Logo
Právě je 27. dub 2024 18:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 09. čer 2015 20:05 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Ja si myslim, ze podle obrouseni puvodniho napinaku je urcite poskozena ta plastova vodici lyzina. Vydreni je tedy zpusobeno retezem, ktery klouze zrejme po napinaku. Urcite bych vymenil vsechno, co k tomu patri. Plastove vodici lyziny a retez..

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2015 20:06 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 06. srp 2011 00:41
Příspěvky: 1116
Bydliště: českolipsko
na mem rachtajicim napinaku nic vydreneho nebylo... ještě bych se jednou kouknul, ale nevim kam jsem jej uklidil :(

_________________
Cooper S R53 / 11.11.2004 -=Rest in Pieces=-
Cooper S JCW R53 / 30.09.2005 -=Still In One Piece=-
Něco nového se vyClubalo, co to asi bude - 3.G ;-)

"Když si myslíš, že máš vše pod kontrolou, nejedeš dost rychle..."


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2015 21:13 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. čer 2008 13:44
Příspěvky: 1869
Bydliště: Nord Czech
co shodit ventil viko a juknout na retez nazivo to neda tolik prace :idea:

_________________
I love cool cars with sex-appeal = MINI
Happy MINI Friends - "Ekšn and Dance man"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2015 21:27 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
Zdravím,
také řeším stejný problém.
Rachtání po chvilce ustalo, nebo při zvýšených otáčkách.
Objednal jsem zatím orig. napínák.

Abych mohl jezdit, vypustil jsem původní olej 5W40 a nahradil jej 10W40 (mám najeto 170tis)
Rachtání ustalo a zatím se neprojevilo.
Zítra budu mít napínák a původní olej 5W40 opět vrátím.
Uvidím... dám pak vědět :wink:

Pokud se rachátní na 5W40 opět bude objevovat, budu nadále jezdit 10W40. Motor už má něco za sebou a není mu co vyčítat :D

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2015 21:31 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. lis 2006 18:40
Příspěvky: 122
Já dnes nechal vyměnit olej ale rachtá stále. Používám 5W30. V olejích se nevyznám - proč ti to s 10W40 nedělá? Jinak já mam najeto 127 tisíc.

Asi zkusím teda někde poptat výměnu rozvodů - tj. ty vodící lišty a řetěz, uvidíme.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2015 21:53 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
Měl jsem po ruce 10W40, tak jsem ho tam nalil. Má větší hustotu v nizkých teplotách.
V tvém případě, 5W30 má malou hustotu jak v nizkých tak i ve vyšší teplotách. Proto napínák nemá dostatečný tlak a řetěz nedopne (chrastí)
Ber to ale prosím jen jako teorii. Ještě jsem nevyřešil svůj problém, tak bych nerad aby se tu někdo řídil mými doměnkami.

Pro značení olejů se obecně používá
- 6 norem zimní - 0W 5W 10W 15W 20W 25W (W=winter)
- 5 norem letní - 20 30 40 50 60 (pouze číslo)
V zásadě jde o to, aby se viskozita oleje měnila v závislosti na teplotě co nejméně. Takže dané číslo značí viskozitu (hustotu).

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10. čer 2015 11:05 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
5W30/0W30 je ověřený olej, 5W30 je oficiálně doporučený (s LL04) a používaný skoro ve všech New Mini, proč by napínák neměl dostatečný tlak a řetěz chrastil?
Tam bude problém jinde, řetěz už mohl přeskočit.

Pro úplnost:
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-sesty---Viskozitni-vlastnosti-motorovych-oleju
S nižším zimním číslem se olej v zimních mrazech rychleji dostane všude, kde je potřeba.
S nižším letním číslem je olej řidší a klade menší odpor a tím je nižší spotřeba benzínu. Může být vyšší spotřeba oleje.
Rozdíl zimního a letního čísla je viskozitní index, čím větší rozdíl, tím je změna viskozity s teplotou menší.

Porovnávat 5W40 a 10W40 teď v červnu asi trochu postrádá smysl, leda máš venku -20°C :)

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10. čer 2015 12:06 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 13. srp 2013 11:25
Příspěvky: 104
Pokud se objeví nepravidelné rachtání tak napínák, pokud i po výměně napínaku za studena při lehkem zvýšení otáček motor vydává takový zvláštní jako prokluzující zvuk, který se po ohřátí zcela ztratí tak udělat komplet rozvody ... to je řešení. On těn řetěz není nikterak masivní, spíše mi připomíná řetěz na kolo, takže to určitě prospěje :wink: .

_________________
MINI Clubman R55 JCW (N14;155kW) Hot Chocolate


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10. čer 2015 21:35 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
to: NICK
Důvod, proč jsem v mém případě dal z původního 5w40 (němec už s ním jezdil delší dobu), 10w40.
Ne proto, že je teď v létě "-20°C", ale proto, že když byl motor studený, tak řetěz rachtal.
Takže momentální výsledek je použitelný do doby než vyměním vyběhaný napínák, který při studeném řidším oleji nemá dostatečný tlak (netěsní), aby vymezil vůli na řetězu.

