Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

29. bře 2015 01:01

Chystám se měnit olej. Auto moc nešetřím, motor dost často točím až do 6000 ot., ale také jen poskakuju po městě. Dolévám cca litr oleje na 5000 km. Zatím dávám 5w30.
Zvažuji, zda přejít na 5w40 a nebo mě zaujala tato nabídka http://www.millersoils.cz/nanodrive
Máte s tím někdo zkušenosti?

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

29. bře 2015 10:34

A co 5w50? Lépe snáší tepelné namáhání - typicky město hééén hééén a pak stop :)

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

29. bře 2015 12:26

no TV robi svoje
vcera som pozeral autosalon Extra na Prime (http://autosalon.iprima.cz/clanky/autosalon-extra-3/15)
a bol tam spominany Millers olej,celkom ma to zaujalo ci to fakt moze byt pravda
http://www.millersoils.sk/obchod/cid/23 ... leje.xhtml
co si o tom myslite??
moze byt ten olej az taky dobry ako hovoria??

a mino tema aj ten Pikatec

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

29. bře 2015 13:53

Já dávam 5W40. MINI doporucuje Castrol (placena reklama), ale ja mám Helix od Shellu a pohoda. Auto taky vubec nesetrim. Servisak mi doporucil mit pokud mozna porad na horni rysce, kvuli okamzite zatezi studeneho motoru. skoro vubec nedolevam. Jen vzdy po servisu, kdy doliji na stred, nebo spodni rysku. .) Za 45 000Km, vzal asi tak pul litru. Snad to vydrží :)

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

01. pro 2015 20:26

MILLERS OILS LONG LIFE 5w30 NANODRIVE
UŽÍVATEĽSKÉ VÝHODY:
Aditivácia nanočasticami poskytuje následujúce výhody:
• Výrazné zníženie trenia - až o 62,5% v porovnaní s inými olejmi špecifikácie 5w30, VW 504.00 / 507.00.
• Nižšie opotrebovanie súčastí a predlženie životnosti zaťažovaného agregátu - až o 46% v porovnaní s inými olejmi špecifikácie 5w30, VW 504.00 / 507.00.
• Koeficient trenia pri zahriati motoru rapídne klesá, čo výrazne prispieva k zníženiu spotreby paliva a redukcii výfukových zplodín.
• Vyžší výkon a krútiaci moment.
• Vyžšia spolahlivosť motoru a zníženie rizika mechanickej závady.
• Celkové prevádzkové náklady sa znížia vďaka nižšej spotrebe paliva a dlhšej životnosti komponentov.
• Vďaka "mid SAPS" formulácii (stredný obsah sulfátového popola, síry a fosforu) je kompatibilný s modernými katalyzátormi a filtrami pevných častíc (DPF).
• Vyvinutý, vyrobený a balený v Anglicku – originál firmy Millers Oils Ltd.

VÝKONOVÝ PROFIL:
• ACEA C3-12
• VW 504.00 / 507.00
• Mercedes-Benz 229.51
• BMW Longlife 04
• Porsche C30

CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 5w30
Hustota pri 15°C: 0.856
Kinematická viskozita pri 100°C: 12.4cSt
Kinematická viskozita pri 40°C: 71.9cSt
Viskozitný index: 172
Bod skápnutia: < -30 °C
Bod vzplanutia: > 200 °C
Viskozita pri studenom štarte -30°C (CCS): 6, 600cP max
TBN: 6.66 mg KOH/gm

Je drahy jak svina ale hm aspon za zvazenie by to stalo ci??
http://www.millersoils.sk/obchod/miller ... 2763.xhtml

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

02. pro 2015 22:10

...nechápu co vás vede používat long live oleje :roll: ...speciálně ti, kteří v podpisech píšou co vše mají upraveno do výkonu.
Většina z vás upravujete motory na vyšší výkon a motory dostávají na okruzích "pořádně" zabrat. Používejte kvalitní oleje, klidně i od Millers Oils, ale uvědomte si, že žádný olej při vysoké zátěži nemůže vydržet 45tis km, aby vykazoval stále stejné vlastnosti. Důsledkem je pak větší opotřebení motoru, hlavně jeho částí mazáno právě takovým "přejetým olejem".
Pokud jezdíte jako důchodce, kupte si long live a nemusíte měnit každých 10-15tis. Pak se dá i věřit tomu, že to olej vydrží.

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

04. pro 2015 11:57

Taky zvedám ruku pro co častější výměnu do 20tis). A zvlášť eSkaři s turbem. Jak je už v jiných vláknech. Turbo mazat a chladit :blush:
Bohužel je potíž, když si někdo zaplatí u nového Miníka Servis Inclusive, tak má smůlu. Dokud mu počítač neukáže max 2000 km do servisu má smůlu. I kdyby měl najeto 30tis. :(. Což při dlouhých klidných jízdách není problém :blink:

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

04. pro 2015 12:23

jery píše:...
Bohužel je potíž, když si někdo zaplatí u nového Miníka Servis Inclusive, tak má smůlu. Dokud mu počítač neukáže max 2000 km do servisu má smůlu. I kdyby měl najeto 30tis. :(. Což při dlouhých klidných jízdách není problém :blink:

To není pravda. Výměna nastává po 30k nebo 2 letech. Co přijde dříve! Takže auto může mít najeto 10k, ale pokud uběhly 2 roky, tak jde automaticky na výměnu.

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

05. pro 2015 16:41

preco by si nemohol robit s all inclusive vymenu dle ukazovatele napr. pri 30 v servise a po 10 alebo 15 este extra na vlastné náklady :?: ? ten olej a filter vs. turbo alebo motor vyjde furt lacnejsie.

som myslel, ze ide o setrenie motora a turba a nie penazenky na nespravnom mieste...

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

06. pro 2015 17:12

speedygon79 píše:preco by si nemohol robit s all inclusive vymenu dle ukazovatele napr. pri 30 v servise a po 10 alebo 15 este extra na vlastné náklady :?: ? ten olej a filter vs. turbo alebo motor vyjde furt lacnejsie.

som myslel, ze ide o setrenie motora a turba a nie penazenky na nespravnom mieste...

Vsak ja menim kazdych 10k a neresim co auto ukazuje, ale dost lidi se spoleha na nesmyslne dlouhe intervaly.

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

06. pro 2015 20:22

sorry, to bola reakcia na autora otazky...

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

07. pro 2015 11:00

Ja osobne menim olej kazdy rok na jar
ziaden iterval neriesim :mrgreen:

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

07. pro 2015 15:26

To není pravda. Výměna nastává po 30k nebo 2 letech. Co přijde dříve! Takže auto může mít najeto 10k, ale pokud uběhly 2 roky, tak jde automaticky na výměnu.[/quote]

No vy jste mě špatně pochopili... Je to z vlastní zkušenosti - Udělal jsem výměnu - F56 Cooper S (zase British Rallye Green), ale ještě jsem vám ho nepředstavil. Sorry :oha: , čekám na dolepení střechy. Tak potom...
Auto byla předváděčka a chtěl jsem ve 20ti nechat vyměnit oleje a udělat prohlídku. (Kdo ví, jak se s tím jezdilo, že jo). Jenže má právě Servis Inclusive (50k km nebo 2roky) a prdlajs. Výměna nejdřív 2k km před servisní hláškou z počítače. Tak proto jsem psal že jedině za svý. To pochopitelně jde. Jenže když to mám předplacený.... To je právě malinkej háček v předplacenejch službách.

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

21. bře 2016 16:41

po dlhom vahani som sa rozhodol skusit iny olej
kazdy ma odhovaral od Millers ze je to len predrazene ale ziaden ucinok
ale pisali/hovorili to ty,ktory ho nemaju vobec vyskusany
ja ho aj napriek tomu skusim
nemam sancu zistit tie nanocastice :mrgreen: ale si myslim ze nieco ma do seba
objednal som uz kompletnu sadu na preplachnutie/vymenu v agregate aj v prevodovke
mozno sa popalim,mozno o rok prejdem znova na klasiku alebo budem mozno spokojny :mrgreen:
Přílohy
20160321_092026.jpg

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

15. dub 2016 16:46

Hledám jakou máte spotřebu oleje u eska.
Pár náznaků, že baští hodně jsem se dočetl (i 1 litr na 1000km).
Začal jsem se snažit přesněji zaznamenat kolik dolívám a začínám se dostávat ze spotřeby cca 0,3 litr na 1000 Km až na 0,8 l /1000 Km, což se mi zdá, s nájezdem 125000 Km, dost (olej 5W40).

Kolik Vám to baští eskaři 1. gen.?

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

20. dub 2016 19:39

Nejdřív tak 0.2-0.3L/1000km, pak už k 1L/1000km, a teď tak 2L+/1000km … tak jsem z 5W40 přesedlal na 10W60 a hledám proč/kudy/kam to mizí :(

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

20. dub 2016 21:46

Vzhledem k tomu, že motor u mého Workse má už nalítáno 189tis, leju toto:
LIQUI MOLY MoS2-LEICHTLAUF SAE 10W-40 1л 2-500x500.jpg

...měním po 8-9tis a chybí cca 0,5l
Na okruh pro jistotu doleju kolem 100ml, aby byl olej mezi riskami (min-max). Nadměrné množství oleje (na maxu) se odlívá ke klice a která rozhazuje velké množství oleje na válce pod písty, z dlouhodobého hlediska by mohlo dojít k zapečení stíracích kroužků.

Olej má šedivou neprůhlednou barvu, nebojte se to nalejt do motoru :wink: ...je to fakt vyzkoušené. Moje BMW 525i žralo olej 1l/1000km a teď s pojižďky kolem komína, na 10tis km doleju max 1,5l. (nevěřil jsem tomu). Samozřejmě při velké zátěži motor olej žere tak jako tak. Ale s tímto olejem výrazně méně!

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

21. dub 2016 11:41

janbrasna píše:Nejdřív tak 0.2-0.3L/1000km, pak už k 1L/1000km, a teď tak 2L+/1000km … tak jsem z 5W40 přesedlal na 10W60 a hledám proč/kudy/kam to mizí :(

To jsem na tom ještě dobře, přesto uvažuji o opravě :?

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

21. dub 2016 11:53

dejvaval píše:Vzhledem k tomu, že motor u mého Workse má už nalítáno 189tis, leju toto:
Příloha LIQUI MOLY MoS2-LEICHTLAUF SAE 10W-40 1л 2-500x500.jpg je dlouhodobě nedostupná.

...měním po 8-9tis a chybí cca 0,5l
Na okruh pro jistotu doleju kolem 100ml, aby byl olej mezi riskami (min-max). Nadměrné množství oleje (na maxu) se odlívá ke klice a která rozhazuje velké množství oleje na válce pod písty, z dlouhodobého hlediska by mohlo dojít k zapečení stíracích kroužků.

Olej má šedivou neprůhlednou barvu, nebojte se to nalejt do motoru :wink: ...je to fakt vyzkoušené. Moje BMW 525i žralo olej 1l/1000km a teď s pojižďky kolem komína, na 10tis km doleju max 1,5l. (nevěřil jsem tomu). Samozřejmě při velké zátěži motor olej žere tak jako tak. Ale s tímto olejem výrazně méně!

Mám za to, že nemám na měrce dvě rysky, mám tam jakýsi plast a uprostřed je jedna ryska.
Doplnění: špatně jsem koukal, už to vidím :shock:
Přílohy
s-l1600.jpg
Naposledy upravil minimartin dne 22. dub 2016 10:23, celkově upraveno 1

Re: OLEJ - VYMENA a vse okolo..

21. dub 2016 11:58

Já vždycky měním těsnění a o-kroužky a gufera tam, kde se něco dělá okolo (jako že toho za ty dva roky nebylo málo), teď je na řadě převodovka (tže zadní těsnění na klice) a časování (tže všechny těsnění kolem víka, ke stěně kompresoru atp.) — tže dam vědět jestli něco z toho pomůže, nebo to bude mizet dál O:)
Odeslat odpověď