NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Nefunkční větrák chladiče
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=74&t=5656
Stránka 12

Autor:  RedZero [ 12. kvě 2011 20:45 ]
Předmět příspěvku:  Nefunkční větrák chladiče

čau,

chci se zeptat, jestli někdo neřešil nefunkční větrák chladiče. Koupili jsme mini one v.r.02 ale včera jsem zjistil, ze se mi netočí větrák. Dnes jsem auto zkoumal a zjistil následující:

1. do konektoru k větráku nejde proud
2. pod kapotou v pojistkách je vytažená jedna, kde je obrázek vrtulky. Když jsem tam pojistku dal tak tam proud šel, ale vetrák se netočil.
3. vrhnul jsem se dál -- vyndal jsme celou saharu a dle rad na foru MINI2 jsem hledal zelenej odpor... ktery jsem nasel a zjistil, že je prasklej. -> bohužel v BMW maji pouze celou saharu, ale zkusili mi poradit at zapojim vetrak bez odporu. Nicmene to stejne nejde. vetrak se netoci i kdyz je motor teplej. Tak nevim, jestli nejde signal na sepnuti z toho maleho konektoru co je tam priveden. Nebo cim to muze byt. -> nevim jestli hledat na vrakovisti saharu, nebo hledat závadu jinam ..

neresil nekdo tuto zavadu?
nebo nevi nekdo jaky tam ma byt odpor? ten prasklej se spatne meri ...

Dík Adam

PS: nějaké info jsem nasel zde, ale asi nic co potrebuji

Autor:  J-trials [ 14. kvě 2011 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák hladiče

Čau, zkus mrknout ještě sem. Pokud máš čas na čtení :-) http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ution.html
Ale nejdřív by bylo fajn zkusit jestli je v pořádku motor větráku. Zkusit přemostit kontakt v patici pro relé od vyšších otáček větráku.

Autor:  RedZero [ 15. kvě 2011 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák hladiče

Zkusím mrknout.. tak to je opravdu dlouhe čtení..:-/

když zapojím větrák napřímo k baterii tak se točí.. ale kdyz jsem zkusil spojit ty 2 draty co vedou do toho odporu co mi praskl, tak se nesepne, ale netuším, jestli to dělám dobře, nebo je to blbost ?! jak poznám kterej drát v rele mam přemostit ?

Autor:  RedZero [ 17. kvě 2011 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák hladiče

tak větrák asi opraen, jen se chci zeptat, kdy se zapínají malé a kdy velké otáčky, nebo jeslti motor je chlazen jen na velké a na klimu se sepínají malé otáčky ? Klimu nemám ještě naplněnou, takže nevím jeslti mi pomalé otáčky jedou, nebo ne.
dík

Autor:  Pumik9 [ 18. kvě 2011 16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

ahoj
mam Sko a ventilator sa my spusta pri urcitej teplote neviem kolko je to °C ,ale ked sa zapne tak to ide asi naplno a dost to pocut,takisto ked zapnem klimu a tiez otacky su rovnake
inac sa mi ventilator nezapina a je motor je chladeny prudiacim vzduchom
v lete ked je auto zorpalene a vypnem zapalovanie este mi niekolko sekund dochladzuje a potom samo vypne ventilator

Autor:  RedZero [ 18. kvě 2011 23:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Díky za odpověď. Takže ventilátor nemá 2 rychlosti ? na klimu i na chlazeni je vzdy rychlej ? A na klimu se ti točí pořád při sepnutí, nebo chvilku točí a pak zase ne ?

Autor:  J-trials [ 18. kvě 2011 23:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Sorry, neměl jsem čas odepsat hned. Teploty pro větrák by měly být takové: Pomalá rychlost se zapíná ve 105˚C a vypíná při 101˚C. Rychlá startuje po dosažení 112˚C a jede dokud teplota chladící kapaliny neklesne o asi 4˚C. S klimou by měl jet na nízké otáčky snad chvíli po jejím zapnutí. Na vysoké otáčky se pak zapne při dosažení 8bar tlaku v systému.

A kdo si chce hrát tak teplota se dá zobrazit na počítadle kilometrů: Klíč v zapalování, druhou rukou stiskni tlačítko pro nulování kilometrů, to drž a přepni klíč do první polohy. Displej ukáže číslo a slovo “tESt”. Proklikej se tlačítkem přes čísla 1,2,10,19, na 19 chvíli počkej, zobrazí se "L i-off" pak "L i-on" a zpátky na "L i-off". Když se ukáže toto "L i-off" podruhé, znova stiskni tlačítko. Tím se dostaneš do diagnostického menu. Pak stačí naklikat na 7.0 a uvidíš teplotu chladící kapaliny v reálném čase. Jde s tím i jet:-) Tak snad jsem nikde neudělal chybu.

Autor:  RedZero [ 19. kvě 2011 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

J-trials: Děkuji za odpoved.. Velek otacky jsem uz rozchodil, ted jeste bojuji se spravnym odporem na ty male. Clanek, kterej jsi mi poslal dost pomohl! Sice čtení a čtení ale hned jsme chytřejší. Problem mam ted v rele, koupil jsme ais silne, takže musim pro slabši.

