NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Chladicí kapalina - výměna
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=73&t=4183
Stránka 78

Autor:  minionevladka [ 20. lis 2016 15:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Všetko čo som našiel o odvzdušnení systému som skúšal ,no nič to nepomohlo,dokonca v servise BMW nemajú prípravok na odvzdušnenie chladiaceho systému-že vraj existuje.

Autor:  Dan Materna [ 27. led 2017 00:50 ]
Předmět příspěvku:  NEFUNKČNÍ VYTÁPĚNÍ

Dobrý den Miňáci,
koupil jsem si velice zachovalého Mini Coopera 2002.
Mám problém s topením. Veškerá elektronika v autě funguje jak má (až na zmíněné topení).
Odčerpal jsem nádržku ''coolant tank'', ze které předpokládám saje potrubí, které vede k topnému jádru/tělesu v rozdělovači vzduchu pod palubní deskou. Zkusil jsem topné těleso vyndat a vyčistit, vyplavilo se z něho pěkné množství nečistot podobných písku. Těleso jsem zpět namontoval. Jediné co jsem tím zjistil bylo, že se potrubý znovu nedoplnilo z nádržky. Z čehož usuzuji, že nefunguje cirkulace a přívod kapaliny od motoru.

Když jedu rychle, třeba po dálnici, tak z průduchů začne foukat trochu teplejší vzduch, ale je to pořád málo. Donese se teplo pouze po trupkách, asi proto... Potřebuji, aby začala cirkulovat kapalina v onom potrubí. Předpokládám, že to bude tkvět v nějakém čerpadlu, možná v pojistkách nebo relé od onoho čerpadla. Což pojistky vedle baterky nejsou vůbec popsané a v manuálu se nic nedozvím, a v pojistkové skřínce pod volantem u levé nohy, taky není moc poznat co by mohlo být spojeno s topením.

Moje verze má pouze tři otočné knoflíky/reostaty: teplota, intenzita proudu vzduchu a výběr průduchů. Nemám automatické hlídání teploty, takže hádám, že problém nebude v žádném čidle a snímači.

Předpokládám, že je problém v té kapalině. Kdyby cirkulovala, tak bude přinášet mnohem více tepla. Fakt, že kapalina není v pohybu usuzuji jen z toho, že se potrubí nedoplnilo z nádržky. Když jsem topné těleso vyndaval z potrubý vyteklo značné množství oleje tak jako z radiátoru/topného tělesa.

Nechce se mi to dávat do servisu, kde zaplatím celé jmění za rozebrání.

Nevím kde může být zakopaný pes.

Prosím pomozte...

Díky!

Autor:  pampeago [ 27. led 2017 09:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: NEFUNKČNÍ VYTÁPĚNÍ

jen dotaz neber to jako vytku . mas dobre odvzdusneno a obe trubky co vedou do kabiny jsou teple ??

tahlo regulace topeni - klapka jsou ok ??

Autor:  Mekkk [ 27. led 2017 11:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: NEFUNKČNÍ VYTÁPĚNÍ

nadobka u coopra je pouze vyrovnávací nikoliv expanzni. odvzdusni systém bez toho to nikdy topit nebude .

Autor:  Dan Materna [ 27. led 2017 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: NEFUNKČNÍ VYTÁPĚNÍ

Jj, táhlo regulace topení je v pořádku. Když jsem měl vyndané to topné těleso, tak jsem onu klapku, viděl i na vlastní oči (jak funguje).
Neodvzdušňoval jsem, vidíšto neuvědomil jsem si, že z nádržky vede pouze jedna hadička, která doplňuje. Myslel jsem, že když to doliji, tak prostě bublinky vyvřou na povrch. Nicméně možná to někdo vyndaval ještě než jsem to koupil, protože v nádržce byla kapalina dokonce hodně NAD ryskou max. Což to někdo přelil asi právě z důvodu, že očekával zaplnění trubek. Tak jako tak před tím a ani potom jsem necítil, že by tam kapalina proudila. (Pokud tedy má)
ANO, obě trubky jsou teplé, když přidám plyn tak jsou po chvíli až horké. (Ale asi né dostatečně) Myslel jsem si, že by mohl být problém v tom regulátoru, ale opravdu se teplota mění, když s ním kroutím, jen vychází víc zimi než mírného tepla. Na té hlavě topného jádra to může být ohřáté jen díky, tomu že je to propojené kovem, a teplo se nese z motoru jen po trubkách. Při čemž, se už v patřičné míře nedostane do trubiček v topném jádru.

Kde jej prosím odvzdušním?

Autor:  pampeago [ 27. led 2017 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: NEFUNKČNÍ VYTÁPĚNÍ

hledej tady na str.5 dole jsem daval obrazek

a opatrne s citem radi praskaji :!:

Autor:  Dan Materna [ 27. led 2017 13:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: NEFUNKČNÍ VYTÁPĚNÍ

Pokud jsem to správně pochopil, tak se jedná o ventil na levé straně od baterky. Když s ním otočím tak budu odvzdušňovat oba okruhy (jak chlazení pro motor tak i vytápěcí okruh)?
Díky

Autor:  pampeago [ 27. led 2017 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

pokud je chladici kapalina horka tak je tam vystraha na manipulaci.....ne nadarmo muze te to oparit

zacni s odvdusnovakem na horni trubce co vede do kabiny - plastovy

Autor:  Dan Materna [ 27. led 2017 15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Tak je odvzdušněno... Stále nic. Nevím tedy jak to funguje - nesouvisí s topením i nějaké relé? Je vytápění nějak závislé na elektronice kromě ventilátoru?

Nemůže být něco s čidlem číslo ''3'' ? (http://parts.miniofkennesaw.com/images/parts/bmw/fullsize/85214.jpg)
Vyjmul jsem jej za běhu...ať už jsem na něj nechal foukat studeným nebo teplým vzduchem nic se neměnilo.

Nebo může být něco s touhle pumpou, která jak chápu žene kapalinu okruhem.
http://parts.miniofkennesaw.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=264766&ukey_make=981&ukey_model=13511&modelYear=2002&ukey_category=17321

Topné těleso je žhavé, když vypnu ventilátor... když jej zapnu logicky o něco schladne, ale vzduch je stále vlažný (ze začátku chvíli hřeje a pak schladne). Tedy nevím, předpokládám, že i ve volnoběhu by měl být motor schopný překonat teplotní rozdíl venku (-2C) a vevnitř aspoň těch 20C.
(Motor běží cca 20min.)

Ten rozdělovač (nebo jak to nazvat), který je hned pod nádržkou: (http://parts.miniofkennesaw.com/images/parts/bmw/fullsize/128738.jpg)
Nemůže být rozbitý ten? Nepatří k němu jedna z níže uvedených pojistek?

Když vyjmu tohle relé, tak mi přestane běžet vnitřní ventilátor.
(http://parts.miniofkennesaw.com/images/parts/BMW/fullsize/357991.jpg)

Když vyjmu tohle relé, tak se nic nestane. (Při testu jsem neměl nastartováno)
(http://parts.miniofkennesaw.com/images/parts/BMW/fullsize/357809.jpg)

Prosím

Autor:  miras [ 27. led 2017 19:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

No a motor máš ohřátý dostatečně? Co třeba nefunkční termostat?
To jsem měl jednou v zimě, ale tvůj popis tomu úplně neodpovídá. Auto mi topilo docela v pohodě, ale na dálnici tak nějak přestávalo. Říkal jsem si, že venku musí být 'arktická' zima, že to nestíhá topit... Ale bylo to tím, že odcházel termostat - zůstával otevřený. Trochu klesala i ručka teploměru, ale hlavně se to projevovalo tak, že auto se během stání (nebo pojíždění po městě) nějak zahřálo a když jsem vyrazil na dálnici, tak začal motor chladnout - a přestávalo to topit. Testováno při -10 °C.

Autor:  Dan Materna [ 27. led 2017 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

To nevím, ale já to mám právě naopak. Na té dálnici to trochu začne topit, ale je to pořád málo. =/
A kde se nachází ten termostat?

Autor:  pampeago [ 27. led 2017 21:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Termostat je zasazeny do domku s vickem kde se vetvi okruhy..jak ty rikas rozdelovac.
Motor se ti ohreje dobre ?? ...dalsiho pacienta bych videl ve vodni pumpe / pohaneni remen /
V hned nahore v levem rohu u tebe kdyz stojis pred motorem

Autor:  Dan Materna [ 27. led 2017 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Jj, zrovna se dívám na tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=y0UCjF0lcfI
Sice se nejedná o model, který mám já, ale i tak to bude asi dost podobné. Nejsem zrovna auto mechanik, postup zvlášť když je natočený na video je snadný, ale nechce se mi do toho pouštět. Třeba vyčistit si elektrohydraulické servo od řízení je jedna věc, ale do tohoto bych se raději už nepouštěl. Ale podle toho videa se asi jedná o mechanický termostat - zchlade kapalina v topném okruhu plech se prohne a propojí okruh (Nebo tak nějak si to představuju). To by vysvětlovalo, proč se mi občas zdálo, že je pohmatu topné těleso někdy chladnější a někdy teplejší.

Jdu se podívat na tu pumpu... nevím jak pozám že bude vše ok.... Teplota motoru je normální podle ručičky na palubní desce, v každém případě, ať točím na dálnici 4500 nebo stojím na volno běh tak je cca stále na prostředku (Pohybuje se pěkně plynule).

Autor:  pampeago [ 27. led 2017 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Zacni s tim termostatem nestoji svet.Ten domek je hned dole je na 3 sroubech je nasroubovany primo na bloku
Jen si musis udelat misto aby jsi se k nim dostal

Jo a je potreba trochu odpustit chl.kapalinu ale jestli uz jsi cistil vymenik tepla tak uz to znas

Autor:  Dan Materna [ 27. led 2017 22:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Tak jsem se šel podívat na tu pumpu. A zase napíšu slovo nevím =D. Asi se nachází přímo pod alternátorem, každopádně se pěkně točili všechna kola, přes která jde řemen.

Cca pár minut jsem čekal, než se motor ohřál (stojí venku) a ručička vyšplhala na půlku. Vzduch stále studený. Nicméně topné těleso začalo po chvíli pálit do ruky. Spodní trubka topného tělesa nebo jak ty píšeš výměníku tepla byla vařící, nedala se na ní nechat ruka a horní trubka byla o něco chladnější, asi výstup z radiátoru/ topného tělesa. (Mluvím o těch u řidiče - u plynu/akcelerátoru).

Takže myslíš, že mám koupit nový termostat?

Přijde mi, že cirkulace do radiátoru částečně jde, ale nevím jak je zkonstruován průtok kapaliny v topném tělese. Možná že jsou zanesené ty trubičky i přez to, že jsem to čistil.

Dost mě to šve, že si v těhle zimách nemůžu zatopit... =/ Když už pominu smutek nad tím, že neni plně funkční. Tak krátkou dobu ho mám a už mu můžu říkat mazel.

Autor:  pampeago [ 27. led 2017 22:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Pod alternatorem je kompresor klimatizace. Ten to neni
Vodni pumpu ma cooper hned prvni nahore na tvem schematu ji mas vlevo nahore.
Term.nemusis ho nutne menit jde si ho i vyzkouset doma v hrnci. Je na nem vyrazene cislo...st.C kdy ma otevirat.

Mas pravdu i v tom ze vymenik muze byt i po vycisteni pruchozi jen castecne.

Dle tveho popisu se zda ze vse vice mene frci a o to hure se to hleda

Autor:  Dan Materna [ 27. led 2017 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Tu pumpu asi nemusím řešit, asi poběží správně. Přes den, když mi motor běžel cca 30min na volnoběh, tak se zahřál i velký chladič/radiátor pro chlazení (motoru). Když v tomhle ohledu pumpa funguje, tak je zřejmě v pořádku. Našel jsem spoustu, schémat na http://parts.miniofkennesaw.com/cars/Mini/2002/Cooper/car-parts.html, ale žádné komplexnější. (Pokud jsem se správně díval).

Něvěděl bys prosímtě o nějakém schémátu zapojení kompletního chladícího a topného systému, tak aby to bylo zakresleno v jednom obrázku? (Např zvýrazněné okruhy a v pozadí vyšedlé auto. Z čehož by i krásně bylo hned poznat kde se to nachází...)

Nejhorší je, že se do téhlé vzduchotechnické hrůzy nedostanu, pokud nerozmontuju celou palobní desku... =/

Přílohy:
Poznámka: Nejhorší je, že se do téhlé vzduchotechnické hrůzy nedostanu, pokud nerozmontuju celou palobní desku... =/
ac-manual-unit.jpg
ac-manual-unit.jpg [ 29.77 KiB | Zobrazeno 9930 krát ]

Autor:  minimartin [ 28. led 2017 01:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

(aby tě ta fotka nepletla, je z auta s pravostraným řízením)
Tak mě napadlo, jestli nemáš zároveň zapnutou klimatizaci, že by jsi topil a chladil, ale to asi ne :)

Autor:  Dan Materna [ 28. led 2017 01:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Jj, vím... Už jen protože ten box na levé straně je místo, kde jsem čistil filtr, též tam nalezneš i záklopku mezi nasáváním z motoru a z kabiny. A tu mám u spolujezdce, též kudy by vedla hřídel volantu....

Klimatizaci vážně zapnutou nemám =D Ale zkoušel jsem jí zda funguje, a zdá se, že pak fouká ještě chladnější vzduch...

Autor:  Dan Materna [ 28. led 2017 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladicí kapalina - výměna

Tady je foto vyjmutého radiátoru, při čemž je vidět funkční záklopka (kormidlo teploty).

Ten radiátor hned za záklopkou je od klimatizace?

Napadlo mě, zda to ta druhá mříž/radiátor nemůže zase ochlazovat, i když mám klimu vypnutou.

Přílohy:
Poznámka: Poloha pro studený (max.)

Poznámka: Poloha pro horký vzduch (max.)


Stránka 78 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/