1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vykonu
Napsal: 06. dub 2013 23:00
Zdravim,
asi to tady chybi, jelikoz uz se me nekolik lidi ptalo - co je to BPV a jak seridit. Tak jsem se rozhodl ten navod radeji poslat, i kdyz je jejich asi spousta na netu.
Trochu teorie:
BPV=Bay Pass Valve ma za ucel regulovat tlak z kompresoru. Jelikoz kompresor se toci porad, jedinna moznost jak regulovat tlak je vypustit ztlaceni vzduch zpet do saciho portubi. Napriklad kdyz jedete na dalnici konstantni rychlost lehkou nohou, treba 120km , BPV se otevre a kompresor toci jakoby naprazdno, cili jedete bez neho. Ve chvili kdyz potrebujete predjet a slapnete na plyn BPV se uzavre a mate k dispozici cely vykon motoru i.e. vic tlaku=vic kvzduchu+vic benzinu=vykon
BPV se ridi vakumem ze sani valcu. Napr.na te dalnici mate 4000otacek, ale vakum v potrubi je vysoky a tim klapka BVP se otevre, kdyz pridate plyn, tak vakum klesne a klapka BVP se uzavre. Na obrazku - ty zlute sipky ukazuji smer vzduchu zpet skrz BPV(ktery neni zrovna videt).
Je znamo, ze vs.S-ka pred faceliftem a nektere serie po, mely lehce pootevrenou klapku BVP z vyrobni linky, coz znamena v praxi, ze i kdyz slapete na plyn nemate vs.S-kove kone. Napr.pokud by mel kompresor standardne dodat 1.5psi v 6.5tis.otacek, tak bude mit treba 1.0psi.
Doporucuji vsem BPV seridit. Vysledek poznate! Je moznost taky BPV si koupt jiz serizen a pouze vymenit.
Treba z lohenu: http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... eG1&cat=19
Nebo vytuneni Detroit tuned BPV, ktere ma silnejsi pruzinu a uzavira rychleji, respektive otevira pomaleji: http://www.detroittuned.com/detroit-tuned-bypass-valve/
asi to tady chybi, jelikoz uz se me nekolik lidi ptalo - co je to BPV a jak seridit. Tak jsem se rozhodl ten navod radeji poslat, i kdyz je jejich asi spousta na netu.
Trochu teorie:
BPV=Bay Pass Valve ma za ucel regulovat tlak z kompresoru. Jelikoz kompresor se toci porad, jedinna moznost jak regulovat tlak je vypustit ztlaceni vzduch zpet do saciho portubi. Napriklad kdyz jedete na dalnici konstantni rychlost lehkou nohou, treba 120km , BPV se otevre a kompresor toci jakoby naprazdno, cili jedete bez neho. Ve chvili kdyz potrebujete predjet a slapnete na plyn BPV se uzavre a mate k dispozici cely vykon motoru i.e. vic tlaku=vic kvzduchu+vic benzinu=vykon
BPV se ridi vakumem ze sani valcu. Napr.na te dalnici mate 4000otacek, ale vakum v potrubi je vysoky a tim klapka BVP se otevre, kdyz pridate plyn, tak vakum klesne a klapka BVP se uzavre. Na obrazku - ty zlute sipky ukazuji smer vzduchu zpet skrz BPV(ktery neni zrovna videt).
Je znamo, ze vs.S-ka pred faceliftem a nektere serie po, mely lehce pootevrenou klapku BVP z vyrobni linky, coz znamena v praxi, ze i kdyz slapete na plyn nemate vs.S-kove kone. Napr.pokud by mel kompresor standardne dodat 1.5psi v 6.5tis.otacek, tak bude mit treba 1.0psi.
Doporucuji vsem BPV seridit. Vysledek poznate! Je moznost taky BPV si koupt jiz serizen a pouze vymenit.
Treba z lohenu: http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... eG1&cat=19
Nebo vytuneni Detroit tuned BPV, ktere ma silnejsi pruzinu a uzavira rychleji, respektive otevira pomaleji: http://www.detroittuned.com/detroit-tuned-bypass-valve/