Logo
Právě je 28. bře 2024 19:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 12. kvě 2011 20:45 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 12. kvě 2011 20:22
Příspěvky: 8
čau,

chci se zeptat, jestli někdo neřešil nefunkční větrák chladiče. Koupili jsme mini one v.r.02 ale včera jsem zjistil, ze se mi netočí větrák. Dnes jsem auto zkoumal a zjistil následující:

1. do konektoru k větráku nejde proud
2. pod kapotou v pojistkách je vytažená jedna, kde je obrázek vrtulky. Když jsem tam pojistku dal tak tam proud šel, ale vetrák se netočil.
3. vrhnul jsem se dál -- vyndal jsme celou saharu a dle rad na foru MINI2 jsem hledal zelenej odpor... ktery jsem nasel a zjistil, že je prasklej. -> bohužel v BMW maji pouze celou saharu, ale zkusili mi poradit at zapojim vetrak bez odporu. Nicmene to stejne nejde. vetrak se netoci i kdyz je motor teplej. Tak nevim, jestli nejde signal na sepnuti z toho maleho konektoru co je tam priveden. Nebo cim to muze byt. -> nevim jestli hledat na vrakovisti saharu, nebo hledat závadu jinam ..

neresil nekdo tuto zavadu?
nebo nevi nekdo jaky tam ma byt odpor? ten prasklej se spatne meri ...

Dík Adam

PS: nějaké info jsem nasel zde, ale asi nic co potrebuji


Naposledy upravil RedZero dne 18. kvě 2011 15:49, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák hladiče
PříspěvekNapsal: 14. kvě 2011 11:23 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 30. říj 2009 15:22
Příspěvky: 95
Bydliště: Jablunkov
Čau, zkus mrknout ještě sem. Pokud máš čas na čtení :-) http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ution.html
Ale nejdřív by bylo fajn zkusit jestli je v pořádku motor větráku. Zkusit přemostit kontakt v patici pro relé od vyšších otáček větráku.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák hladiče
PříspěvekNapsal: 15. kvě 2011 19:45 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 12. kvě 2011 20:22
Příspěvky: 8
Zkusím mrknout.. tak to je opravdu dlouhe čtení..:-/

když zapojím větrák napřímo k baterii tak se točí.. ale kdyz jsem zkusil spojit ty 2 draty co vedou do toho odporu co mi praskl, tak se nesepne, ale netuším, jestli to dělám dobře, nebo je to blbost ?! jak poznám kterej drát v rele mam přemostit ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák hladiče
PříspěvekNapsal: 17. kvě 2011 21:54 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 12. kvě 2011 20:22
Příspěvky: 8
tak větrák asi opraen, jen se chci zeptat, kdy se zapínají malé a kdy velké otáčky, nebo jeslti motor je chlazen jen na velké a na klimu se sepínají malé otáčky ? Klimu nemám ještě naplněnou, takže nevím jeslti mi pomalé otáčky jedou, nebo ne.
dík


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 18. kvě 2011 16:40 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 1099
Bydliště: Michalovce (SVK)
ahoj
mam Sko a ventilator sa my spusta pri urcitej teplote neviem kolko je to °C ,ale ked sa zapne tak to ide asi naplno a dost to pocut,takisto ked zapnem klimu a tiez otacky su rovnake
inac sa mi ventilator nezapina a je motor je chladeny prudiacim vzduchom
v lete ked je auto zorpalene a vypnem zapalovanie este mi niekolko sekund dochladzuje a potom samo vypne ventilator

_________________
"Bender"
ELECTRIC BLUE
ALTA: 17% Pulley, Airbox, Oil Catch Can
ATI Super Damper 2%
Newman Camshaft 250/400
IC Airtec
GP 2 brake R56 Tarox 336x28mm
Milltek & Sports Cat Back Exhaust
Powerflex
264k 282Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 18. kvě 2011 23:46 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 12. kvě 2011 20:22
Příspěvky: 8
Díky za odpověď. Takže ventilátor nemá 2 rychlosti ? na klimu i na chlazeni je vzdy rychlej ? A na klimu se ti točí pořád při sepnutí, nebo chvilku točí a pak zase ne ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 18. kvě 2011 23:54 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 30. říj 2009 15:22
Příspěvky: 95
Bydliště: Jablunkov
Sorry, neměl jsem čas odepsat hned. Teploty pro větrák by měly být takové: Pomalá rychlost se zapíná ve 105˚C a vypíná při 101˚C. Rychlá startuje po dosažení 112˚C a jede dokud teplota chladící kapaliny neklesne o asi 4˚C. S klimou by měl jet na nízké otáčky snad chvíli po jejím zapnutí. Na vysoké otáčky se pak zapne při dosažení 8bar tlaku v systému.

A kdo si chce hrát tak teplota se dá zobrazit na počítadle kilometrů: Klíč v zapalování, druhou rukou stiskni tlačítko pro nulování kilometrů, to drž a přepni klíč do první polohy. Displej ukáže číslo a slovo “tESt”. Proklikej se tlačítkem přes čísla 1,2,10,19, na 19 chvíli počkej, zobrazí se "L i-off" pak "L i-on" a zpátky na "L i-off". Když se ukáže toto "L i-off" podruhé, znova stiskni tlačítko. Tím se dostaneš do diagnostického menu. Pak stačí naklikat na 7.0 a uvidíš teplotu chladící kapaliny v reálném čase. Jde s tím i jet:-) Tak snad jsem nikde neudělal chybu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 19. kvě 2011 09:26 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 12. kvě 2011 20:22
Příspěvky: 8
J-trials: Děkuji za odpoved.. Velek otacky jsem uz rozchodil, ted jeste bojuji se spravnym odporem na ty male. Clanek, kterej jsi mi poslal dost pomohl! Sice čtení a čtení ale hned jsme chytřejší. Problem mam ted v rele, koupil jsme ais silne, takže musim pro slabši.

Ohledně toho zobrazovani teploty, nemaš někde vice popisu k těmdle informacim, co vše tam jde zobrazit? Klidně anglicky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 19. kvě 2011 11:13 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 1099
Bydliště: Michalovce (SVK)
J-trials píše:
Sorry, neměl jsem čas odepsat hned. Teploty pro větrák by měly být takové: Pomalá rychlost se zapíná ve 105˚C a vypíná při 101˚C. Rychlá startuje po dosažení 112˚C a jede dokud teplota chladící kapaliny neklesne o asi 4˚C. S klimou by měl jet na nízké otáčky snad chvíli po jejím zapnutí. Na vysoké otáčky se pak zapne při dosažení 8bar tlaku v systému.

A kdo si chce hrát tak teplota se dá zobrazit na počítadle kilometrů: Klíč v zapalování, druhou rukou stiskni tlačítko pro nulování kilometrů, to drž a přepni klíč do první polohy. Displej ukáže číslo a slovo “tESt”. Proklikej se tlačítkem přes čísla 1,2,10,19, na 19 chvíli počkej, zobrazí se "L i-off" pak "L i-on" a zpátky na "L i-off". Když se ukáže toto "L i-off" podruhé, znova stiskni tlačítko. Tím se dostaneš do diagnostického menu. Pak stačí naklikat na 7.0 a uvidíš teplotu chladící kapaliny v reálném čase. Jde s tím i jet:-) Tak snad jsem nikde neudělal chybu.


dik to som nevedel :bigups: zase o nieco mudrejsi :mrgreen:

_________________
"Bender"
ELECTRIC BLUE
ALTA: 17% Pulley, Airbox, Oil Catch Can
ATI Super Damper 2%
Newman Camshaft 250/400
IC Airtec
GP 2 brake R56 Tarox 336x28mm
Milltek & Sports Cat Back Exhaust
Powerflex
264k 282Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 22. kvě 2011 10:21 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 30. říj 2009 15:22
Příspěvky: 95
Bydliště: Jablunkov
Bohužel více infotmací k diagnostickému menu nemám. Tak hodně štěstí s větrákama:-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 27. srp 2011 17:59 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 23. zář 2009 13:50
Příspěvky: 8
Bydliště: Brno
Zdravím a prosím Adama, který se zřejmě potrápil s větrákem o radu - mám problém opačný - větrák zůstává běžet furt. Zjistilo se, že je to problém relátka(? nebo tepelné čidlo?) - té krabičky co je namontovaná nahoře na chladiči zevnitř. Sundal jsem hadici chladiče, tím se k tomu dostal tak, aby se to dalo poklepat a tak to "opravil". Měsíc to funguje normálně. Předpokládám, že by to chtělo tu krabičku vyndat a buď vyměnit nebo poléčit, portože tm zůstává slepený nějaký kontakt. Otázka zní je nějaký normální způsob jak se k ní dostat? Neba jaký je ten správný - vyndat chladič? Jak se to dělá, abych nepovoloval něco zbytečně a naopak. Díky za případnou radu.
tom

_________________
t.b.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: chyba ventilatora
PříspěvekNapsal: 15. dub 2012 19:50 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 11. dub 2012 19:21
Příspěvky: 2
Bydliště: Namestovo
dobry den
chcem sa opytať mne na aute mini cooper zapina ventilator chvilu po naštartovani a dost huči može byť nejaka porucha na aute?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 15. dub 2012 19:58 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. čer 2008 13:44
Příspěvky: 1869
Bydliště: Nord Czech
presunuto myslim ze by to mohl byt stejny nebo podobny problem :wink:

_________________
I love cool cars with sex-appeal = MINI
Happy MINI Friends - "Ekšn and Dance man"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 31. kvě 2013 21:17 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. pro 2012 20:56
Příspěvky: 206
Bydliště: Blansko
J-trials píše:
Sorry, neměl jsem čas odepsat hned. Teploty pro větrák by měly být takové: Pomalá rychlost se zapíná ve 105˚C a vypíná při 101˚C. Rychlá startuje po dosažení 112˚C a jede dokud teplota chladící kapaliny neklesne o asi 4˚C. S klimou by měl jet na nízké otáčky snad chvíli po jejím zapnutí. Na vysoké otáčky se pak zapne při dosažení 8bar tlaku v systému.

A kdo si chce hrát tak teplota se dá zobrazit na počítadle kilometrů: Klíč v zapalování, druhou rukou stiskni tlačítko pro nulování kilometrů, to drž a přepni klíč do první polohy. Displej ukáže číslo a slovo “tESt”. Proklikej se tlačítkem přes čísla 1,2,10,19, na 19 chvíli počkej, zobrazí se "L i-off" pak "L i-on" a zpátky na "L i-off". Když se ukáže toto "L i-off" podruhé, znova stiskni tlačítko. Tím se dostaneš do diagnostického menu. Pak stačí naklikat na 7.0 a uvidíš teplotu chladící kapaliny v reálném čase. Jde s tím i jet:-) Tak snad jsem nikde neudělal chybu.


Tak jsem to vyzkoušel a paráda :banana:
Je někde seznam, co lze vše na Mini 1 generace testovat takto jednoduše přes čudlík km a klíček?

_________________
Mini Cooper 2002, 85kW, žlutá barva, bílé pruhy+zrcátka, střecha šachovnice, najeto cca 152 300 Km - PRODÁN


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 02. čer 2013 12:06 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. zář 2012 12:45
Příspěvky: 140
Bydliště: Slovensko - Banská Bystrica
ukazal Vam niekedy analogovy teplomer aj viac ako 90 stupnov ? mne nie. nechapem potom tam je to ciachovanie na co ? aj s tou Ledkou na konci ciachovania.

Inak tu teplotu na km vyskusam :)

_________________
MINI Cooper R50 2003 Silver


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06. říj 2014 07:57 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. srp 2014 13:23
Příspěvky: 167
Bydliště: Hradec Králové
Řešil jsem na svém Mini ztrátu chladící kapaliny.
Po kontrole hadic a spojů (chladič je nový) bylo auto nastartované na heveru a čekalo se na nějaký únik. Začalo to kapáním :)
Když má sepnout ventilátor na 1 (redukovanou) rychlost tak nesepne.
Kapalina se ohřeje tak, že se přeplní expanzka a teče.
Chyba nejspíše je v předřadném odporu ventilátoru. Buďto odešla tepelná pojistka, nebo odpor. (Přes diagnostiku relé na 1. stupeň sepne, ale větrák neběží. Na 2 stupeň je to O.K.)
Na US fórech řeší výměnu levného odporu z výroby drátovým 100W odporem ( cca. 150,-) ?
Řešil to už tady někdo?
(Díky za přesunutí - sloučení, tento topic jsem nenašel:( )

_________________
Non "S" Cooper 85kW 2001


Naposledy upravil ReX dne 23. lis 2014 23:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 23. lis 2014 23:55 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. srp 2014 13:23
Příspěvky: 167
Bydliště: Hradec Králové
Tak vyřešeno...
Informace čerpány zde: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ion-8.html

Přepálený předřadný odpor nahrazen....
ARCOL HS100-R47J
http://www.tme.eu/cz/details/hs100-0r47 ... 100-r47j/#
kabeláž
http://www.jino.cz/kabel-2-5-mm-silikon-1636.html


Příloha:



tímto :)

Příloha:


Příloha:



Sundat nárazník, sundat hliníkovou výztuhu.
Odjistit a "odklonit" chladiče...
Příloha:



Saharu s větrákem vyndat.
Příloha:



Zbytek už je improvizace dle nálady....
Příloha:


_________________
Non "S" Cooper 85kW 2001


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 21. dub 2015 21:22 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 12. pro 2008 20:09
Příspěvky: 462
Bydliště: Hradec Králové
I na mě došlo. Odpor po smrti. Díky ReXovi za darování odporu. Nyní sahara šlape opět jak má.