Ohledně viskozity u olejů 5w a 10w, je rozdíl i při 100°C (10w je o něco husčí) :wink:
Příloha:


_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. čer 2015 20:57 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
Zde je jasně a přesně vysvětleno co se děje s rozvody, i co se může stát v případě vadného napínáku řetězu.
Dále i postup výměny napínáku na autě.

https://www.youtube.com/watch?v=7JZNG1uVVo4

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. čer 2015 23:55 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. lis 2006 18:40
Příspěvky: 122
Díky všem za informace a tipy. Po poradě s OKCZ to zkusíme vyměnit u něj. Dal jsem do Inveltu a Renocaru poptat následující náhradní díly, tak jsem zvědavej na porovnání cenových nabídek :)

1. těsnění 11111485171
- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1111485171

2. těsnění 11141485162
- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1141485162

3. rozvodový řetěz 11311485400
- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1311485400

4. vodící lišta rozvodového řetězu u napínáku 11318648241
- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1318648241

5. vodící lišta rozvodového řetězu pevná 11311485397
- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1311485397

6. šroub 07137829910
- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 7137829910

7. kolík 07101485596
- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 7101485596


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12. čer 2015 12:11 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 1099
Bydliště: Michalovce (SVK)
kovalu to iste som nmenil aj ja :bigups:
ale aj kompresor som daval novy ale zvuk sa zmenil ale neviem ci to bolo kompresorom alebo rozvodmi
lebo kompresor uz bol v haji(nebol tam olej a prevody uz boli vysuchane)
ale po vymene krasny zvuk ziadne akoby "chrapotanie" o kovovu cast

_________________
"Bender"
ELECTRIC BLUE
ALTA: 17% Pulley, Airbox, Oil Catch Can
ATI Super Damper 2%
Newman Camshaft 250/400
IC Airtec
GP 2 brake R56 Tarox 336x28mm
Milltek & Sports Cat Back Exhaust
Powerflex
264k 282Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12. čer 2015 12:56 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
No jsem zvedav na ceny od BMW :lol:

Cela sada na vymenu je TADY za 3967,-
Sada bez tesneni je TADY za 3166,-

Na Clubbyho stal jenom retez u BMW 8000,- a byl uplne totozny, jako je v sade z druhovyroby :bigups:

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12. čer 2015 15:32 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
Tak u mě problém vyřešen.
Napínák vyměněn (naprostá banalita, dá se zvládnout i na ulici, kdyby byla nouze)
Stačí 19mm S očko (směrem od kola), nebo 3/4 (střední) golou s krátkým výkyvným nástavcem a oříškem 19mm (ze shora, pokud nemáte rozpěru)
Původní byl již vyběhaný a nedržel tlak.
Vrátil jsem se k původnímu oleji a motor nerachtá. :banana:
Novému napínáku to trvalo asi 3 vteřiny než se naplnil a dopnul.

Celá oprava v ceně napínáku za 1300,- 8)

GO motoru odložena na později.
Sám za sebe bych rozvody neměnil dřív jak po 200-250tis, udělal bych rovnou komplet GO. Pokud tedy někomu neodešel napínák ve 100tis a rozlámalo mu to komplet vodítka. Pak není vyhnutí.

Vše bych kupoval v druhovýrobě. Nejsem magor Yellow_Flash_Colorz_PDT_29

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. čer 2015 16:28 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. lis 2006 18:40
Příspěvky: 122
Tak Invelt i Renocar docela prekvapily - 4600 Kc a 4500 Kc (bez napinaku, kterej uz tam mam novej). Vzal jsem od Inveltu kde to znam, v Renocaru chteli jeste nejakou registraci a zalohu pred prvni provedenou objednavkou. Tak uvidime no :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19. srp 2015 22:48 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. lis 2006 18:40
Příspěvky: 122
Tak u mě dobrý. V AutoPupik jsem nechal vyměnit rozvody a našli příčinu - poškozená vodící lišta rozvodového řetězu. Po výměně objednaných dílů (viz. příspěvek výše) vše ok :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20. srp 2015 01:37 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. kvě 2013 19:50
Příspěvky: 330
Bydliště: většinou Česká Třebová
dejvaval píše:
Tak u mě problém vyřešen.
Napínák vyměněn (naprostá banalita, dá se zvládnout i na ulici, kdyby byla nouze)
Stačí 19mm S očko (směrem od kola), nebo 3/4 (střední) golou s krátkým výkyvným nástavcem a oříškem 19mm (ze shora, pokud nemáte rozpěru)
Původní byl již vyběhaný a nedržel tlak.
Vrátil jsem se k původnímu oleji a motor nerachtá. :banana:
Novému napínáku to trvalo asi 3 vteřiny než se naplnil a dopnul.

Celá oprava v ceně napínáku za 1300,- 8)

GO motoru odložena na později.
Sám za sebe bych rozvody neměnil dřív jak po 200-250tis, udělal bych rovnou komplet GO. Pokud tedy někomu neodešel napínák ve 100tis a rozlámalo mu to komplet vodítka. Pak není vyhnutí.

Vše bych kupoval v druhovýrobě. Nejsem magor Yellow_Flash_Colorz_PDT_29



Prosím Tě, kde jsi kupoval ten napínák? Od BMW nebo replika někde? Asi mám taky ten problém...

_________________
Jezdím jen tak rychle, jak můj anděl strážný lítá. Nooo, někdy i trochu rychleji...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20. srp 2015 19:30 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. lis 2006 18:40
Příspěvky: 122
Napínák na R53 od BMW Invelt cca 1400 Kč - http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1317510801


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20. srp 2015 22:18 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
Ano, byl to originál BMW.
...ale nepodporuji ani Invelt nebo Renocar :wink:

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. zář 2015 10:59 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. kvě 2013 19:50
Příspěvky: 330
Bydliště: většinou Česká Třebová
Včera jsem si na ulici před barákem necelou hodinu hrál na "gynekologa" a bohužel se rachtání projevuje i po výměně napínáku :cry:
Nooo, možná je to trochu lepší. Ten kovový zvuk je slyšet hlavně při "podtočeném" motoru v neideálních otáčkách při rozjíždění na 1, případně při popojíždění v koloně přes spojku na 2...

_________________
Jezdím jen tak rychle, jak můj anděl strážný lítá. Nooo, někdy i trochu rychleji...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz