1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vykonu
Napsal: 06. dub 2013 23:00
Zdravim,
asi to tady chybi, jelikoz uz se me nekolik lidi ptalo - co je to BPV a jak seridit. Tak jsem se rozhodl ten navod radeji poslat, i kdyz je jejich asi spousta na netu.
Trochu teorie:
BPV=Bay Pass Valve ma za ucel regulovat tlak z kompresoru. Jelikoz kompresor se toci porad, jedinna moznost jak regulovat tlak je vypustit ztlaceni vzduch zpet do saciho portubi. Napriklad kdyz jedete na dalnici konstantni rychlost lehkou nohou, treba 120km
, BPV se otevre a kompresor toci jakoby naprazdno, cili jedete bez neho. Ve chvili kdyz potrebujete predjet a slapnete na plyn BPV se uzavre a mate k dispozici cely vykon motoru i.e. vic tlaku=vic kvzduchu+vic benzinu=vykon
BPV se ridi vakumem ze sani valcu. Napr.na te dalnici mate 4000otacek, ale vakum v potrubi je vysoky a tim klapka BVP se otevre, kdyz pridate plyn, tak vakum klesne a klapka BVP se uzavre. Na obrazku - ty zlute sipky ukazuji smer vzduchu zpet skrz BPV(ktery neni zrovna videt).
Je znamo, ze vs.S-ka pred faceliftem a nektere serie po, mely lehce pootevrenou klapku BVP z vyrobni linky, coz znamena v praxi, ze i kdyz slapete na plyn nemate vs.S-kove kone. Napr.pokud by mel kompresor standardne dodat 1.5psi v 6.5tis.otacek, tak bude mit treba 1.0psi.
Doporucuji vsem BPV seridit. Vysledek poznate! Je moznost taky BPV si koupt jiz serizen a pouze vymenit.
Treba z lohenu: http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... eG1&cat=19
Nebo vytuneni Detroit tuned BPV, ktere ma silnejsi pruzinu a uzavira rychleji, respektive otevira pomaleji: http://www.detroittuned.com/detroit-tuned-bypass-valve/

asi to tady chybi, jelikoz uz se me nekolik lidi ptalo - co je to BPV a jak seridit. Tak jsem se rozhodl ten navod radeji poslat, i kdyz je jejich asi spousta na netu.
Trochu teorie:
BPV=Bay Pass Valve ma za ucel regulovat tlak z kompresoru. Jelikoz kompresor se toci porad, jedinna moznost jak regulovat tlak je vypustit ztlaceni vzduch zpet do saciho portubi. Napriklad kdyz jedete na dalnici konstantni rychlost lehkou nohou, treba 120km


BPV se ridi vakumem ze sani valcu. Napr.na te dalnici mate 4000otacek, ale vakum v potrubi je vysoky a tim klapka BVP se otevre, kdyz pridate plyn, tak vakum klesne a klapka BVP se uzavre. Na obrazku - ty zlute sipky ukazuji smer vzduchu zpet skrz BPV(ktery neni zrovna videt).
Je znamo, ze vs.S-ka pred faceliftem a nektere serie po, mely lehce pootevrenou klapku BVP z vyrobni linky, coz znamena v praxi, ze i kdyz slapete na plyn nemate vs.S-kove kone. Napr.pokud by mel kompresor standardne dodat 1.5psi v 6.5tis.otacek, tak bude mit treba 1.0psi.

Doporucuji vsem BPV seridit. Vysledek poznate! Je moznost taky BPV si koupt jiz serizen a pouze vymenit.
Treba z lohenu: http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... eG1&cat=19
Nebo vytuneni Detroit tuned BPV, ktere ma silnejsi pruzinu a uzavira rychleji, respektive otevira pomaleji: http://www.detroittuned.com/detroit-tuned-bypass-valve/
