Hodlám osadit oil catch tank na R53.
Z minulého auta mám zkušenosti, že je problém v zimě, zamrzá olejová "emulze" a potom většinou povolí nějaké gufero nebo těsnění, případně olej vystříká z měrky oleje.
Navíc R53 má dva vývody z krytu ventilů, jeden do kompresoru (pod klapku) a jeden klasicky nad klapku.
V návodech na instalaci těchto "odlučovačů oleje" je, že se má hadička/trubička do kompresoru zaslepit, vůbec netuším z jakého důvodu tam vůbec je, při zavřené klapce tam musí být velký podtlak......někde jsem četl, že je tam snad osazen nějaký podtlakový ventil, který otevře za určitého tlaku/podtlaku, jinak by docházelo k nasávání falešného vzduchu z klikového prostoru...ale asi k tomu měl výrobce důvod.
Když bych tuto trubičku do kompresoru zaslepil, (spojím dva vývody z krytu do jednoho) bude stačit k odvětrání pouze jedna hadička za všech provozních režimů (bude dostatečný průřez hadičky)?
Nerad bych měl olej všude pod kapotou
Díky za rady a zkušenosti.
Martin