Přílohy:




_________________
MINI Cooper S R53 2003|Mini City 1991
BMW(E+F) + MINI(R50|R52|R53|R55|R56|R57|R58|R59|R60|R61|F56) - Coding & Programming
[R50|R52|R53] Cool vychytávky pro 1. generaci
Výroba klíče pro 1. generaci. Zvýšení výkonu MINI One. JCW/GP software pro R53|R55|R56.
MiniManiaCZ
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 28. srp 2015 04:38 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. srp 2015 21:26
Příspěvky: 35
Bydliště: PRG-ZRH-SFO
Taky to teď musim řešit, a přemýšlim jak na to. Má cenu z nějaký rozlámaný sahary transplantovat ten odpor, nebo je to jen zahozená práce? (Podle mě i u úplně novýho je šance že do pár měsíců odejde, prostě to tovární řešení neni moc dobrý :/ …) Možná bych tomu dal šanci "pro originalitu" opravy, ale nejsem si jistej že to tam vůbec půjde naletovat, aniž by se nezničilo všechno okolo :D

Jinak mam pre-2003 saharu, takže se přemostění nedá udělat jednoduše horem z konektoru, ale musí se fyzicky až dolů k odporu :/ Takže práce s vyndaváním je stejná, pro mě bohužel žádná zkratka :(

Kdybych tam nakonec musel dát ten Arcol, byl by mi někdo z těch co už tu operaci mají za sebou ochotný pomoct? Já se na to necítim :/

Jinak pár postřehů ke starším příspěvkům:

RedZero píše:
1. do konektoru k větráku nejde proud 2. pod kapotou v pojistkách je vytažená jedna, kde je obrázek vrtulky. Když jsem tam pojistku dal tak tam proud šel, ale vetrák se netočil. 3. {…} zkusili mi poradit at zapojim vetrak bez odporu

Pojistka tam nebyla proto, že už to asi někdo zkoušel propojit skrz, bez odporu;) Ona totiž ta 30A pojistka občas vystřelí;) A když se místo ní dá 50A tak to zas nemusí přežít kabely :D Záleží jakým drátem se přemostí ten zelenej odpor, když tam zůstane alespoň nějakej zbytek odporu v délce/síle drátu, tak by to nemuselo vystřelovat.

Pumik9 píše:
ale ked sa zapne tak to ide asi naplno a dost to pocut {…} v lete ked je auto zorpalene a vypnem zapalovanie este mi niekolko sekund dochladzuje a potom samo vypne ventilator

Jo, to jsou přesně symptomy toho mrtvého odporu. (Spousta aut s tim jezdí a nevadí jim to, ale těm méně šťastným praskají expansky nebo odchází taky chlazení serva které je s tim nějak propojené :/ …)

RedZero píše:
Ohledně toho zobrazovani teploty, nemaš někde vice popisu k těmdle informacim, co vše tam jde zobrazit? Klidně anglicky.
Martin911Turbo píše:
Je někde seznam, co lze vše na Mini 1 generace testovat takto jednoduše přes čudlík km a klíček?

Ty jednotlivé položky budou hodně odpovídat BMW, takže se dá řídit tímhle http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hidde ... ctions.pdf (alespoň ta 7.0 na teplotu sedí, takže celé OBC by mohlo mít podobné položky)

PS: OKCZ na těch fotkách vidim, že taky na sahaře nemáš nahoře zelenou samolepku s množstvím náplně klimatizace. To je normální?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nefunkční větrák chladiče
PříspěvekNapsal: 28. srp 2015 09:21 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. srp 2014 13:23
Příspěvky: 167
Bydliště: Hradec Králové
Já tam mám ten Arcol už skoro rok, zatím funguje.
Nákladově je to pár korun.
OKCZ mě myslím upozorňoval, že větrák má s tímto odporem jiné otáčky než s OEM, ale v tom bych neviděl problém.
Já se k němu chystal už asi půl roku na SW úpravu, aby větrák spouštěny při nižší teplotě, ale mám to přes půl města, nějak nebyl čas. :D

_________________
Non "S" Cooper 85kW 2001


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz