Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

27. kvě 2012 15:30

Diky za rady, chlapi

Co jsem nasel: tohle je asi nejslabsi misto Mini 1gen. Elektronika a rele ktere ridi pumpu se nachazi primo v ni. Pri zapnuti motoru elektronika reaguje na silnejsiho napeti a pumpa se zapne.

Zavada 1: rele zustane otevreno i po vypnuti motoru. Pumpa porad bezi, vybije baterku atd. Jsou pry zname pripady, kdy vyhorelo cele Mini. Logicky. Pumpa je plna oleje..

Zavada 2: Elektrika pumpy odejde za jizdy (to jsem zazil ja) a take to nemusi skonci vzdy dobre, protoze ztuhne volant a nemusi nic netusejiuci ridic ovladnout auto treba v zatacce..

Proc pumpa Mini Gen1 dochazi. Z Mini2.com

Hlavna pricina, jak jsem se jiz zminil je, ze je elektronika zabudovana primo v pumpe a neni dobre izolovana. Po cca 70-100tis km. se uhlik z ojetych krtacu usadi vsude vevnitr, vcetne chipu elektroniky. Jak je znamo uhlik je dobry elektricky vodic, ale protoze prach a dalsi necistoti nejsou vodic, rizeni pumpy proste prestane fungovat, ale neodejde.


DIY repas z Mini2.com:

Sundejte pumpu z auta a odsrubujte srouby, ktere drzi el.motor. Karbonovim cisticem (cistic brzdy treba ve spray) vycistete nasazeni necistoti z chipu a nechte dobre vyschnout.

ps. pojistky pumpy se nachazi: jedna je F39 (v levo dolu u ridice) a druha FL4 (vedle vzduchiveho filtru ale musite odmontovat skrinku je zespoda 100amp).
Přílohy
m4.jpg
m4.jpg (157.91 KiB) Zobrazeno 14331 krát
m3.jpg
m3.jpg (169.81 KiB) Zobrazeno 14331 krát
m2.jpg
m2.jpg (127.91 KiB) Zobrazeno 14331 krát
m1.jpg
m1.jpg (177.02 KiB) Zobrazeno 14331 krát

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

29. kvě 2012 15:05

Uz to tu nekdo zkousel?

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

29. kvě 2012 15:30

Az budu mit cas, tak kuchnu to svoje...

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

29. kvě 2012 23:32

Zdravim,

me to nedalo a rozebral jsem pumpu. Takze vysledek: konstrukce vypada velice jednoducha a solidni. Prakticky tam neni co by mohlo jen tak odejit. Loziska 2x uplne v pohode, Tesneni, rotor motoru a samotnou pumpu bez problemu. Krtace po 100tis km prekvapive take ok. Vydrzi jeste 100tis km..az na tu elektroniku. Vypada hrozne :cry: Vycistim a zkusim ale nedavam moc sance.. :oops:

Vite nekdo kde by se dala sehnat jen elektronika?

Diky
Přílohy
5.jpg
5.jpg (176.1 KiB) Zobrazeno 14248 krát
4.jpg
4.jpg (179.53 KiB) Zobrazeno 14248 krát
3.jpg
3.jpg (173.45 KiB) Zobrazeno 14248 krát
2.jpg
2.jpg (166.71 KiB) Zobrazeno 14248 krát
1.jpg
1.jpg (174.77 KiB) Zobrazeno 14248 krát

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

30. kvě 2012 19:15

Normalne to funguje!!!!!!!!!!!! :banana: :banana: :banana:
Jednotka vycistena a namontovana zpet. Prvni dojem, mozna je subektivny ale zda se mi, ze mam lehci volant a slyset je jen hezke bzuceni. Vyrobim DIY i s fotkama a poslu az bude chvile.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

30. kvě 2012 19:19

:bigups: gratulace...a pochvala za prvni testnuti operace posilovač :mrgreen:

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

30. kvě 2012 20:15

Takže si rozebíral "jen tak" aby si vyčistil a prozkoumal? Nebo byl někde problém?

Mě v servisu tvrdili, že to odchází tak, že shnije ten napájecí konektor. Ale to se mi moc nepozdávalo. Má nějaký smysl, řešit výměnu náplně? Může to něčemu pomoc? :bigups:

Jinak díky za foto! Bylo tam uvnitř hodně humusu.... :cry:

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

30. kvě 2012 20:54

iko: Tobe to servo za jizdy chciplo tak, ze po vypnuti motoru a novem nastartovani uz nenaskocilo nebo naskcilo a po urcite jizde opet chciplo?

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

30. kvě 2012 21:20

@peppino vyplo se to za jizdy a uz nerozbehlo. Jezdil jsem do prace pak jeste asi nekolik dnu a mam ted docela vymakane bicepsi :lol:

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

30. kvě 2012 21:22

Tak to moje obcas chciplo a obcas naskocilo a treba 80km fungovalo. Az udelas DIY manual, tak ho zkusim rozkuchat.

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

30. kvě 2012 21:26

Nase taky obcas bezi, obcas ne, ale ted Minas uz asi pres 2 mesice stoji.

Zitra ho prevezu kvuli stehovani k Ondrovi a kdyz si na me udela cas v pondeli ho sundame a dam vedet :wink:

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

30. kvě 2012 21:55

To ja uz ho mam vymenene od lonska, na podzim jsem sehnal na aukru pouzite za 2k a zatim je v pohode.

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

30. kvě 2012 23:34

DIY repas/vycisteni el.pumpy serva

1.Odmontovat pumpu - cca 1hod prace
a)odsroubovat minus baterky (zadni dvere nezavirejte, nebo dejte tam nejaky hadr. Pred tim si radeji nechte otevrene predni dvere, nebo okno kvuli pristupu do auta)
b)vysat olej z kompenzacniho nadrze
c)sundat vetrak 2x matice
d)odmontovat hadici z nadrze, cili sundat skobu
-dle BMW manualu je to ta vrchni skoba
-ja jsem odmontoval tu spodni
e)odsrubovat 1x matici ktera drzi centr odpruzneniho ramu pumpy
f)odsrubovat 2x bolt, ktere drzi konstrukce ze zadu. Pozor neni na ne videt. Musite ze zadu kolem potrubi vyfuku, na slepo
g)velice opatrne s citem sundat konektory 2x. Tahnout dozadu proti smeru zapnuti. Pozor jsou krehke.
h)vysrubovat 1x sroub drzici tlakovou hadici
i)ted vytahnout celou konstrukci. Zatlacit nahoru s citem pak dopredu, dozadu atd. Chce to trpelivost a pumpa je venku
j)konektory , hadici z kompenzacni nadrze a vysokotlakovou hadici natahnout ciste igelitky, aby se tam nedostaly necistoty


2.Rozebrat pumpu - cca 30min prace
a)sundat ram 4x matici
b)sundat mensi cast ramu 2x torx T30
c)odmontovat olejovou pumpu 3x torx 30
d)ja jsem jeste rozebral pumpu a vycistil. K tomu je potreba sundat velkou skobu a pak 3x torx 25
e)rozebrat motor odsrubovat 3x torx T25
f)sundat skobu ze strany olejove pumpy drzeci rotor
g)vyklepat s citem rotor z loziska ze strany olejove pumpy
h)vystipnout podelne vodice napeti z kartacu 4x
i)rozebrat elektroniku. Vysrubovat 4x sroubu a vytahnout kartace

3.Vycistit jednotlive dily – cca 1hod prace
a)nastrikejte sprajem na brzdy (ja jsem pouzil Sheron z Tesca za 85kc) rotor, kartace, a kozich rotoru a nechejte vytect. Pozor na loziska. Radeji zabalit igelitem nebo minimalne na ne nestrikat
b)pouzijte maly tupovaci, nebo malinky kartacek+ spray a elektroniku dobre vycistete
c)nechte vse dobre vyschnout. Ja jsem to nechal prez noc, ale teoreticky staci hodku

4.Sebrat pumpu dle opacniho poradi cca 30min prace
a) pajeckou a spojit vystipnute vodice
b) mozne vylepseni je zacpat diry do elektroniky aby se dal uz nedostaval prach

5.Test cca 30m
a)Pred tim nez jsem pupmu namontoval jsem ji radeji vyzkousel na sucho. Poznamka: Aby se pumpa rozbehla je potreba aby motor byl nastartovan.
b)Test 1: po zapojeni konektoru pumpy jsem zapnul take minus baterky. Vysledek – pumpa nebezi. Vysledek OK
c)Test 2: nastartoval jsem motor a sahnul na pumpu. Ta krasne bzucela a z diry tlakove hadice pompuvala vzduch. Vysledek OK

6.Montaz pumpy prace cca 1hod
a)vsechno jsem dal zpet opacnim poradim
b)poznamka: vymenil jsem BMW spodni skobu hadice z kompenzacni nadrze za standardni skobu se sroubem
c)pozor: nalit novy olej. Na US foru jako nejlepsi dopurucuji PENTOSIN CHF 11S. Hledal jsem ho v CR, ale bohuzel nikde nenasel. Nakonec jsem ho s radosi objevil v Inveltu za 380kc s DPH. Potrebujete 1l.

7.Start
a)jeste jednou zkontrolovat srouby, hadice a konektory
b)nalit PENTOSIN CHF 11S az na max
c)pred startem natocit volant doleva a pak doprava
d)zapojit baterku
e)nastartovat auto a udelat zkusebni jizdu
f)dolit PENTOSIN CHF 11S na max
g)dat si vitezny drink a oslavit to :banana:
Hodne stesti!!
Přílohy
x1.jpg
k bodu 4. a,b
x1.jpg (160.02 KiB) Zobrazeno 14160 krát
x3.jpg
k bodu 2h
x3.jpg (121.25 KiB) Zobrazeno 14160 krát
x2.jpg
k bodu 2.g.
x2.jpg (123.64 KiB) Zobrazeno 14160 krát
po3.jpg
to je uz luxus..
po3.jpg (169.73 KiB) Zobrazeno 14160 krát
po2.jpg
hezky,ze?
po2.jpg (166.97 KiB) Zobrazeno 14160 krát
po1.jpg
rotor vypada uz jinak...
po1.jpg (167.28 KiB) Zobrazeno 14160 krát

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

31. kvě 2012 09:21

Wow !! Tak tohle je paradni navod - moje zatim drzi, ale skoro se tesim na to, az chcipne a ja to budu moci udelat jako ty :bigups:

Palce hooodne nahoru a diky za to..

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

31. kvě 2012 09:24

Ja myslim, ze by to mel udelat kazdy, kdo ma aspon 90tis a necekat, az to klekne..

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

13. črc 2012 21:43

Ahojte, tak v od piatku sa naskytol len tento problem s elektrikou serva. Po vypnuti motoru stale bezi, po vypojeni baterky sa servo v pohode vypina dalej. Zajtra skoro rano cestujem na dovolenku do vysokych tatier. Moze to byt ten problem s rele? Ze by som si na dovolenku zobral celu golu a rozobral to? Dakujem za skoru odpoved : :cry:

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

13. črc 2012 22:14

neodkladej tu upravu! A pred dalsim parkovanim radeji odpoj baterku, aby nemuseli v noci Mini hasit hasici..a myslim to vazne!

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

13. črc 2012 22:24

Iko neboj, co sa tyka mojho minika (neviem ci to tak je aj na inych) po odpojeni klucika sa prerusi vsetko napatia v aute. Logicky servoriadenie sa zapne az po zopnuti rele alebo odoslanim signalu v RJ. Tym padom by sa nemalo servo zapnut samo od seba.

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

13. črc 2012 22:39

veskera elektronika ktera ridi pumpu, vcetne rele je primo v pumpe a pumpa je porad pod napeti i kdyz vytahnes klicky.. :lol: takze hodne stesti!

Re: NM01-06 SERVO /posilovač řízení / výměna, zkušenosti .. atd

13. črc 2012 22:44

je tu este moznost vytiahnut poistku serva, ktora to je?
Odeslat odpověď