NEW MINI http://new.minicooperklub.cz/ |
|
1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vykonu http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=73&t=5503 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | iko [ 06. dub 2013 23:00 ] | ||||||||||||||
Předmět příspěvku: | 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vykonu | ||||||||||||||
Zdravim, asi to tady chybi, jelikoz uz se me nekolik lidi ptalo - co je to BPV a jak seridit. Tak jsem se rozhodl ten navod radeji poslat, i kdyz je jejich asi spousta na netu. Trochu teorie: BPV=Bay Pass Valve ma za ucel regulovat tlak z kompresoru. Jelikoz kompresor se toci porad, jedinna moznost jak regulovat tlak je vypustit ztlaceni vzduch zpet do saciho portubi. Napriklad kdyz jedete na dalnici konstantni rychlost lehkou nohou, treba 120km , BPV se otevre a kompresor toci jakoby naprazdno, cili jedete bez neho. Ve chvili kdyz potrebujete predjet a slapnete na plyn BPV se uzavre a mate k dispozici cely vykon motoru i.e. vic tlaku=vic kvzduchu+vic benzinu=vykon BPV se ridi vakumem ze sani valcu. Napr.na te dalnici mate 4000otacek, ale vakum v potrubi je vysoky a tim klapka BVP se otevre, kdyz pridate plyn, tak vakum klesne a klapka BVP se uzavre. Na obrazku - ty zlute sipky ukazuji smer vzduchu zpet skrz BPV(ktery neni zrovna videt). Je znamo, ze vs.S-ka pred faceliftem a nektere serie po, mely lehce pootevrenou klapku BVP z vyrobni linky, coz znamena v praxi, ze i kdyz slapete na plyn nemate vs.S-kove kone. Napr.pokud by mel kompresor standardne dodat 1.5psi v 6.5tis.otacek, tak bude mit treba 1.0psi. Doporucuji vsem BPV seridit. Vysledek poznate! Je moznost taky BPV si koupt jiz serizen a pouze vymenit. Treba z lohenu: http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... eG1&cat=19 Nebo vytuneni Detroit tuned BPV, ktere ma silnejsi pruzinu a uzavira rychleji, respektive otevira pomaleji: http://www.detroittuned.com/detroit-tuned-bypass-valve/
|
Autor: | Patrik145 [ 18. kvě 2013 11:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vykonu |
Postup pri demontazi skrtiacej klabky je aj pre r50 totozny? |
Autor: | dazdo [ 25. říj 2013 18:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
nazdar, ako vychadza porovnanie tejto metody s touto? viewtopic.php?f=73&t=4843&hilit=klapka BPV - skusal niekto, okrem opravy dosadania klapky, stelovat predpatie pruziny, pripadne upravu dlzky paky klapky? VGS - ak je klapka ovladana vakuom (podtlakom), jej funkcia konci pri atmosferickom tlaku (teoreticky) - neublizi jej aplikacia pretlaku z kompresora? moj predpoklad ako by to mohlo fungovat - vakum medzi skrtiacou klapkou a kompresorom je vacsie (napr. -0.8bar) ako za kopresorom, ktory ak stlaca 2x, tak napr. -0.6bar a preto je klapka menej citliva, resp. otvara sa menej? aka je zavislost otvorenia klapky od hodnoty podtlaku? pytam sa, pretoze pred tym, ako nieco upravim, chcem mat v tom uplne jasno, aby som daco neposral |
Autor: | dazdo [ 07. lis 2013 18:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
tak som to rozobral, ze vycistim skrtiacu klapku a nastavim ventil a: ventil mal zlomenu pruzinu - doslova - bola na dva kusy a tym vznikol ostry hrot, ktory rozparal membranu. docasne som to spravil - strunu som navinul a vytvaroval, membranu som zalepil opravnou sadou na bicyklove duse tento stav ale musim fixnut kupou noveho ventilu, takze: objednaval niekto ten ventil z lohenu? lisi sa od OEM dielu? a ten silnejsi z detroittuned niekto kupoval? je rozdiel poznatelny? |
Autor: | pampeago [ 08. lis 2013 13:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
Mam koupenou detroit klapku ale bohuzel motor jeste neni po kupe takze v chodu nemuzu srovnavat na prst je detroit oproti serii o poznani silnejsi |
Autor: | MiniPat [ 18. lis 2015 14:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
Čau, máte někdo tady to VGS už delší dobu v autě? Má to rozebraný, klapku vyčištěnou, bpv seřízen. Mám do toho jít? Nehází to nějaké chyby? Dík |
Autor: | Ackire15 [ 18. úno 2018 18:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
Ahoj, zkoušel tu někdo vyměnit pružinu za silnější? měl bych možnost výroby na míru |
Autor: | AB mini [ 18. úno 2018 22:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
Se silnější pružinou zkušenost nemám, ale mám ji podloženou a jo-jo efekt jsem skoro odstranil ve výsledku jsem musel podložit hodně. Pružina je kónická a nikdo je právě nedodává, jen na zakázku. Chtělo by to někoho kdo má BVP už modifikovaný od výrobce a pružinku zkopčit. Fotky jsem viděl nějaký tady https://www.northamericanmotoring.com/f ... lve-6.html Pokud se ti něco podaří, dej vědět. Já ten ventil měl rozdělanej snad už 100x a už mi moc pokusů nezbývá:-) |
Autor: | Ackire15 [ 20. úno 2018 19:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
https://www.ebay.com/itm/Forge-Motorspo ... Xy&vxp=mtr Našel sem tohle, mam chuť to testnout |
Autor: | motokarista [ 21. úno 2018 17:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
Otazkou je zda to clovek pozna vubec, myslim si ze dulezite je aby dobre zavrela a tesnila a ze ta standartni pruzina pokud je ok by mohla byt dostacujici, ne? Popripade uz bych zainvestoval do BPV od detroit nez hodit 9kil za pruzinky |
Autor: | Ackire15 [ 21. úno 2018 19:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
tak ono hlavní rozdíl v detroit je silnější pružin pokud se nemýlím.. nebo je to úplně jiná klapka? |
Autor: | motokarista [ 22. úno 2018 07:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
Asi jen v pruzine ale mozna nejaka vychytavka tam jeste bude, stejne mas novou klapu s podtlakovym regulatorem plus pruzina ktera je spocitana aby fungovala jak ma |
Autor: | AB mini [ 22. úno 2018 20:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1.gen DIY - serizeni BPV klapky a tim zvyseni tlaku/vyko |
motokarista píše: Otazkou je zda to clovek pozna vubec, myslim si ze dulezite je aby dobre zavrela a tesnila a ze ta standartni pruzina pokud je ok by mohla byt dostacujici, ne? Popripade uz bych zainvestoval do BPV od detroit nez hodit 9kil za pruzinky No pokud nemáš napojený ovládání klapky jinak než v originále tak to asi poznáš. Když to začneš krmit z ustálených otáček tak se klapka zavírá a než se natlakuje sání tak se pootvírá a trochu to jakoby pohupuje. Silnější pružina klapku zavře a drží než se vytvoří zase podtlak takže to tlačí bez hopsání jak šlápneš na plyn . Jinak ta Detroit má pouze jen tu silnější pružinu, a a ta sada od toho forge obsahuje pružin na rozdávání, ale která je ta správná? jestli vůbec nějaká správná je? Podle fotek jsou dost nahusto. Pokud to pomůže tak origo pružina je z drátu 1,36mm má 4spirály a průměr vnějškem 25,0 a 19,0 mm na druhé straně. A délka povolené pružiny je 28,5 mm |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |