Prepnout do plneho zobrazeni
úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

01. zář 2011 00:09

Takže Mini One mam chiple Bluefinem asi 14 dni.
Chipy prisly sice pozdeji nez mely, ale v uhledny krabicce s CD, kabelama a tim "devicem" s displejem, kde jsem zatim mackal jen tlacitko y-yes.

Nebyl jsem si jistej, zda nemusim pred tim delat registraci Vinka nejak pres internet, protoze v navodu je popsan postup, kdy se "bluefin device" rovnou pripoji a pak take, ze se prvne nainstaluje CD a neco se provede (asi registrace) pres internet a pak je zarizeni pripravene a nebo aktualizovane. Zavolal jsem na helpline a tam mi rekli, ze to mam rovnou pripojit. Taky mi rekli, ze jde bluefin pouzit i na jiny vuz, ale vzdy je cipnuty jen ten jeden. Kdo se tim uz trochu zabyva je mu to jasny:-) jinak me prekvapilo, ze pokud bych treba Mini prodal (ale Bluefin v nem nenechal) asi by mi byli schopni chipnout i novy auto-mozna i zadarmo, pokud by se tak stalo behem jednoho roku a nebo za nejaky peniz, mozna ani ne za moc:-) to jsem necekal. V navodu je slusna radka aut co chipnout v Superchips umi (Skoda, VW, Audi, BMW a Opel a vubec mnoho dalsich).
Nervozne jsem pripojil device a jal se chipovat. V prvnim pokusu mi to hodilo chybu, ale myslim, ze jsem mel blbe klicky v zapalovani. Chce to az si device rekne polohu tesne pred nastartovanim. A taky jsem mel otevreny dvere u ridice. Znamy guru pres diagnostiku vzdy radi mit tyto dvere zavrene. Napodruhy se podarilo stahnout nastaveni jednotky do devi u a prehrani Bluefinu do jednotky. Error to nezahlasilo. Nahodil jsem auto (jednou mi to skylo a chciplo a dost me to vylekalo) a jal se testovat do provozu kolem 16 hodiny.
Napoprve se mi to moc nezdalo byl strasnej provoz. Ale uz bylo poznat, ze ve vysokyh otackach, kdy to driv netahlo, tak to tahne kontinualne! Jestese i posunul omezovac, takze je vys. Proste od 4000 tahne do 7000. Stala se z toho krasna pila:-)
Skoro mam pocit, ze za cenu jednoho dilu se stalo z Mini One uplne jine auto, presne to co to potrebovalo. Zaverem-Bluefin rozhodne predcil ma ocekavani a vrele ho doporucuju:-)

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

01. zář 2011 08:48

:bigups: pekna instruktaz a navod pro ostatni kteri pochybovali

skoda ze ho nenabizeji na G2 s novou motorizaci :(

ps.Vychvaluji ho vsude takze ty jsi dalsi spokojeny uzivatel v rade. A myslim pomer cena vykon v pripade One jednoznacne palec hore. uzivej nove kone

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

01. zář 2011 09:19

Dobre Ty !!! :bigups:

Uz jsem komunikoval s Petrem XJR (dalsi majitel Bluefinu) a ten byl take velmi spokojeny. Opet se ukazuje, ze minimalne prvni generace MINI je genialni na "dovybavu" Motor v One a Cooperu je naprosto totozny, jen se lisi softwarovym omezenim na ridici jednotce.. Pokud mate sikovne zname, muzete si doaktivovat mraky dalsich veci..

Ja se ted stale bavim multifunkcnim volantem a uz se moc tesim na nove vychytavky, na ktere prisel OKCZ :bigups:

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

01. zář 2011 10:17

ahojte
mam doma bluefin ale bol pouzity uz na mini
da sa nejak zistit na ktory typ bol pouzity?? :?
vdaka

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

01. zář 2011 13:32

Ahojte, potvrzuju slova Yana i Worryho, Bluefin je spolehlive fungujici chiptuning. Pokud ho pouzivaji i u Lohenu, tak je to jen dukaz toho, ze tady vas nikdo neojebe a nevyhodite penize za virtualni pridani koniku. Kdo ma ONE prvni generace, tak by nemel vahat.Testovano na mem a Yanove MINI ONE.
Sesli jsm e se v Lodenici pod kopcem se zatackami na Bubovice, Yan uz byl po aplikaci Bluefinu a ja pred. Jelikoz uz jsme svoje auta testovali spolu jak na teto trase, tak i na dalnici, tak jsme moc dobre vedeli, ze nam jela absolutne stejne, plyn na podlaze a na D5 jsme byli jak dva kamiony, ktery se zdimaj co to da a jedou stejne. Takze jsme puvodne meli auta srovnana a chteli jsem je provnat po chipu jednoho z nich. Za prvni zatackou v prvnim kopci od cementarny v Lodenici smer Bubovice mi Yan ujel...
V polovine cesty jsme na navsi v Bubovicich pripojili Bluefin do meho Mini, narozdil od Yana mi to nevyhodilo zadnou chybu, ano, dvere byly zavrene a klic v zapalovani aktivovan v patricne poloze. Vse probehlo naporve spravne bez jakekoli chybove hlasky. Po dokonceni jsem dle instrukci z displeje vypnul klic a nastartoval. Naskocil napoprve, rozjeli jsme se a ja se nestacil divit. MINI ONE ozilo v celem spetru otacek a motor jde jak pila. Vic k tomu asi nedokazu napsat, mel jsem na testy jen jeden den, pak jsem MINI odevzdal kamaradovi servisakovi na odstraneni vibraci a odjel mimo Cesko jinym autem. Znovu, Bluefin doporucuju vsem. Az na to bude cas a nejake prebyvajici penize :D , tak zajedu na zmereni vykonu brzdu. Nejdriv ale vibrace, silentbloky vymeneny,ale reseni to neni, vypada to na poloosu. Po nedeli dam vedet.
Ad Pumik, obavam se, ze pokud mas Bluefin pouzity, bude v nem backupovana verze puvodni mapy ridici jednotky z vozu,ktery je ted uz cipnuty. Zkus napsat primo Bluefinum, kontakt najdes na http://www.mybluefin.com
Jestli to dobre chapu, tak Bluefin muzes pouzit opakovane,ale aplikovat muzes jen aktualne backupovanou mapu. Pokud to tedy nekdo pouzil na ONE a pridal mu Bluefinem na papirove garantovanych cca 130 HP, tak tam mas nahrany prubeh z ONE, tedy nejakych 90 HP.Pokud bys ho chtel znovu pouzit, musis opet vratit do chipnuteho vozu puvodni mapu a do Bluefinu tim vratis tu silnejsi.Jsem ted mimo republiku a navod Bluefinu, takze to z toho ted nevyctu.Ale mam pocit, ze to tak je.

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

02. zář 2011 00:26

Ano, to chipnuti je pro Mini One naprosto zasadni vec. Za par korun ho posunete ne o rad, ale rovnou o dva vys:-) dobre, nebo aspon o rad a pul;-) :banana:

Pumiku9:
Polud mas Bluefin co nekdo uz nekdy pouzil, ale auto zase odchipoval, podle Helpline Superchips by to melo fungovat. Otazkou je kolik tomu u svyho auta pridas.
Nejlip je zkusit to pripojit a instalovat. Rozhodne to neco zahlasi.
Standardni je, ze stahne puvodni nastaveni a prehraje ho Bluefinem.
Mrkni se na to na youtube-je to tam myslim nekolikrat ukazany.
Pokud by se to chovalo jinak nebude to tak nejak ono.

Hodne stastnych kilometru s Bluefinem i bez nej! :bigups:

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

09. bře 2012 16:30

Blizi se jaro a chci jen rict, ze se zda, ze mame jeden Bluefin navic. Nakonec to One ke kteremu byl porizen se prodalo a tak je k mani!
Tusim, ze cena by byla cca 6000,- CZK, jinak bez postovnyho stoji cca 7 600,- CZK
Rad pomuzu a poradim s instalaci, protoze je nesmirne jednoducha, pripadne porovname reakce myho chiplyho one s nejakym co by rado chipnout chtelo.

Takze pripadni zajemci dejte vedet do SZ ci emailu.
Snad sem to napsal do spravnyho vlakna.

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

15. bře 2012 16:20

Prodano panovi s Cervenym Mini One

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

18. bře 2012 10:22

yan píše:Prodano panovi s Cervenym Mini One

A moc děkuji :P ,jen pro informaci jsem včera vyzkoušel cca. 200 km s plně naloženým autem bez nějakého šetření a spotřeba 7,3l což je snížení tak o 0,6 - 0,7 litru.

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

17. říj 2012 17:48

nevedel som kam to dať, tu mi to došlo najvhodnejšie...

detaily motora, prevodovky a pod. na 10tich stranách, síce nie v úplne použivanom jazyku, ale snáď sa to niekomu hodí...
http://www.mini2.com/pdf/mcs_powertrain_de.pdf

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

05. bře 2013 13:23

Zdravím všetkých, práve som sa stal majitelom mini one 2002, je to paradne autíčko, som z neho vytešený, :)

Chcel som len prispieť svojou skúsenostou, akurat dnes som ho nachipoval, aj s meraním na brzde samozrejme a z povodných nameraných 96 koníkov sa prehratím softwaru do riadiacej jednotky nazbieralo 128 koníkov :banana:

Tu je graf pred a po
Přílohy
Screen shot 2013-03-05 at 12.21.30 PM.png
po uprave
Screen shot 2013-03-05 at 12.21.30 PM.png (83.1 KiB) Zobrazeno 15982 krát
Screen shot 2013-03-05 at 12.21.19 PM.png
pred upravou
Screen shot 2013-03-05 at 12.21.19 PM.png (80.4 KiB) Zobrazeno 15982 krát

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

20. dub 2013 18:42

Vy úplně vynecháváte brikeťáky jako jsem já :-(, má někdo zkušenost s Mini D 65 Kw? Zkoušel někdo chipík? Má to smysl?

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

27. bře 2014 13:28

Zdravim,
prave zvazujem upravu mini one na vykon cca. coopra; zatial tu vsetci hodnotili upravu ako super vec. Chcem sa ale spytat tych, co to absolvovali, na kolko presne vykon upravili a ako to hodnotia s odstupom casu, najma z hladiska spolahlivosti, trvacnosti a podobne. Proste prakticke skusenosti z dlhodobeho hladiska.
A taktiez, ci to niekto absolvoval niekde na zapadnom slovensku kde by vedel odporucit konnkretneho upravcu. Pripadne, priamo v BMW to niekto neskusal riesit - da sa to?
Vopred vdaka.

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

27. bře 2014 14:24

Já a Yan, oba ONE, jsme pořídili čip od BLUEFINu a opravdu to citelně zafungovalo. Na brzdě jsem nebyl, ale myslím, že se jim dá oparvdu věřit. Je to renomovaná firma.

http://www.mybluefin.co.uk/

Pravda, nebylo to úplně levný, ale podívej se sám. Křivkám se dá věřit. Já to tedy ještě doplnil laděným výfukem od FK a otevřeným sáním KN. To určitě doporučuju. Spíš teda kvůli zvuku :banana:

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

27. bře 2014 14:32

Ahoj, ja som upgrade rj absolvoval minulé leto u OKCZ. Meranie na brzde som ešte nerobil, načo zbytočne vyhadzovať peniaze a ešte je nejaká úprava predo mnou...
Ver mi, že to navýšenie zo 66kW na cca 85kW pocítiš ;) :banana:
U atmosféry je celkom problém navýšiť výraznejšie výkon motora iba sw úpravou, pokiaľ nebudeš meniť aj hardver (ladený výfuk,sanie, hlava motora, vačka, ventily (?)...) a všetko ťa to vyjde na neskutočné peniaze.. takže sa ti potom oplati predať atmosferické Mini a to čo by si vrazil do úprav odložiť a kúpiť si rovno S-ko ;)

Čo máš na mysli "trvácnosťou"?
Dlhodobá priemerná spotreba za rok, čo mám auto je cca 7,5l/100km. Do úpravy riadiacej jednotky to bolo skôr tých 8 l/100km. 80% z toho sú krátke trasy v meste, tak do 5km (aj z tohoto dôvodu som uprednostil jednoduchší atmosferický motor, aj keď S-ko si aj tak raz kúpim. :mrgreen: ) Mimo mesto priemerná spotreba podľa palubného počítača je cca 6,4 (cca 150km trasa z toho 80km v dialničnom tempe) - ale to je viac-menej predpisová jazda (do+15-20km/h ako je rýchlostný limit)
BMW ti to nespraví, lebo autorizované servisi toto nesmú.. (dávnejšie sme chceli na inom aute v ofiko servise dať nahrať iný sw z výkonnejšieho modelu (presne ten istý motor (1,2TSI), iba 2 výkonové verzie, rozdiel bol iba v softe, tak ako u Mini One a Cooper) vyslovene to nesmeli spraviť ).
Takže ti ostávajú 2 možnosti - nejaký čip tunery- otázka je koľko ti naozaj pridajú a či ti to dokážu, alebo si sprav výlet do HK k OKCZ ;) Myslým, že väčšina z nás volila tú druhú cestu a ešte sme si nejaké vychtávky u Ondra pridali :mrgreen: :mrgreen:

Jo a Bluefin je fajn, to bola druhá cesta o ktorej som uvažoval, ale nakoniec som to riešil cez OKCZ (aj iné veci)

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

27. bře 2014 18:36

JJ dohodni sa s OKCZ spravis si vylet da ti tam aj ine veci nez SW na coopra ma toho vela a budes spokojny..ako ja aj mnoho ostatnych..

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

08. říj 2014 19:34

Ahojte zkoušel jste nekdo vytahnut katalyzator? Ja nemam odvahu :D

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

09. říj 2014 20:39

2x lambda - bude problém...
Zadní lambda kontroluje funkčnost - účinnost katalizátoru.
Takže buďto upravit soft v ECU, nebo použít "oblbovací" krabičku. Jinak to bude hlásit chybu...

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

22. lis 2014 10:45

Nevi nekdo kde mame v Brne nejakou motorovou brzdu,valce ?

Re: Chiptuning COOPER/ONE - otázky/zkušenosti/postřehy...

23. črc 2015 21:56

Čerstvá zkušenost s "votuningem", MINI Cooper 2004.
Po delší době sem se svezl s autem, jinak s ním jezdí mladej do fitka a vůbec machruje jako "závodník" :lol: .
Co se dělo - auto se nesbíralo a mezi zhruba třemi a půl-čtyřmi a půl citelná díra.
Takže kabely, svíčky...a až potom sem se podíval do budníku a našel tam KN filtr (to už sem pomalu študýroval, jak vyměnit klapku...).
Stejný tvar jako origo papír.
Tak sem tam dal zpátky papír a potíže zmizely.
Nikemu nic neřekl a já se s autem půl dne trápil...
Myslím si, že vstřikování je nastavené na origo papírový filtr. S nižším odporem v sání a tím i s větším množstvím vzduchu si elektronika asi neporadí.
Když už teda otevřené sání, tak s úpravou palivové mapy.
Píšu to právě pro takové horké hlavy, protože atmosférický benzíňák je velice háklivý na jakoukoliv změnu na straně sání!!!
Nicméně z toho vyplývá, že relativně levné (ne ale závratné) zvýšení výkonu je možné - změnů sání a přidáním paliva.
Rezervy tam jsou :wink: .
Odeslat odpověď