se odhodlal se obrátit k Vám všem a zeptat se, zda někdo nevíte kde může být příčina teto závady? Předem děkuji za reakce.

Autor:  Pavel K [ 25. črc 2017 08:04 ]
Předmět příspěvku:  Ventilátor chlazení R53

Zdravím a mám prosbu . Kdo poradí kde najdu u Mini S R53 konektor pro připojení ventilátoru chlazení motoru a kde čidlo, které ho spíná ? Díky

Autor:  pampeago [ 25. črc 2017 10:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

presunuto .. ted uz jen procist :wink:

ps. pohled na motor pokud stojis pred autem tzn. vlevo nahore na zadni strane chl. steny
Příloha:


Autor:  Pavel K [ 25. črc 2017 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Moooc díky za info. Právě jsem se totiž vrátil kvůli tomu předčasně z dovči z Alp, kde jsem v zácpě v kopci uvařil motor. Tak mám podezření právě na ventilátor. Jinak motor o.k. a dojel jsem 800km v pohodě domů.

Autor:  Pavel K [ 25. črc 2017 14:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Tak jsem podle fotek našel konektor a proměřil : obě relátka postupně připla napětí pro nízké a pak vyšší otáčky. Čili potud myslím vše OK. Leč ventilátor neběží. Tak jsem ho ještě proměřil a odpor vinutí žádný. Po připojení přímo na 12V mrtvo a ani nezajiskřil kontakt. Jestli je tam vřazen ten odpor, bude tedy zřejmě přepálený a začnu to odstrojovat. Ještě by mě zajímalo nač je u konektoru ten menší nezapojený konektor.

Autor:  Pavel K [ 03. srp 2017 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Tak se ještě jednou vracím k tématu ventilátor. Opravdu byl přepálený resistor a po jeho výměně za Arcol R47 ventilátor běží. Spíná jak má a po poklesu teploty opět vypne. To vše při stojícím autě, za jízdy se chladí náporem - vše tedy OK. Ale chtěl bych vědět zda existuje více variant zapojení a funkcí. Dopídil jsem se totiž, že ten malý dvojžilový konektor je pro cívku relátka, které spíná vyšší otáčky ventilátoru. Mě sice přijde na velký konektor postupně napětí pro nižší a pak dle potřeby i pro vyšší otáčky, ale protože nemám žádný přívod do malého konektoru, tak chlazení funguje v režimu jedněch otáček. Moc by mě tedy zajímalo zda existují varianty s tímto zapojením. Mám R53 5/2004.

Autor:  Ond.las [ 06. kvě 2018 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Ahoj vsem. Taktez mam prepaleny odpor. Takze koupit 470ohm 100w a dat ho miste neho a tot vse?
Takze bude v serii s tim malym odporem ktery tam jiz je.

Autor:  Abraka_Dabra [ 12. úno 2019 22:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Ahojte závoďáci,
pustil jsem se do opravy nefunkčního prvního stupně sahary. Odpor jsem napájel, ale zjistil jsem, že je mrtvá i ta tepelná pojistka u továrního rezistoru. Nevíte někdo jaká pojistka to je?
Díky za případný odpovědi

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/