Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Strata chladiacej kvapaliny

17. říj 2015 17:01

Ahojte
Jedna sa o mini copeer 1,6 85 kw rv 2004 problém je v tom že vo vyrovnaväčšej nadrzke neni chladiaca kvapalina keď dolejeme destilovana vodu medzi risky tak zase po jazde zmyzne. Kde môže byť problém? Všimol som si že ta krytka nieje nijako utesnena len tak nacvaknuta nemôže sa to jednoducho vyparit stade?

Druhá otázka aká chladiaca kvapalina tam ide lebo už som dolina liter destilovana vody tak potrebujem tam doliat nemrznúca
Ďakujem za info

Re: Strata chladiacej kvapaliny

17. říj 2015 19:06

Zelena ? Hledej bilej povlak kolem spoju. Nekdy to tece uz ze spoju expanzni nadrze.

Re: Strata chladiacej kvapaliny

17. říj 2015 20:09

Dolej vodu a přidej plyn. Pokud půjdou bublinky do vyrovnávací nádržky tak máš prasklé těsnění pod hlavou. Ale dle mě to bude na 80% těsnění.

Re: Strata chladiacej kvapaliny

02. lis 2015 21:36

resil jsem stejny problem (obsah nadrzky klesal z max na min cca. za 2 tydny). s ochlazenim to mizi ale vice. natlakoval jsem chladici soustavu a tece chladic... (vpravo dole, spoj plast-hlinik)

ale taky se pridavam s tim, jaka tam patri chladici kapalina. nikde nemuzu najit jednoznacnou odpoved, nekde ctu G11 (modrozelena), nekde G12 (ruzova). do bmw jsem vzdy kupoval G11/G48 (modrozelenou), u miniho je aktualni napln pravdepodobne G12... premyslim, jestli to proplachnout a dat tam G11, co tam pravdepodobne patri, nebo G12.

at se tady ale nezvrhne diskuze na to, ze kapaliny nelze misit atd... v poslednich letech tomu uz zdaleka tak neni, viz napr. clanek zde
http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2012/24/chladici-kapaliny-pro-osobni-automobily-928.aspx

Re: Strata chladiacej kvapaliny

01. lis 2019 09:29

Ahoj.
Řešil jsem také nedávno problém se ztrátou chladicí kapaliny. Po výměně spojky, když se mi můj COOPER 1,6 85kW předfacelift vrátil ze servisu, začala se mi ztrácet chladicí kapalina. Jednou za dva dny jsem doléval půl litru.
Prošel jsem si různá fora, prolezl jsem celé auto a nikde jsem problém neobjevil.
Až jsem se tady někde dočetl, že by mohl být problém s odvzdušňovacím šroubem pod baterkou. Vyhodil jsem box na baterii a air box a zjistil jsem, že při výměně spojky pravděpodobně tahali za hadice nebo to možná měli rozpojené a při zpětné montáži poškodili spojku vedení na které je odvzdušňovací šroub. Jedná se o dvě silnější plastové trubky spojené jednou tenkou, která je sice zpevněna plastovými křidélky, ale i tak je to docela citlivé místo a při boji s hadicovými sponkami nebo při tahání za hadice se může stát, že spojka právě v tomto místě praskne. To se stalo i v mém případě. za normálních podmínek, kdy byla spojka napružená hadicemi, nic neutíkalo. Když došlo k zahřátí kapaliny, tak to tímto místem teklo.

https://www.profidily.cz/vedeni-chladici-kapaliny-vaico-v20-2951-2560891.html

Vyměnil jsem spojku za novou a vyměnil zrovna i vyrovnávací nádobku. Vše znova zapojil, znovu nalil a odvzdušnil. Od té doby v pohodě.


Jinak kapalinu jsem tam potom nalil G11 modrozelenou. Samozřejmě, že v minulosti tam někdo použil i růžovou, ale já zůstal u doporučené výrobcem. Asi věděl co dělá, když ji tam origo nalil.

Re: Strata chladiacej kvapaliny

07. lis 2020 21:59

Stále mi mizí nemrzka , vyměnil jsem termostat , propojku s odvzušnovákem k topení a chladič , nájezdu cca200km a z max jsem na min , vyzualně jsem nic neobjevil. Mini je rok 2002 r50 85 kW , už nevím kam to mizí.

Re: Strata chladiacej kvapaliny

08. lis 2020 09:38

vyměn vodní pumpu

Re: Strata chladiacej kvapaliny

08. lis 2020 21:37

Mekkk píše:vyměn vodní pumpu

Tu jsem kontroloval ale nebylo na ni vidět ,že by propouštěla .

Re: Strata chladiacej kvapaliny

08. lis 2020 23:12

jestli jsi jí neměl venku tak jsi prd zkontroloval :!:
Odeslat odpověď