NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Chladicí kapalina - výměna
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=73&t=4183
Stránka 18

Autor:  yngwinier [ 12. zář 2011 07:21 ]
Předmět příspěvku:  Chladicí kapalina - výměna

Zdravím Vás všetkých. Na mojom Mini Cooperi (2003/12) som si všimol po necelom roku, čo ho vlastním, že nádržka chladiacej zmesi je prázdna. Na spodku je asi 1mm vrstva kašovitej hmoty sivej farby. Chcem sa opýtať:1. aká chladiaca zmes/kvapalina ide do Coopera?
2. Stačí v tomto prípade doliať destilovanú vodu? (podľa informácií, ktoré mám sa chladiaca kbvapalina na rozdiel od vody nevyparuje, takže vraj stačí doliať vodu po rysku a je po probléme...) Tak neviem, skúste mi poradiť, ďakujem

Autor:  Blacky [ 12. zář 2011 07:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Mnooo zaprve jsou moderni chladici okruhy tlakove, takze by k odparovani skoro nemelo dochazet. Jak rychle to zmizelo? Aby to nebyla nejaka zavada. Pravdepodobne to bude nejaky glykol. Litrem destilky nic nezkazis. Ale na dalsi servisce bych to radsi nechal vymenil komplet. Zas tak drahy to nebude. :wink:

Autor:  yngwinier [ 12. zář 2011 07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Podla mna to nebude problem neceleho roku mojho jazdenia, ale uz som to auto kupil s tymto problemom. Ventilator zapinal dost casto, ale neriesil som to, myslel som si, ze ide o viac vykonny motor, tak to musia chladit viac.... moja chyba, ze som nadrzku neskontroloval uz vtedy... Diky za reakciu

Autor:  Blacky [ 12. zář 2011 09:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Jeste k tomu ventilatoru. To sem se chtel zeptat i ja. Na muj vkus se spina nejak casto. Je fakt, ze auto topi hodne rychle. Asi je tak proste konstruhovany, ze se ryhcle ohrejva. Takze se zda, ze to je asi normalni.

Autor:  yngwinier [ 12. zář 2011 09:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Nastastie, motor je v pohode, teda nehlasi poruchu a ani teplomer nehlasi kriticke hodnoty. Teraz dolejem vodou a v servise to necham skontrolovat, aj tak potrebujem vymenit prevodovy olej, takze popri tom nehcam vybrat povodnu chladiacu zmes a necham ju vymenit komplet. Este sa opytam: chladiacu kvapalinu treba doliat vodou a treba tam pridavat pripravok proti korozii (tak ako je to v prirucke),alebo je uz vybavene v ramci original kvapaliny?

Autor:  Blacky [ 12. zář 2011 09:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Hmm to presne nevim. Driv se lily obyc , ted jsou to nemrznouci teplonosny media na bazy glykolu, ethylglykolu a tak. Ty uz obsahuji aditiva proti korozy a kdo vi co jeste. Pokud dolejes destilkou, tak nebude problem. Idelani by byla demi voda, ale nemam tuseni, kde ji maj. Obycejnou vodu tam nelej. To jedine v nouzi.

Autor:  yngwinier [ 12. zář 2011 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Jasne, dolejem destilovanou vodou, da sa kupit na benzinke. Zvlastne, ze podobny problem som zaregistroval, ked som kupil Hyundai Lantru, tiez to bolo rovnake. Technik mi povedal, ze to nie je velky problem, len ze sa odparila voda a staci to doliat. Urobil som tak a dodnes, cize po 6 rokoch je chladiaca zmes uplne v pohode, bez odparovania.

Autor:  Mrňous [ 12. zář 2011 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Nemrznoucí směs G12 naředěná s destilovanou vodou v poměru 1:1 tam patří (růžová). Oboje koupíš na každé benzínce.

Ten poměr určuje do jakého mrazu se s mrňousem můžeš vydat, pokud teď doliješ jen destilku tak to v létě vadit nabude, ale s příchodem chladnějšího období určitě změřit a případně dolít G12.

// NEPATŘÍ TAM G12 ale G11 (zelenomodrá barva)!

Autor:  yngwinier [ 12. zář 2011 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

yngwinier píše:
Jasne, dolejem destilovanou vodou, da sa kupit na benzinke. Zvlastne, ze podobny problem som zaregistroval, ked som kupil Hyundai Lantru, tiez to bolo rovnake. Technik mi povedal, ze to nie je velky problem, len ze sa odparila voda a staci to doliat. Urobil som tak a dodnes, cize po 6 rokoch je chladiaca zmes uplne v pohode, bez odparovania.


Dakujem pekne

Autor:  Mrňous [ 12. zář 2011 10:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

samozřejmě ta nemrznoucí směs pouze nesnižuje bod tuhnutí, ale má ještě další účinky, hlavně zabraňuje korozi systému, takže nejlepší je tam mít kolem 1:1 pořád. Jaké teplotě mrznutí to odpovídá teď nevím, ale na hustoměru, kterým se to měří, je stupnice právě ve stupních Celsia.

Autor:  Mrňous [ 12. zář 2011 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

POZOR! BMW nepoužívá G12, ale G11 (zelená), čímž jsem si sám naběhl, když jsem doplňoval G12. Pokud se ty dvě smíchají, tak se začnou srážet jakoby želatinové útvary, které mohou ucpat nějaké kanálky atd. je to nebezpečné!

Omlouvám se za mystifikaci, která vznikla tím, že jsem měl již při koupi v nádržce růžovou kapalinu. Standardně tam je zelená!!

Autor:  yngwinier [ 13. zář 2011 07:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Tak vcera som dolial dest. vodou tu chladiacu zmes, trochu som to prelial a spätne vycucal injekcnou striekackou do sklenenej nadobky, aby som videl farbu.... skoda, ze nemam fotku...ale ta farba je neidentifikovatelna, najskor hneda, ale pri troche fantazie by mohla byt aj zelena....takze mi asi neostava ine, len dat premyt cely system a naliat tam jednu z alternativ (zelenu alebo cervenu) a doliat to vodou...

Autor:  J-trials [ 15. zář 2011 22:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

yngwinier - úplně stejný problém od poslední zimy na mojem Couperu 11/2003. Ubývá chladiva, hodně pomalu ale po pár tisících km jsem pod min. ryskou. Doufám, že až na něco přijdeš tak to sem napíšeš:-) Jen doufám, že nepůjde o prasklou hlavu.

Přílohy:
photo 2.JPG
photo 2.JPG [ 102.85 KiB | Zobrazeno 21344 krát ]
photo 1.JPG
photo 1.JPG [ 99.53 KiB | Zobrazeno 21344 krát ]

Autor:  Blacky [ 16. zář 2011 08:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Mnoo pokud bys mel prasklou hlavu, resp asi jen tesneni, tak bys pod vickem na oleji nasel takovej bilej slem. To poznas. :idea:

Autor:  yan [ 16. zář 2011 08:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Od vcerejska mam asi stejny problem.
Ubyva mi kapalina. Stal jsem v kolone prselo a najednou jsem mel pocit, zese mi z bocnich pruduchu kouri. Nejprve sem si myslel, ze je to z vyfuku hodne staryho fiatku co stal prede mnou a nebo jak drobne prsi, ze se voda nejak dotekla pri popojizdeni nekam na motor a odparuje se. No, tak jsem otevrel kapotu a vidim, ze nadobka na chladici kapalinu je skoro prazdna. Nedavno byla jeste normalne plna. Zajel sen ba benzinku a koupil ruzovou. Pry ma delsi interval vymeny. Ja tam pred tim mel ruzovou, ale jestli tam ma byt zelena, tak nevim:-)
Dolil sem ji a trochu i nad max prelil. Jak jsem jel, svizne, z auta se na nejake krizovatce zaclo kourit, ale to bylo asi tim, ze zacla kolisat hladina te kapaliny a to co bylo nad max se proste zacalo pretykat.
Jinak teplota byla stale stejna. Vetrak-Sahara mi sepinal casto i drive, ackoli jsem auto moc nehnal. Jeden mistni uznavany forar rikal, ze mu na jeho mini sepnul asi jen jednou a nemyslim, ze by jezdil jako duchodce 3x zarok a jen 40/70/100;-)

Koukal sem co se deje kdyz je motor zahraty a po dojezdu. Hodne ta tekutina bubla a zase v nadobce jako nastoupa... Ale nekdy se zda, ze je i pod minimem...
Rozhodne mi to neprijde moc normalni a nedelalo to. Prijde mi, ze je v systemu mozna nejaka netesnost a nasava to vzduch a nebo tak neco, protoze ta kapalina trochu jako bubla, ale nevari...

Autor:  J-trials [ 16. zář 2011 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Jo, pod vicko oleje jsem koukal ale nic. Jen v zime mala bila kapicka. Olej je taky cisty. Ten ubytek je vazne hodne pomaly, takze se ta kapalina z motoru asi uplne vypari. Jen me stve ta hneda usazenina...
yan - nektere rocniky pry mely problem s netesnici nadobkou. Pak to kape na vyfuk a kouri z pod kapoty.

Autor:  yngwinier [ 26. zář 2011 07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Zdravim vas vsetkych. Tak po sobote mam nove spravy: prebehla vymena prevodoveho oleja, pri ktore sme zistili, ze s prevodovkou je to OK, na vypustacej skrutke boli nejake pilinky, ale je to v norme. Vsetkym, ktori mate Midlands odporucim vymenu prevodoveho oleja (povodny je MTF -94 - prakticky nezohnatelny- vyraba ho Texaco). Na radu jedneho technika som si kupil Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 - co je presne odporucany olej pre tuto prevodovku od Castrol. Po kratkom zohriati sa hned prejavil vysledok: kvalty bezia jedna radost, auto jazdi ako sarkan, mensie pazvuky utlmene, proste parada.
Horsie je to s vymenou chladiacej zmesi. Mal som tam ruzovu G12, po vypusteni stareho maglajzu sme to naplnali, ale nova tam nevosla a ostala mi cast v bandaske, nakolko ani po niekolkych startoch a zahriatiach motora to tam nevoslo. Technik vysruboval dve skrutky, ktore su tam asi kvoli odvzdusneniu - a to nemal robit. Opatrne ich zaskrutkoval, ale nedotiahol, takze kym som dosiel domov, kvapalina bola fuc a auto zanechavalo na chodniku stopu. Pri utahovani jednej zo skrutiek som jednej urval hlavu, tak musim zhanat novu (ale mozno mi taku vyrobia u nas v podniku zo silonu). Takze odkazujem vsetkym, ktorym unika kvapalina - moze to byt kvoli nedotiahnutym skrutkam (jedna je nad klinovym remenom a druha je tesne pod bateriou (dole vlavo). Vsetci ti, ktorym piska klinovy remen by si mali skontrolovat tu skrutku, lebo je presne nad remenom a pokial je tam nejaky kondenzat chladiacej kvapaliny a ten pada na remen, tak dovod uniku a piskania remena je jasny. Neviem, ci sruby zozeniem v BMW, alebo skusim dat vyrobit v dielni, kazdopadne tie hlavicky su hlupe, problem je najst taky srubovak, aby to fungovalo - preto si davajte pozor. Ak mate niekto skusenost s tymi nestastnymi skrutkami, dajte mi prosim vediet, tipujem, ze su tazko zohnatelne.

Autor:  vlr [ 26. zář 2011 09:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

Ahoj,
mam podobnou zkusenost. Jeden mechanik mi take zapomel dotahnout tyto odvzdusnovaci srouby - dojel jsem v pohode az do hor, kde jsem v prudkem kopci skoncil v oblaku dymu. Po vychladnuti jsem objevil pricinu, stacilo u pumpy koupit destilku, dolit, odvzdusnit a srouby dotahnout - se sroubovakem jsem problem nemel, utahoval jsem to tim, co je u rezervy. Nicmene to zkazilo cely vylet. Nakonec jsem si pak radeji kapalinu nechal ve spolehlivejsim servisu komplet vymenit.
Srouby bych radeji koupil original, jsou plastove v plastovym zavitu a s tesnenim, jine se asi budou shanet tezko. Dle realoem je to zalezitost 3USD, v nasem BMW to o moc drazsi snad nebude: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

Autor:  yngwinier [ 26. zář 2011 09:50 ]
Předmět příspěvku:  Chladicí kapalina - výměna

Diky za postreh.Odvzdusnoval si to tak, ze si dolial vodu do plniaceho otvoru a nasledne si uvolnil srubu? Ja to skusim dat vyrobit, ale zaroven skusam volat do BMW, zatial maju zamalo mi dvihat telefony...

Autor:  vlr [ 26. zář 2011 16:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

To nestaci - pokud jsem jen lil vodu do nadrzky, neprotekla az do okruhu. Musel jsem tedy jeste do nadrzky pod tlakem foukat, cimz jsem ji natlacil az do okruhu. Jakmile voda zacla tect z obou sroubu, tak jsem je dotahl a hotovo. Jasne, neni to asi ten spravny postup, ale uprostred hor jsem nemel moc navybranou. Nicmene na cestu do Prahy a jezdeni nasledujicich 14 dni to stacilo. Pak jsem navstivil servis, kde jsem si kapalinu nechal odborne vymenit.

Stránka 18 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/