Logo
Právě je 28. dub 2024 01:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 08. čer 2012 22:29 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. úno 2012 23:26
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha zapad
Od zacatku mi na Mini neco chybelo. Delal jsem ruzne modifikace, ale porad to nebylo ono. Ted je to ale tady! VGS (Vacum Gain System) je neco, na co nemam slov, muzu jenom rict WAAAAAAW!!!!!! :onfire:

Nedavno jsem na to nahodou narazil na northamericanmotoring.com a po asi pul dne prectani celeho vlakna jsem se hned pustil do akce.

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... m-vgs.html

Vysledek:
MCS kopne dopredu z jednicky a plynule akceleruje. Vykon citite i pod 3000 otacek, zadne skubani z jednicky na dvojky atd. Kdyz se chcete rozjet rychle treba na krizovatce, protoze vedle Vas stoji trebas nabrouseny chlapik a s otocenou cepici na Vas kouka s disrespektem, tak nemusite zdimat jednicku na 5tis aby se Mini pohlo sebevedome z mista…

Uz necitim “turbo” kopance po 3tis (kopanec je hed pri rozjezdu), spotreba zustane stejna nebo se mirne zlepsi, tim ze efektivneji vyuzijete vykon kompresoru. Nevyhodou je zvysena teplotu vzduchu tim, ze kompresor vyuzivate vic, ale neni to kriticke a da se to doladit s vylepsit s lepsim intercoolerem.

Trochu teorie
Standardni BMW koncepce:
Jak je znamo konstrukce Bypass Valve neni uplne podarena i presto, ze ma velice dulezitou funkci. Asi ji v BMW projektovali v patek..Je to klapka, ktera kontroluje tlak kompresoru. Napr.kdyz je klapka otevrena vzduch z kompresoru se castecne vypousti do saciho potrubi, kdyz se uzavira, tlak se zveda a to uz jede jinak… Je to kvuli spotreby, jelikoz vice vzduchu znamena vice paliva a tim take vetsi vykon.
Bypass Valve se ridi vakumem ze saciho potrubi- cili kdyz mate lehkou nohu klapka se otevre a nemate kompresor, kdyz na to slapnete se uzavre a pak to jede s kompresorem.

Nasel jsem nekolik koncepci

Tunning koncepce 1:

Bypass valve uzavrit naporad. Postaci Vam asi 10cm zip, kde mechanicky znemoznite otevirani klapky(5min prace). Vysledek bude, ze kompresor bude tlacit porad. Samozrejme pocitejte s asi cca 1l/100km vyssi spotrebou. Timto smerem jsem se ale nezaobiral.

Tunning koncepce 2:

Detroit Baypas Valve. Objednat z Internetu. Cena asi 120$. Je to OM ventil s lepsi a silnejsi pruzinou, klapka se otevira pri vetsim tlakem. Spotreba cca zustane stejna. Cetl jsem dobre recenze hlavne, kdyz potrebujete agrisivnejsi jizdu (okruh atd)

Tunning koncepce 3:

Zmenseni vnitrniho diametru hadice, ktera ridi Bypas Valve treba z 4mm na 1mm (tim ziskate podobne vysledky asi jako koncepci 3). Timto smerem jsem se take nezaobiral

Tuning koncepce 4:

VGS.

Idea je pouzit vacuum namisto ze saciho potubi (pred kompresorem), ale za nim. … cili ze stejneho mista odkud se ridi regulator tlaku benznu.

Co k tomu potrebujete
1. 4mm (vnitrni prumer) hadice asi cca 50cm dlouhou. Odolnou na tlak 20 psi a teplotu 100C.
2. T, nebo Y rozbocku 4mm vnejsi prumer
3. Sroubek na ucpani hadice Bypass valve
4. Dobre vychlazene pivo

Stoji to asi 200kc a udelate to pred barakem za asi 1hod, kdyz nespechate. :mrgreen:


Přílohy:
Poznámka: v US nemaji Plzen, takze muzete to vylepsit..
0.jpg
0.jpg [ 74.2 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: sundat IC
1.jpg
1.jpg [ 129.73 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: sundat IC..
2.jpg
2.jpg [ 125.2 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: tady je BPV a hadici vyndat
3.jpg
3.jpg [ 107.49 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: vyndat hadici z BPV a pak zacpat sroubem
4.jpg
4.jpg [ 79.38 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: pouzit na zacpani sroub nebo neco jineho..
5.jpg
5.jpg [ 72.07 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: zapojit novou hadici a zacpat puvodni
6.jpg
6.jpg [ 131.17 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: regulator tlaku benzinu
7.jpg
7.jpg [ 137.36 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: vyndat orig.hadici z regulatoru tlaku benzinu
8.jpg
8.jpg [ 126.79 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: spojit novou hadici k regulatoru tlaku benzinu
9.jpg
9.jpg [ 129.22 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
Poznámka: pospojovat hadice
10-a.jpg
10-a.jpg [ 148.71 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]
11.jpg
11.jpg [ 119.54 KiB | Zobrazeno 15235 krát ]

_________________
MCS 2005/240hp
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2012 10:01 
Offline
machr minifóra
machr minifóra

Registrován: 28. úno 2010 20:30
Příspěvky: 402
Bydliště: Hradec Králové
Tohle se pomerne hodne dela u naftaku a funguje to dobre..

Jen pozor na jednu vec... vystreli tim nahoru emise, takze pred merenim a stk vratit do puvodniho stavu..

nebo to muze vadit nekomu, kdo eco-friendly :lol: :lol:

no, az dam dohromady servo, je to vyzva to zkusit..

Co ty na Ondro? :D

_________________
>>Little Bastard - New Mini Cooper S<<


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2012 13:06 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. úno 2012 23:26
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha zapad
jj je to mozne..ceka me to za mesic, tak pred STK vratim to zpet asi 20min prace, nebo natankujit 50% E85 a budou koukat :lol:

_________________
MCS 2005/240hp


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2012 14:08 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 12. pro 2008 20:09
Příspěvky: 462
Bydliště: Hradec Králové
Kami píše:
Co ty na Ondro? :D

Nooo Martine, to by se mohlo vyzkoušet. Jen abychom to servo dali do funkčního stavu...

_________________
MINI Cooper S R53 2003|Mini City 1991
BMW(E+F) + MINI(R50|R52|R53|R55|R56|R57|R58|R59|R60|R61|F56) - Coding & Programming
[R50|R52|R53] Cool vychytávky pro 1. generaci
Výroba klíče pro 1. generaci. Zvýšení výkonu MINI One. JCW/GP software pro R53|R55|R56.
MiniManiaCZ


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2012 14:20 
Offline
machr minifóra
machr minifóra

Registrován: 28. úno 2010 20:30
Příspěvky: 402
Bydliště: Hradec Králové
Uz je objednane nove :wink:

pak si k tomu sedneme.. a za 2 dny pote.... :lol:

_________________
>>Little Bastard - New Mini Cooper S<<


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09. čer 2012 16:56 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. úno 2012 23:26
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha zapad
@Kami, tak to je skoda, ze se servo nepodarilo..V cem byl problem? Posli prosim Te Tve zkusenosti do vlakna se servem

Jinak fotky jsem pouzil z US foru, snad se kluci nebudou zlobit, kdyz stejne to neni to muj vynalez :blink:
Diky Andymu z ross-tech.com!

Jinak prikladam jeste a) jak vypada graf z diagnostiky pred/po a b) schema pripojeni, at Vam to dava trochu smysl..me to pomohlo asi nejvic :blush:

Jinak vratit predchozi stav zvladnete za 20min v opacnem poradi..
Jeste duporucuji seridit si BPV viz tady, je to znama chyba, hlavne u modelu pred faceliftem. Moje MCS je 2005 a mel asi 2mm mezeru odkud utikal tlak :oops: , muzu poslat DIY pokud budete chtit.