Ohledně toho zobrazovani teploty, nemaš někde vice popisu k těmdle informacim, co vše tam jde zobrazit? Klidně anglicky.

Autor:  Pumik9 [ 19. kvě 2011 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

J-trials píše:
Sorry, neměl jsem čas odepsat hned. Teploty pro větrák by měly být takové: Pomalá rychlost se zapíná ve 105˚C a vypíná při 101˚C. Rychlá startuje po dosažení 112˚C a jede dokud teplota chladící kapaliny neklesne o asi 4˚C. S klimou by měl jet na nízké otáčky snad chvíli po jejím zapnutí. Na vysoké otáčky se pak zapne při dosažení 8bar tlaku v systému.

A kdo si chce hrát tak teplota se dá zobrazit na počítadle kilometrů: Klíč v zapalování, druhou rukou stiskni tlačítko pro nulování kilometrů, to drž a přepni klíč do první polohy. Displej ukáže číslo a slovo “tESt”. Proklikej se tlačítkem přes čísla 1,2,10,19, na 19 chvíli počkej, zobrazí se "L i-off" pak "L i-on" a zpátky na "L i-off". Když se ukáže toto "L i-off" podruhé, znova stiskni tlačítko. Tím se dostaneš do diagnostického menu. Pak stačí naklikat na 7.0 a uvidíš teplotu chladící kapaliny v reálném čase. Jde s tím i jet:-) Tak snad jsem nikde neudělal chybu.


dik to som nevedel :bigups: zase o nieco mudrejsi :mrgreen:

Autor:  J-trials [ 22. kvě 2011 10:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Bohužel více infotmací k diagnostickému menu nemám. Tak hodně štěstí s větrákama:-)

Autor:  jufu [ 27. srp 2011 17:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Zdravím a prosím Adama, který se zřejmě potrápil s větrákem o radu - mám problém opačný - větrák zůstává běžet furt. Zjistilo se, že je to problém relátka(? nebo tepelné čidlo?) - té krabičky co je namontovaná nahoře na chladiči zevnitř. Sundal jsem hadici chladiče, tím se k tomu dostal tak, aby se to dalo poklepat a tak to "opravil". Měsíc to funguje normálně. Předpokládám, že by to chtělo tu krabičku vyndat a buď vyměnit nebo poléčit, portože tm zůstává slepený nějaký kontakt. Otázka zní je nějaký normální způsob jak se k ní dostat? Neba jaký je ten správný - vyndat chladič? Jak se to dělá, abych nepovoloval něco zbytečně a naopak. Díky za případnou radu.
tom

Autor:  dado89 [ 15. dub 2012 19:50 ]
Předmět příspěvku:  chyba ventilatora

dobry den
chcem sa opytať mne na aute mini cooper zapina ventilator chvilu po naštartovani a dost huči može byť nejaka porucha na aute?

Autor:  pampeago [ 15. dub 2012 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

presunuto myslim ze by to mohl byt stejny nebo podobny problem :wink:

Autor:  Martin911Turbo [ 31. kvě 2013 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

J-trials píše:
Sorry, neměl jsem čas odepsat hned. Teploty pro větrák by měly být takové: Pomalá rychlost se zapíná ve 105˚C a vypíná při 101˚C. Rychlá startuje po dosažení 112˚C a jede dokud teplota chladící kapaliny neklesne o asi 4˚C. S klimou by měl jet na nízké otáčky snad chvíli po jejím zapnutí. Na vysoké otáčky se pak zapne při dosažení 8bar tlaku v systému.

A kdo si chce hrát tak teplota se dá zobrazit na počítadle kilometrů: Klíč v zapalování, druhou rukou stiskni tlačítko pro nulování kilometrů, to drž a přepni klíč do první polohy. Displej ukáže číslo a slovo “tESt”. Proklikej se tlačítkem přes čísla 1,2,10,19, na 19 chvíli počkej, zobrazí se "L i-off" pak "L i-on" a zpátky na "L i-off". Když se ukáže toto "L i-off" podruhé, znova stiskni tlačítko. Tím se dostaneš do diagnostického menu. Pak stačí naklikat na 7.0 a uvidíš teplotu chladící kapaliny v reálném čase. Jde s tím i jet:-) Tak snad jsem nikde neudělal chybu.


Tak jsem to vyzkoušel a paráda :banana:
Je někde seznam, co lze vše na Mini 1 generace testovat takto jednoduše přes čudlík km a klíček?

Autor:  SSimonS [ 02. čer 2013 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

ukazal Vam niekedy analogovy teplomer aj viac ako 90 stupnov ? mne nie. nechapem potom tam je to ciachovanie na co ? aj s tou Ledkou na konci ciachovania.

Inak tu teplotu na km vyskusam :)

Autor:  ReX [ 06. říj 2014 07:57 ]
Předmět příspěvku:  ventilátor chladiče - nejde 1 rychlost

Řešil jsem na svém Mini ztrátu chladící kapaliny.
Po kontrole hadic a spojů (chladič je nový) bylo auto nastartované na heveru a čekalo se na nějaký únik. Začalo to kapáním :)
Když má sepnout ventilátor na 1 (redukovanou) rychlost tak nesepne.
Kapalina se ohřeje tak, že se přeplní expanzka a teče.
Chyba nejspíše je v předřadném odporu ventilátoru. Buďto odešla tepelná pojistka, nebo odpor. (Přes diagnostiku relé na 1. stupeň sepne, ale větrák neběží. Na 2 stupeň je to O.K.)
Na US fórech řeší výměnu levného odporu z výroby drátovým 100W odporem ( cca. 150,-) ?
Řešil to už tady někdo?
(Díky za přesunutí - sloučení, tento topic jsem nenašel:( )

Autor:  ReX [ 23. lis 2014 23:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Tak vyřešeno...
Informace čerpány zde: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ion-8.html

Přepálený předřadný odpor nahrazen....
ARCOL HS100-R47J
http://www.tme.eu/cz/details/hs100-0r47 ... 100-r47j/#
kabeláž
http://www.jino.cz/kabel-2-5-mm-silikon-1636.html


Příloha:



tímto :)

Příloha:


Příloha:



Sundat nárazník, sundat hliníkovou výztuhu.
Odjistit a "odklonit" chladiče...
Příloha:



Saharu s větrákem vyndat.
Příloha:



Zbytek už je improvizace dle nálady....
Příloha:


Autor:  OKCZ [ 21. dub 2015 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

I na mě došlo. Odpor po smrti. Díky ReXovi za darování odporu. Nyní sahara šlape opět jak má.

Přílohy:




Autor:  janbrasna [ 28. srp 2015 04:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Taky to teď musim řešit, a přemýšlim jak na to. Má cenu z nějaký rozlámaný sahary transplantovat ten odpor, nebo je to jen zahozená práce? (Podle mě i u úplně novýho je šance že do pár měsíců odejde, prostě to tovární řešení neni moc dobrý :/ …) Možná bych tomu dal šanci "pro originalitu" opravy, ale nejsem si jistej že to tam vůbec půjde naletovat, aniž by se nezničilo všechno okolo :D

Jinak mam pre-2003 saharu, takže se přemostění nedá udělat jednoduše horem z konektoru, ale musí se fyzicky až dolů k odporu :/ Takže práce s vyndaváním je stejná, pro mě bohužel žádná zkratka :(

Kdybych tam nakonec musel dát ten Arcol, byl by mi někdo z těch co už tu operaci mají za sebou ochotný pomoct? Já se na to necítim :/

Jinak pár postřehů ke starším příspěvkům:

RedZero píše:
1. do konektoru k větráku nejde proud 2. pod kapotou v pojistkách je vytažená jedna, kde je obrázek vrtulky. Když jsem tam pojistku dal tak tam proud šel, ale vetrák se netočil. 3. {…} zkusili mi poradit at zapojim vetrak bez odporu

Pojistka tam nebyla proto, že už to asi někdo zkoušel propojit skrz, bez odporu;) Ona totiž ta 30A pojistka občas vystřelí;) A když se místo ní dá 50A tak to zas nemusí přežít kabely :D Záleží jakým drátem se přemostí ten zelenej odpor, když tam zůstane alespoň nějakej zbytek odporu v délce/síle drátu, tak by to nemuselo vystřelovat.

Pumik9 píše:
ale ked sa zapne tak to ide asi naplno a dost to pocut {…} v lete ked je auto zorpalene a vypnem zapalovanie este mi niekolko sekund dochladzuje a potom samo vypne ventilator

Jo, to jsou přesně symptomy toho mrtvého odporu. (Spousta aut s tim jezdí a nevadí jim to, ale těm méně šťastným praskají expansky nebo odchází taky chlazení serva které je s tim nějak propojené :/ …)

RedZero píše:
Ohledně toho zobrazovani teploty, nemaš někde vice popisu k těmdle informacim, co vše tam jde zobrazit? Klidně anglicky.
Martin911Turbo píše:
Je někde seznam, co lze vše na Mini 1 generace testovat takto jednoduše přes čudlík km a klíček?

Ty jednotlivé položky budou hodně odpovídat BMW, takže se dá řídit tímhle http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hidde ... ctions.pdf (alespoň ta 7.0 na teplotu sedí, takže celé OBC by mohlo mít podobné položky)

PS: OKCZ na těch fotkách vidim, že taky na sahaře nemáš nahoře zelenou samolepku s množstvím náplně klimatizace. To je normální?

Autor:  ReX [ 28. srp 2015 09:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák chladiče

Já tam mám ten Arcol už skoro rok, zatím funguje.
Nákladově je to pár korun.
OKCZ mě myslím upozorňoval, že větrák má s tímto odporem jiné otáčky než s OEM, ale v tom bych neviděl problém.
Já se k němu chystal už asi půl roku na SW úpravu, aby větrák spouštěny při nižší teplotě, ale mám to přes půl města, nějak nebyl čas. :D

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/