Zdravím všechny,
nepíše se mi tady ta zpráva zrovna s radostí, ale budu potřebovat vaší radu/tip.
V Miníkovi mi něco divně drnčí v motoru. Autíčko jezdí úplně normálně, palub. počítač žádnou závadu nehlásí.
Všimnul jsem si toho před nedávnem a dneska jsem to pořádně prozkoumal. Divné je, že zvuk z větší části ustane když se vyšlápne spojka. Tak hlavně doufám, že není nic převedovkou. Přeci jenom mám facelift 2006.
Tady je video, podívejte se na to. Je točená v garáži a proto je to celá trošku "vybuzené", jinak to drnčení není tak razantní. Nejvíce je slyšet mezi 0:35 a 0:40.
http://www.youtube.com/watch?v=ON3tVECk99INejdříve jsem si myslel jestli není něco s rozvody (vis problémy R56), ale přímo u motoru to moc slyšet není. Nejvíce okolo baterky a filtru vzduchu.
Díky všem za tip a prosím, jen samé pozitivní zprávy...
AKTUALIZACE 7.2.11:Ve třetím servisu (
autopupik.cz) a po pročtení a konzultaci na MINI2.com je jasný výsledek o co se jedná
.
Opravdu nejde o spojku, ale o špatné/á ložiska v převodovce. V mém případě Gatreg.
Možná mi někteří budou oponovat, ale prý se jedná o chronickou záležitost víceméně všech aut celé první generace vč. faceliftu.
Resumé je takové, že ještě jezdit můžu a budu. Olej v převodovce je v pořádku a zatím jsem asi na úplném začátku "brocení". - Tedy ta jízdy nic slyšet není.
Ale to nejpodstatnější je jak vše diagnostikovat. Opět asi spousta z vás postup zná, pro mě to byla po přečtení na webu novinka.
Z neutrálu jemně tlačte !bez spojky! proti rychlosti. Hlavně jednička a dvojka. Pokud se nic neděje, žádný zvuk se neozývá a auto má tendence se pohybovat dopředu máte vyhráno. Převodovka je ok.
V mém případě se začne ozývat lehá rachotivý zvuk. A to není dobré.
Nový Getrag výjde na 34k,- Kč bez daně, v Autopupik mi řekli za výměnu cca 4k,- Kč. Ale prý by rovnou nebylo od věci vyměnit i spojkovou sadu (cca 7,- Kč).
Já jezdím dál, ale to bude neúnosné čeká mě investice cca 50k. Neslušně řečeno dost na hovno. Doufám, že to vydrží co nejdéle...
.
Chtěl bych se zeptat ,můžete mi ještě podrobně napsat jak se pozná zda se jedná o poruchu v převodovce? Nevím jak myslíte - z neutrálu jemně tlačte "bez spojky" proti rychlosti. Je to myšleno že mám zařadit jedničku při vypnutém motoru a pak auto zatlačit? nebo zkusit řadit z neutrálu bez spojky jedničku a dvojku? předpokládám u vypnutého motoru. U mého mini S mě to dělá něco podobného, když stojí na neutrál a motor běží tak se z toho někdy ozívají divné zvuky jak sešlápnu spojkový pedál tak vše utichne. Děkuji za odpověď. Pokud by Vás ještě napadla nějaká rada tak budu rád.