Přílohy:
Poznámka: schema
13.jpg
13.jpg [ 59.42 KiB | Zobrazeno 15147 krát ]
Poznámka: graf
12.jpg
12.jpg [ 78.52 KiB | Zobrazeno 15147 krát ]

_________________
MCS 2005/240hp


Naposledy upravil iko dne 06. dub 2013 23:09, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02. bře 2013 15:24 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 12. črc 2012 21:58
Příspěvky: 77
Tak dnes bolo konečne krasne počasie tak sme skočili do garaže spraviť tuto vychytavku. Potrebne veci stáli 1.80€ :D bez piva.
Odporučam si so sebou na to zobrat niekoho kto ma male ruky lebo je to tam dost natesno, trvalo to asi hodinu - hodinu a pol. Vysledok je dost citit, zatial som to testoval iba chvilu ale za tu cenu a zabavu to rozhodne stoji namontovať. Uvidime ako sa pohne spotreba. :lol: Dik za tip! :twisted:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02. bře 2013 15:39 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. úno 2012 23:26
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha zapad
tak gratuluji Mart :pohar:

BTW: STK prosla bez problemu a spotrebu jsem nezaznamenal zasadne odlisnou

_________________
MCS 2005/240hp


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05. dub 2013 20:58 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 06. kvě 2011 21:05
Příspěvky: 23
Bydliště: Litoměřice
Tak v rámci přípravy na sezónu provedena úprava, s možností sekundového přepojení na původní stav, pomocí rychlospojek a 4mm plastových hadiček.
Zaznamenán plynulejší náběh motoru a lepší odezva v nízkých otáčkách, spotřeba decentně vyšší, ale bude možná i tím, že člověk pořád nedá plynu pokoj :D
Uvidíme dál a díky za jednoduchý postup :bigups:
PS: emisema to prošlo i po úpravě


Přílohy:
Fotografie0069a.jpg
Fotografie0069a.jpg [ 26.39 KiB | Zobrazeno 14534 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24. kvě 2013 23:17 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 08. bře 2013 17:01
Příspěvky: 41
Bydliště: spindleruv mlyn
vcera jsme to s kolegou zvladli asi za 20min a cejtit to opravdu je jeste poladit BPV..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25. kvě 2013 13:42 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 21. lis 2012 01:55
Příspěvky: 42
Bydliště: Nymburk
To se mi docela líbí, je to dobrá vychytávka. Zajímalo by mě co na to motor, jestli nedostává moc zabrat ale na druhou stranu wod toho tam je. Kdo by mi udělal tu úpravu a je rozdíl tak velký že má cenu se tím zabývat. Zdravím J.C.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06. črc 2016 18:44 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 1099
Bydliště: Michalovce (SVK)
uz davnejsie som to chcel riesit
ma to niekto spravene??
ak ano mozes napisat nejake realne klady a zapory a pocity???
vdaka :bigups:

_________________
"Bender"
ELECTRIC BLUE
ALTA: 17% Pulley, Airbox, Oil Catch Can
ATI Super Damper 2%
Newman Camshaft 250/400
IC Airtec
GP 2 brake R56 Tarox 336x28mm
Milltek & Sports Cat Back Exhaust
Powerflex
264k 282Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. črc 2016 08:35 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. bře 2016 20:25
Příspěvky: 63
Bydliště: Olomouc
Ahoj, mám to tak týden a zatím spokojenost, ujeto + - 200km. Práce tak na max 1/² hodiny a investice par korun.
Klady: plynulejší akcelerace už od nízkých otáček, hezky to táhne, kupodivu jde spotřeba dolu.
Zápory: při akceleraci nesmím sundat nohu z plynu a zas na to šlápnout jinak to nepříjemně kopne- když už tak přes spojku, obavy o obtokovej ventil(krom podtlaku na něj působí i tlak)
O dlouhodobych zkušenostech se snažím dočíst na N.A.Motoring.com, prozatím u tohodle módu zůstanu vyhovuje mi, je to jak načipovanej turbodízl-prostě citelnej rozdíl před a po aspoň u mě na sériovým motoru.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. črc 2016 09:40 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. led 2015 23:22
Příspěvky: 575
Bydliště: Praha
To je zajímavá vychytávka. Jen mě napadá otázka proč to tak není z výroby? :-) Když je to tak jednoduchý a má to takovej efekt...
Je tu někdo kdo už to má dlouho a motor to přežil bez úhony?

_________________
MINI COOPER S 2006
KAVS Pulley 15%
GP software by OKCZ
Neexistuje racionální důvod si koupit MINI, tak jsem si ho koupil :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. črc 2016 19:57 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 1099
Bydliště: Michalovce (SVK)
dakujem za reakcie
a to kopnutie ked pustim plyn mam aj teraz takze :-?
lebo ja uz mam na to napojeny psi budik ci to nebude robit neplechu :blink:

_________________
"Bender"
ELECTRIC BLUE
ALTA: 17% Pulley, Airbox, Oil Catch Can
ATI Super Damper 2%
Newman Camshaft 250/400
IC Airtec
GP 2 brake R56 Tarox 336x28mm
Milltek & Sports Cat Back Exhaust
Powerflex
264k 282Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08. črc 2016 21:02 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 31. pro 2015 18:33
Příspěvky: 29
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak jsem to dneska zkusil, ale abych řekl pravdu už to mám zpátky na původní variantě.

To auto jakoby ztratilo 50 koní. Nebo ne úplně ztratilo, ale nástup výkonu je o dost pomalejší a auto znatelně méně táhne i když táhne už od nuly. Oproti tomu v originálu to táhne už od nuly, ale po chvíli to nakopne a jede daleko razantněji. Stejně tak při origo variantě se v tahu nevyplácí pouštět plyn, protože to solidně škubne. S upraveným vedením je i toto pryč.

Má tohle někdo upravené na origo JCW?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. bře 2017 22:00 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. bře 2016 20:25
Příspěvky: 63
Bydliště: Olomouc
Jen takový postřeh: se sériovou kladkou na r53 to pro mě byl velikej skok dopředu s živostí auta, po výměně kladky za redukovanou šlo celý VGS pryč. Sice se jevila akcelerace jako plynulejší při sešlápnutí plynu, ale v otáčkách potom auto ztrácelo tah. Teď mám podloženou pružinu v BPV a výkyvy plnícího tlaku při sešlápnutí plynu nejsou už tak razantní, nebo je to placebo, další fáze bude výměna pružiny v tom bypass ventilu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13. bře 2017 22:43 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. lis 2009 19:13
Příspěvky: 1099
Bydliště: Michalovce (SVK)
AB mini píše:
Jen takový postřeh: se sériovou kladkou na r53 to pro mě byl velikej skok dopředu s živostí auta, po výměně kladky za redukovanou šlo celý VGS pryč. Sice se jevila akcelerace jako plynulejší při sešlápnutí plynu, ale v otáčkách potom auto ztrácelo tah. Teď mám podloženou pružinu v BPV a výkyvy plnícího tlaku při sešlápnutí plynu nejsou už tak razantní, nebo je to placebo, další fáze bude výměna pružiny v tom bypass ventilu.

urcite potom daj vediet ako sa to chova

_________________
"Bender"
ELECTRIC BLUE
ALTA: 17% Pulley, Airbox, Oil Catch Can
ATI Super Damper 2%
Newman Camshaft 250/400
IC Airtec
GP 2 brake R56 Tarox 336x28mm
Milltek & Sports Cat Back Exhaust
Powerflex
264k 282Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 75 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz