22. bře 2012 00:12
Krátký report o výměně oleje u R50.budeme potřebovat: R50, něco na zvedání, něco na povolování (gola 13 a 36), něco na utření, nádobu na vypuštění, nový filtr+těsnění k hrníčku, nový olej 5l.
Před výměnou je dobré olej trochu zahřát na provozní teplotu. S tím souvisí pak některá rizika. Proto je lepší pracovat v rukavicích.
Tak a jdeme do díla. 1)zvedneme auto
2)pod auto dáme nádobu a zezadu bloku motoru povolíme (gola-13) těsnící šroub a necháme vše vytéct
3)teď budeme pátrat po hrníčku který se nachází v pravé části. Povolíme(gola-36) a z něj vyndáme filtr a těsnění
4)necháme vykapat a vše očistíme suchým čistým hadrem
5)nasadíme nový filtr a těsnění a vše našroubujme zpět, hrníček by měl být dotažen 25Nm
6)nalijeme nový olej cca 4,5l kontrolujeme rysku
7)kontrolujme, dotáhněme,spustíme a jedeme....
Vyjetý olej nalijeme do nádoby a odevzdáme. Za případné poškození a ublížení na zdraví neručím...
- Přílohy
-
- MINI vznášedlo =)
- Snímek 001.jpg (43.54 KiB) Zobrazeno 18908 krát
-
- těsnící šroub
- Snímek 002.jpg (36.84 KiB) Zobrazeno 18908 krát
-
- vymontovanej hrníček
- Snímek 003.jpg (39.16 KiB) Zobrazeno 18908 krát
-
- špindíra =P
- Snímek 004.jpg (44.65 KiB) Zobrazeno 18908 krát
-
- čisté a voňavé..
- Snímek 005.jpg (39.86 KiB) Zobrazeno 18908 krát
-
- čistý filtr připraven v hrníčku =)
- Snímek 006.jpg (35.37 KiB) Zobrazeno 18908 krát