Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vykonu

06. dub 2013 23:00

Zdravim,

asi to tady chybi, jelikoz uz se me nekolik lidi ptalo - co je to BPV a jak seridit. Tak jsem se rozhodl ten navod radeji poslat, i kdyz je jejich asi spousta na netu.

Trochu teorie:

BPV=Bay Pass Valve ma za ucel regulovat tlak z kompresoru. Jelikoz kompresor se toci porad, jedinna moznost jak regulovat tlak je vypustit ztlaceni vzduch zpet do saciho portubi. Napriklad kdyz jedete na dalnici konstantni rychlost lehkou nohou, treba 120km Yellow_Flash_Colorz_PDT_48 , BPV se otevre a kompresor toci jakoby naprazdno, cili jedete bez neho. Ve chvili kdyz potrebujete predjet a slapnete na plyn BPV se uzavre a mate k dispozici cely vykon motoru i.e. vic tlaku=vic kvzduchu+vic benzinu=vykon Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

BPV se ridi vakumem ze sani valcu. Napr.na te dalnici mate 4000otacek, ale vakum v potrubi je vysoky a tim klapka BVP se otevre, kdyz pridate plyn, tak vakum klesne a klapka BVP se uzavre. Na obrazku - ty zlute sipky ukazuji smer vzduchu zpet skrz BPV(ktery neni zrovna videt).

Je znamo, ze vs.S-ka pred faceliftem a nektere serie po, mely lehce pootevrenou klapku BVP z vyrobni linky, coz znamena v praxi, ze i kdyz slapete na plyn nemate vs.S-kove kone. Napr.pokud by mel kompresor standardne dodat 1.5psi v 6.5tis.otacek, tak bude mit treba 1.0psi. :pray:

Doporucuji vsem BPV seridit. Vysledek poznate! Je moznost taky BPV si koupt jiz serizen a pouze vymenit.
Treba z lohenu: http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... eG1&cat=19
Nebo vytuneni Detroit tuned BPV, ktere ma silnejsi pruzinu a uzavira rychleji, respektive otevira pomaleji: http://www.detroittuned.com/detroit-tuned-bypass-valve/

:andare:
Přílohy
R53 BPV intake flow.jpg
vypustit ztlaceni vzduch zpet do saciho portubi
R53 BPV intake flow.jpg (80.1 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV schema.jpg
schema
BPV schema.jpg (18.54 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV1.jpg
taj by menlo vypadat auto pred a po
BPV1.jpg (62.15 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV2.jpg
sundat IC
BPV2.jpg (37.48 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV3.jpg
odsroubovat roh
BPV3.jpg (48.72 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV4.jpg
odmontovat sani
BPV4.jpg (47.86 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV5.jpg
odmontovat skrtici klapku/TB
BPV5.jpg (54.24 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV6.jpg
odmontovat roh
BPV6.jpg (71.78 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV7.jpg
odmontovat BPV z rohu
BPV7.jpg (37.48 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV serizeni.jpg
serizeni
BPV serizeni.jpg (54.59 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV pred.jpg
pred tim
BPV pred.jpg (41.83 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV pred2.jpg
pred tim
BPV pred2.jpg (35.6 KiB) Zobrazeno 10014 krát
BPV hotovo.jpg
hotovo!
BPV hotovo.jpg (34.6 KiB) Zobrazeno 10014 krát

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vykonu

18. kvě 2013 11:31

Postup pri demontazi skrtiacej klabky je aj pre r50 totozny?

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

25. říj 2013 18:56

nazdar,
ako vychadza porovnanie tejto metody s touto?
viewtopic.php?f=73&t=4843&hilit=klapka

BPV - skusal niekto, okrem opravy dosadania klapky, stelovat predpatie pruziny, pripadne upravu dlzky paky klapky?
VGS - ak je klapka ovladana vakuom (podtlakom), jej funkcia konci pri atmosferickom tlaku (teoreticky) - neublizi jej aplikacia pretlaku z kompresora?

moj predpoklad ako by to mohlo fungovat - vakum medzi skrtiacou klapkou a kompresorom je vacsie (napr. -0.8bar) ako za kopresorom, ktory ak stlaca 2x, tak napr. -0.6bar a preto je klapka menej citliva, resp. otvara sa menej? aka je zavislost otvorenia klapky od hodnoty podtlaku?

pytam sa, pretoze pred tym, ako nieco upravim, chcem mat v tom uplne jasno, aby som daco neposral

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

07. lis 2013 18:56

tak som to rozobral, ze vycistim skrtiacu klapku a nastavim ventil a:

ventil mal zlomenu pruzinu - doslova - bola na dva kusy a tym vznikol ostry hrot, ktory rozparal membranu.
docasne som to spravil - strunu som navinul a vytvaroval, membranu som zalepil opravnou sadou na bicyklove duse

tento stav ale musim fixnut kupou noveho ventilu, takze:
objednaval niekto ten ventil z lohenu? lisi sa od OEM dielu? a ten silnejsi z detroittuned niekto kupoval? je rozdiel poznatelny?

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

08. lis 2013 13:43

Mam koupenou detroit klapku ale bohuzel motor jeste neni po kupe takze v chodu nemuzu srovnavat

na prst je detroit oproti serii o poznani silnejsi 8)

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

18. lis 2015 14:09

Čau,
máte někdo tady to VGS už delší dobu v autě?

Má to rozebraný, klapku vyčištěnou, bpv seřízen.

Mám do toho jít? Nehází to nějaké chyby?


Dík

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

18. úno 2018 18:04

Ahoj, zkoušel tu někdo vyměnit pružinu za silnější? :) měl bych možnost výroby na míru

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

18. úno 2018 22:52

Se silnější pružinou zkušenost nemám, ale mám ji podloženou a jo-jo efekt jsem skoro odstranil ve výsledku jsem musel podložit hodně. Pružina je kónická a nikdo je právě nedodává, jen na zakázku. Chtělo by to někoho kdo má BVP už modifikovaný od výrobce a pružinku zkopčit. Fotky jsem viděl nějaký tady https://www.northamericanmotoring.com/f ... lve-6.html
Pokud se ti něco podaří, dej vědět. Já ten ventil měl rozdělanej snad už 100x a už mi moc pokusů nezbývá:-)

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

20. úno 2018 19:48

https://www.ebay.com/itm/Forge-Motorspo ... Xy&vxp=mtr

Našel sem tohle, mam chuť to testnout

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

21. úno 2018 17:33

Otazkou je zda to clovek pozna vubec, myslim si ze dulezite je aby dobre zavrela a tesnila a ze ta standartni pruzina pokud je ok by mohla byt dostacujici, ne? Popripade uz bych zainvestoval do BPV od detroit nez hodit 9kil za pruzinky

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

21. úno 2018 19:38

tak ono hlavní rozdíl v detroit je silnější pružin pokud se nemýlím.. nebo je to úplně jiná klapka?

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

22. úno 2018 07:16

Asi jen v pruzine ale mozna nejaka vychytavka tam jeste bude, stejne mas novou klapu s podtlakovym regulatorem plus pruzina ktera je spocitana aby fungovala jak ma

Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko

22. úno 2018 20:13

motokarista píše:Otazkou je zda to clovek pozna vubec, myslim si ze dulezite je aby dobre zavrela a tesnila a ze ta standartni pruzina pokud je ok by mohla byt dostacujici, ne? Popripade uz bych zainvestoval do BPV od detroit nez hodit 9kil za pruzinky


No pokud nemáš napojený ovládání klapky jinak než v originále tak to asi poznáš. Když to začneš krmit z ustálených otáček tak se klapka zavírá a než se natlakuje sání tak se pootvírá a trochu to jakoby pohupuje. Silnější pružina klapku zavře a drží než se vytvoří zase podtlak takže to tlačí bez hopsání jak šlápneš na plyn . Jinak ta Detroit má pouze jen tu silnější pružinu, a a ta sada od toho forge obsahuje pružin na rozdávání, ale která je ta správná? jestli vůbec nějaká správná je? Podle fotek jsou dost nahusto. Pokud to pomůže tak origo pružina je z drátu 1,36mm má 4spirály a průměr vnějškem 25,0 a 19,0 mm na druhé straně. A délka povolené pružiny je 28,5 mm
Odeslat odpověď