Logo
Právě je 27. dub 2024 14:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 30. črc 2015 15:59 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 01. říj 2012 12:54
Příspěvky: 19
Bydliště: Bratislava
1. problem - porucha sa prejavovala zlym startom, zhasinanim po starte, trhanim za studena, trhanim pri potrebe vyssieho vykonu + jeden zahadny zdanlivo nesuvisiaci problem: zhasninanie motora pocas dlhej suvislej jazdy po dialnici (>200km), stalo sa to asi 5x, pomohlo iba doliat benzin z bandasky, typicky akokeby dosiel benzin - palivomer vzdy ukazoval tesne pod 1/4, pri zapnuti test menu bola lava polka nadrze prazdna (tam kde je pumpa) a v pravej 8-10L paliva

2. hladanie riesenia
- postupne som bol v troch servisoch - diagnostika, meranie tlaku paliva, vymena sviecok, cistenie palivovej sustavy, vymena palivoveho filtra + "predpoklady" mechanikov: zle rozvody(?!), vadne vstrekovace, vadny regulator tlaku paliva (ten pri motore), vybehany motor, zla kompresia atd.
- vsetci 3 pri otazke na pumpu: Pumpa to nebude, pretoze pumpa bud ide alebo nejde a ked ide to znamena, ze je OK.
- samozrejme sanca na tomto fore najst riesenie bola miziva, ale topiaci sa aj slamky chyta, tu je povodny opis problemu, odpovedi 0 (slovom nula)
viewtopic.php?f=73&t=7091
- nechcem nikoho urazit, ale toto forum mi niekady pride mierne infantilne, kde 90% vsetkych tem je: "aha, konecne mam svoje mini, tak mi tlieskajte" a ludia naozaj tlieskaju a laikuju fotky.
- patram dalej, pretoze mam rad, ked je technika v stave ako ma byt, po patrani po naozaj celom internete nachadzam podobneho nestastnika na northamericanmotoring
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... y-r53.html

3. riesenie
- nadej stupa a hladam na ebay vhodnu pumpu: vsetko je bud vyzihany diel z nemecka alebo britanie za +200€, alebo akasi nahrada z litvy, bulharska alebo polska - ani zvonku nevyzera ako original a kompatibilita o R53 radsej mlci
- nachadzam toto, zda sa mi rozumne vymenit iba samotny cerpaci element, vyzera to solidne, tak objednavam:
http://www.ebay.com/itm/WALBRO-UPRATED- ... d1&vxp=mtr
- demontaz pumpy z auta, rozobratie, zistenie, ze nova nepasuje ani vyhotovenim ani rozmermi, ani pripojenim elektriky a hadic, spetna montaz starej pumpy - sklamanie
- pisem predajcovi ako dalej, odpisuje ze montaz je "little tricky" a na poziadanie zasiela vymedzovaci element, O-kruzok a navod ako na to
- demontaz c. 2 - vymena cerpacieho elementu, prekablovanie elektriky, spasovanie hadic je nedostatocne, netesni, ale uz niet cesty spat a nova pumpa musi dnu (bolo potreba rezat plastovy casing pumpy)
- demontaz c.3 - vymena original vlnitej hadice za kus riadnej gumenej hadice (tlak do 10at), finalna montaz

zaver:
- Hura! auto startuje ako ma, je citelne zivsie, chod je hladky
- z nadrze som mal vytiahnute uplne vsetko, prave aj lave creva, funguje to takto:
nadrz je jeden kus (nie dva ako ma presviedcali viaceri "odbornici"), ma dva servisne otvory, vpravo je filter, vlavo je pumpa. Nadrz ma ale v strede akusi poloprepazku, kadial odspodu vedie vyfuk. Ak je nadrz plna, hladina paliva klesa symetricky. Ak hladina klesne pod uroven prepazky, palivo sa cerpa iba z lavej polovice. Ako sa teda vycerpa prava polka? Je tam pomocne cerpadlo (mechanik: jasne ze tam je) - nic tam nie! Pumpa tlaci palivo do regulatora tlaku (sucast elementu s filtrom), odkial ide do filtra a dalej k motoru. Prepad regulatora ide to akehosi saciaho kosa na spodku pravej polky nadrze a naspat do lavej polky. Na spodku tohto sacieho kosa je tvarovany segment, kde (podla mojho nazoru) prudiace palivo prisava (velturiho trubicou) zaroven aj palivo z pravej polky a spolu idu do lavej polky, kde je pumpa. Takymto pasivnym sposobom sa teda palivo dokaze precerpat z pravej polky do lavej. V pripade, ze pumpa nema taky prietok a tlak ako by mala mat, nielenze auto zle startuje, ale ani toto precerpavanie paliva nefunguje spravne a potom sa stava (ako mne), ze autu dojde benzin, ale v nadrzi je 10L - ale druhej polke nadrze! ;)

takze tymto pozdravujem vsetkych premudrelych mechanikov, co vedia iba ako opice vymenit diel za diel, prinajlepsom napojit auto na diagnostiku. Pohnut mozgom? Nebudte smiesni. A potom cloveku nic ine neostava ako sa v tom sam vrtat, hladat a spekulovat. Neuveritelne v 3. tisicroci, ze clovek si takto musi pomoct sam, nastastie som odchovany na Skodovkach, Pionieroch a Jawach.


Přílohy:
Poznámka: navod

Poznámka: pumpa


_________________
esko 03
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. črc 2015 20:12 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
...gratuluji k úspěchu a naprosto tě chápu!
Většinou pokud se u mě jedná o nějaký problém, googlím a téměř vždy najdu řešení na cizích fórech.
Vzhledem k české i slovenské povaze, se málokdo dělí o zkušenosti, tím méně dobrovolně píše na nějaké fóra návody. Ostatní národy jsou v tomto přece jen sdílnější a rádi pomůžou i anonymně :wink:

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz